Permalänk
Medlem

Teamspeak på webhotell

tjenare jag har 2 frågor

1. jag har köpt en domain med webhotell på one.com kan webhotellet köra en ts3 server eller behöver man köpa en separat server ?
2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

tjenare jag har 2 frågor

1. jag har köpt en domain med webhotell på one.com kan webhotellet köra en ts3 server eller behöver man köpa en separat server ?
2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

1. Du behöver en "egen" server/vps för att köra det. Det går mao INTE att köra på ett standard webbhotell. DigitalOcean har billiga VPSer (från $5USD/mån) som funkerar finfint att köra TS3 osv på.
2. Nej.

Permalänk
Medlem

One.com hanterar bara webbsidor och emails. Det är ingen dator som du kan installera applikationer på.

Köp en VPS så kan du lägga upp en server.

https://www.digitalocean.com/ = ~ 42kr/månad
https://www.scaleway.com/ = ~ 29kr/månad

Visa signatur

Canon 70D | 2x Dell Ultrasharp 24" | Ryzen 3700X | 32B | GTX 1080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

Va? Discord är ju molnbaserat...?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HypnoToad420:

2. kan man köra teamspeak som en script på sidan så man slipper ha den på datorn som tex Discord ?

Discord kan du köra direkt i webbläsaren om du inte vill använda applikationen

Visa signatur

Samsung Odyssey Neo G9 49" 240hz | Logitech G502 X Plus | Logitech G915 (Tactile) | HyperX Cloud II WL
i9 9900K | 2080 Ti 11GB OC | 2x 970 EVO+ 1TB | 32GB 3600MHz | Gigabyte Aorus Master Z390 | Corsair AX1200
Phanteks Enthoo Evolv X Glass | EK watercooling & Lian Li fans

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad (§1.6)*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...