Bästa sätt att direktsända?

Permalänk

Bästa sätt att direktsända?

Hej!

Jag undrar hur man lättast skulle kunna livesända från en gympahall till en scene genom en/flera kameror. Helst inte massa kablar och kanske om det skulle fungera att gå genom wi-fi eller något liknande. Har funderat och hittade en 180 graders vidvinkel kamera men då måste man ha ett uttag ganska nära och det verkar inte som om det finns ett uttag i närheten.

Behöver verkligen hjälp eftersom det är ett årligt event men de senaste åren har det varit väldigt dåligt. Videon fryser sig, det är dålig kvalité osv. Skulle verkligen uppskatta hjälp

Mvh Ludwig

Permalänk
Skrivet av Glassen88:

Har funderat och hittade en 180 graders vidvinkel kamera men då måste man ha ett uttag ganska nära och det verkar inte som om det finns ett uttag i närheten.

Har du pratat med vaktmästare/tekniskt ansvarig på anläggningen? Det kan mycket väl vara så att det finns viss utrustning att låna vid evenemang, t.ex. väldigt långa förlängningssladdar. Finns en sådan att låna behöver du bara komplettera med en tejprulle från järnhandel för att säkerställa att den ligger kvar där den ska och att ingen snubblar på den.

Permalänk
Medlem

Vad är det för evenemang? Är det ett sportevent eller någon sorts uppträdande?

Det är relevant eftersom kamerabehoven lär skilja sig ganska mycket. Vad en "180-graders vidvinkelkamera" är har jag ingen aning om, eller snarare - mig veterligen finns det inget som heter/fungerar så. Men det kanske det gör.

Återkom med svar på vad det är för event du skall sända, om du tänkt ha en eller flera kameror och vad syftet med sändningen är så kanske jag kan hjälpa till.

Jag tror mig dock redan nu kunna säga att du kommer vilja ha ethernet-kabel om det sedan tidigare varit skakigt och det är detta du vill motverka.

Permalänk

Direktsänd via mobilen till Facebook? Funkar utan kablar (du behöver kanske ladda mobilen samtidigt dock) och du får en rätt så bra video faktiskt och Facebook är en stor plattform. Sätt den på ett stativ bara!

Visa signatur