Logga ut från NAS/dator under windows nätverk

Permalänk
Medlem

Logga ut från NAS/dator under windows nätverk

Hej

Jag har en NAS (freenas) där jag har två användare. Användare nummer ett har tillgång till CIFS-share XX och användare nummer två har tillgång till CIFS-share XX och YY.

För att få tillgång till YY går jag till "den här datorn" -> "nätverk" -> FREENAS (namnet på NAS:en) och loggar sedan in med användare och lösenord.

Det är inga problem, men hur gör jag för att logga ut (eller vad man nu ska kalla det)? Mappen YY innehåller som ni förstår saker som användare nummer ett inte ska få tillgång till.

Det här är som ni märker ytterligare en sak jag är väldigt vilsen i, kan skylla på att jag nyss bytt till windows efter att ha haft OSX som huvudsakligt OS i 7-8 år.

Permalänk
Medlem

Det är bara att logga ut från windows? bara den användaren du är inne på när du loggar in på nätverksdelningen blir autentiserad.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.