GTX 1060 flimrar till ibland

Permalänk
Medlem

GTX 1060 flimrar till ibland

Goddag!

Jag har köpt ett nytt GTX 1060 (ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC) och har bara en undran.

Ibland blir det så att det flimrar till i skärmen, detta händer om ojämna mellanrum.
Jag har två st skärmar och detta händer bara på min primära skärm som jag driver via DVI ingången.
Den andra skärmen kör jag via HDMI ingången och där har jag inte märkt av att det flimrar.

Någon som har någon idé av vad det kan vara?
Kan jag har installerat kortet fel på nåt sätt?

I övrigt fungerar kortet jättebra, man stör sig bara på det flimret när de kommer.

Tacksam för svar.

MVH
Tobias

Permalänk
Medlem

Jag har ett GTX 1080 när jag kör med 144hz så flimrar det till bitvis är fel på drivrutinen från nvidia och detta är ett känt problem som inte är åtgärdat från nvidias sida ännu.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

@Ten: Jaha, jag kör också 144hz. På sekundärskärmen har jag 60hz. Dock ett 1060 men det är säkert samma.
Då vet jag iallafall att problemet inte ligger hos mig.

Stort tack för svaret!

MVH Tobias

Permalänk
Medlem

Backar du tillbaks till 120hz och sedan upp till 144hz igen så kan man bli av med flimret men det är ett trist problem.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

@Ten: Verkligen. Men tack för svaret. De kommer säkert att fixas inom snar framtid får vi hoppas.

Permalänk
Medlem

Jag hade exakt samma problem när jag köpte mitt ASUS dual GTX 1070, det flimrade en del. Efter jag byte kabel från en Dual link DVI till en display port så gick det bort och fungerade perfa!