Permalänk
Medlem

Bygga nydator för 5000kr

Min kompis vill att jag lägger ihop en dator för 5000 och i den budgeten ska då windows vara med. Han vill köra dota och cs på bra fps men också kunna köra battlefield 1 då han kört 3,4 på ps3. Jag har ett gammalt 580 matrix som ligger och skräpar. Så det skulle kunna vara grafikkortet. Han har en Philpps 244e som skärm och han har ett bra tangentbord och mus. Han vill att chassit ser lite coolt ut så han bryr nog sig om tystnad.

Tack i för tid

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nörve:

Min kompis vill att jag lägger ihop en dator för 5000 och i den budgeten ska då windows vara med. Han vill köra dota och cs på bra fps men också kunna köra battlefield 1 då han kört 3,4 på ps3. Jag har ett gammalt 580 matrix som ligger och skräpar. Så det skulle kunna vara grafikkortet. Han har en Philpps 244e som skärm och han har ett bra tangentbord och mus. Han vill att chassit ser lite coolt ut så han bryr nog sig om tystnad.

Tack i för tid

Kan han tänka sig köpa begagnat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nää, haha

Permalänk
Medlem

Det är förlite pengar att göra något vettigt tyvärr :(. Begagnat finns det nog men måste upp i 6000kr för hårdvaran och sedan 1000kr för windows.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

För 5000kr, om han ska köpa allting nytt, och dessutom med en windows licens, så blir det aningen tajt.

Permalänk
Medlem

Ska säga det till honom

Permalänk

Nåt sånt här skulle fungera, men det är ganska minimum på de flesta komponenter. Lite högre budget skulle göra endel, framförallt för att låta en SSD vara med t.ex.

Visa signatur

Define mini c window | Ryzen 3900X & noctua nh-u12a | Sapphire vega 56 nitro+ | 2x16gb 3200Mhz cl16 Hyperx predator rgb | Samsung 970 evo plus 500gb | Corsair AX 760 | Asrock X570M pro4