Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Internet dör ibland Telia säger inga fel.

Permalänk
Skrivet av PontusW:

Har haft samma problem med Telia's ADSL själv. Nu har inte jag kollat tråden helt och och hållet, men jag har för mig att jag var tvungen att ha IPv4 Multicast Streams aktiverat för att inte tappa IP hela tiden. Låter skumt men jag är ganska säker på att det var så jag ordnade mitt.

Fick hit tekniker igen och han har fixat 3st skarvar på linan i källaren. Fick även ett nytt modem igen, tog bort bryggning och kör nu med Telias router. Har en Switch till mina trådade prylar nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Fick hit tekniker igen och han har fixat 3st skarvar på linan i källaren. Fick även ett nytt modem igen, tog bort bryggning och kör nu med Telias router. Har en Switch till mina trådade prylar nu.

Fungerar allt som det ska nu?

Permalänk
Skrivet av PontusW:

Fungerar allt som det ska nu?

Får fortfarande packetloss vid routern men inte en enda "avstängning" hittils. Hade 5-15ms i ping när jag körde CS igår så nöjd nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

@SimpanDirr: Nice det iaf! Hur mycket packetloss får du? Och på hur många paket? Kör en ping i cmd "ping ping.sunnet.se -t" Låt den gå över natten.
För om alla skarvar är fixade och du kör med ett nytt modem men ändå får packetloss så det nog portbyte i DSLAM. Eller kanske fler skarvar på vägen. Mätte teknikern upp signalen hela vägen från telestationen till dig?

Mer info
Permalänk
Skrivet av PontusW:

@SimpanDirr: Nice det iaf! Hur mycket packetloss får du? Och på hur många paket? Kör en ping i cmd "ping ping.sunnet.se -t" Låt den gå över natten.
För om alla skarvar är fixade och du kör med ett nytt modem men ändå får packetloss så det nog portbyte i DSLAM. Eller kanske fler skarvar på vägen. Mätte teknikern upp signalen hela vägen från telestationen till dig?

Han mätte hela vägen vid två tillfällen och det ser alltid fint ut. Är ju bara ibland som det gick ner. Har typ 50% packetloss men inte haft en enda DC på en vecka nu, fungerar kanon. Pingar till och med bättre än vänner som har fiber i Cs nu.

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11