Förbättra ljudet, vad ska jag lägga pengarna på?

Permalänk
Medlem

Förbättra ljudet, vad ska jag lägga pengarna på?

Hallå.

Är inte så nöjd med hur mitt ljud är framförallt när jag använder hörlurar. Finns liksom inget tryck i ljudet.
Jag har ett MSI Z170 krait gaming moderkort som jag har en optisk ljudkabel till en Yamaha RX-V671 receiver (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=869738), och som i sin tur jag kopplar in mina Sennheiser RS 170 i. (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=498825)

Receivern har jag för att jag har 2st stora fronthögtalare och en subwoofer också.

Om jag vill förbättra ljudet, vad är det då jag ska lägga pengarna på? Ljudkort? Nya hörlurar? Annan receiver?

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Lurar/högtalare alla dagar i veckan om de inte redan kostar typ 10x mer än den andra utrustningen.

Permalänk
Medlem

Jag skulle satsat pengarna på två riktig bra fronthögtalare.
Men sen berero det mycket på vad du lyssnar på, musik, spel, filmer?
Gillar du rent ljud eller mycket bas osv.

Permalänk
Rekordmedlem

Akustik, högtalare och hörluren är de svagaste bitarna, sen beror det på vad du använder mest av lur eller högtalare vad du ska förbättra först.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Lurar/högtalare alla dagar i veckan om de inte redan kostar typ 10x mer än den andra utrustningen.

Vilka lurar ska jag köpa isf? Vill att dom är trådlösa och funkar bra till musik och spel.

Skrivet av MrMakki:

Jag skulle satsat pengarna på två riktig bra fronthögtalare.
Men sen berero det mycket på vad du lyssnar på, musik, spel, filmer?
Gillar du rent ljud eller mycket bas osv.

Som jag skrev så är det framförallt när jag använder lurarna som ljudet är riktigt dåligt. Mina högtalare är jag nöjd med.
Det jag saknar är ren bas och tryck i musik när jag lyssnar med hörlurar. Kanske nya lurar är det jag behöver?

Skrivet av mrqaffe:

Akustik, högtalare och hörluren är de svagaste bitarna, sen beror det på vad du använder mest av lur eller högtalare vad du ska förbättra först.

Det jag vill förbättra är ljudet i lurarna, är ganska nöjd med ljudet från högtalarna.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Nu skall vi se - Akustik, en större biografsalong, lågbashögtalare - den mytomspunna lågbashornet som sägs finnas i under stolarna i Rigoletto 1 i Stockholm skulle man man inte säga nej till... - hur eller hur så har den biografen överlägsen bästa sub-lågbas med bibehållen impuls/transientegenskaper av alla Stockholms biografer jag har besökt under alla åren...

Lågbasen är av den modellen och med rätt film visad så säger sällskapet efter besöket inte ett ljud i vandringen mot tunnelbanorna innan man når i höjd med hötorget och kommentaren börja då med en djup suck och sedan "en sådan subbas vill jag ha hemma..."

Med andra ord den absolut största investeringen är att hitta passande stor lokal som är något så när akustisk korrekt... därefter hitta matchande lågbashornhögtalare skräddarsydd efter lokalen

Kort sagt man kan stoppa in hur mycket pengar som helst på signalkällor och förstärkare, men är inte högtalarna bra och rummet akustiskt hyffsat rätt så är det bortkastade pengar på att köpa dyrare slutsteg.

Bra högtalare och halvtaskig slutsteg är mycket bättre köp ljudmässigt än dyr slutsteg och taskiga högtalare...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jerban:

Vilka lurar ska jag köpa isf? Vill att dom är trådlösa och funkar bra till musik och spel.

Som jag skrev så är det framförallt när jag använder lurarna som ljudet är riktigt dåligt. Mina högtalare är jag nöjd med.
Det jag saknar är ren bas och tryck i musik när jag lyssnar med hörlurar. Kanske nya lurar är det jag behöver?

Det jag vill förbättra är ljudet i lurarna, är ganska nöjd med ljudet från högtalarna.

Du skulle nog behöva lurar med kabel.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du skulle nog behöva lurar med kabel.

Gör det sådan skillnad tror du? Vilka lurar kan du rekommendera isf? Vill inte ha några gaminglurar utan riktigt bra lurar för musik och film i så fall.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Skrivet av Jerban:

Gör det sådan skillnad tror du? Vilka lurar kan du rekommendera isf? Vill inte ha några gaminglurar utan riktigt bra lurar för musik och film i så fall.

trådlöst och ljudkvalitét rimmar inte direkt då det är ganska trångt i luftrummet för signalerna och många gånger måste de trimmas i kanterna och komprimeras för att få plats.

vill man ha bra ljud undvik allt med trådlöst i sin beskrivning.

och lättare att rekommendera att själv åka runt mellan mer välsorterade ljudbutiker och provlyssna lurar tills du hittar något som passar dig.

glöm inte att ta med någon egen vättig ljudkälla som inte butiken kan ha mixtrat med för att få vissa lurar att låta väldigt mycket bättre än andra.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget för nya hörlurar?
Har din förstärkare hörlursutgång?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

trådlöst och ljudkvalitét rimmar inte direkt då det är ganska trångt i luftrummet för signalerna och många gånger måste de trimmas i kanterna och komprimeras för att få plats.

vill man ha bra ljud undvik allt med trådlöst i sin beskrivning.

Slutsatsen är nog inte så dum, men det beror inte på "att det är trångt i luftrummet" och att signalkompression krävs. För helt okomprimerat ljud skulle en ~2 Mbit länk funka fint vilket ligger inom specen för blåtand t.ex. För wi-fi är det ingenting.

Begränsningen kommer snarare som en följd av att trådlösa lurar måste komma i ett kit med

sändare
mottagare
avkodare
förstärkare
batteri
... utöver vad som sitter i ett par vanliga dyra hi-fi lurar. Ej obetydliga utvecklingskostnader tillkommer. Det blir trängre, mer grejer ska få plats på samma utrymme (eller åtminstone - inte för mycket mer utrymme och med en inte för stor viktökning som följd).
Allt sammantaget så minskar kundkretsen för just den här produkten vilket gör den mindre attraktiv att tillverka.

Därtill kommer ju också idéerna/föreställningarna om att trådlösheten i sig är ett problem.. Det blir dyrare och fler kompromisser måste göras men om bara kundkretsen fanns hade det inte varit något större problem att ta fram ruggigt bra trådlösa lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

trådlöst och ljudkvalitét rimmar inte direkt då det är ganska trångt i luftrummet för signalerna och många gånger måste de trimmas i kanterna och komprimeras för att få plats.

vill man ha bra ljud undvik allt med trådlöst i sin beskrivning.

och lättare att rekommendera att själv åka runt mellan mer välsorterade ljudbutiker och provlyssna lurar tills du hittar något som passar dig.

glöm inte att ta med någon egen vättig ljudkälla som inte butiken kan ha mixtrat med för att få vissa lurar att låta väldigt mycket bättre än andra.

Får kanske åka runt och testa lite då!

Skrivet av nyllet83:

Vad har du för budget för nya hörlurar?
Har din förstärkare hörlursutgång?

Ja det har den, och det är där jag kopplar in mina trådlösa hörlurar, en 3.5mm till en "fetare" sitter där i mellan.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Ta en tur till hifiklubben och testa ett par lurar. Finns allt från en tusenlapp till en månadslön.

Men innan du köper något nytt, fundera på om det faktiskt ska vara mer tryck i basen i just det stycket du lyssnar på. Många gånger är musik inte mixad med en tung och fet bas.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krimsarn:

Ta en tur till hifiklubben och testa ett par lurar. Finns allt från en tusenlapp till en månadslön.

Men innan du köper något nytt, fundera på om det faktiskt ska vara mer tryck i basen i just det stycket du lyssnar på. Många gånger är musik inte mixad med en tung och fet bas.

Det är sant, men det är inte bara basen jag är ute efter, utan hela mellanregistret och diskanten låter otroligt tunn när jag lyssnar i lurarna jämfört med när jag lyssnar med högtalarna. Men men tanke på att jag är nöjd med ljudet från högtalarna men inte från hörlurarna så måste det ju vara lurarna det är "fel" på. Och alltså behöver jag inget ljudkort eller annans receiver osv.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

Du har redan kommit fram till att du skall åka runt och testa hörlurar, det är bra men jag vill lägga till en faktor som är lätt att glömma i butiken och det är bekvämlighet. Prova lång tid, det är svårt att märka problem på kort stund. Du kommer ha dessa lurar på dig i timmar i stöten och om det är något som klämmer lite så efter timmars spelande/lyssnade så kommer det som bara kändes lite störande vara källa till stort obehag. Så, ta dig tid. Det är värt det och märker du att det på något sätt klämmer, trycker, skaver, eller vad det nu kan vara så ta och testa nästa. Det finns massor med bra lurar och med olika utformning.

Det finns även lurar som funkar bra trådlöst och då har de oftast noice cancellation också. Detta är en fantastiskt att ha. Inte så mycket när man sitter hemma men på flyget, bussen och liknande är det underbart. Jag köpte ett par när tekniken var ny och sedan dess har utvecklingen gått långt och nu finns det så bra lurar att du inte ens kan höra vad folk säger utan att du spelar musik. Det blir bara tyst. Därför har dessa lurar möjlighet att ställa så att de släpper igenom tal eller trafik (om du går på stan kan det vara skönt att höra bilen innan den kör över dig)
Jag skall själv uppgradera mig och tittar på dessa två:
http://www.sony.com/electronics/headband-headphones/mdr-1000x
https://www.parrot.com/us/audio/parrot-zik-3#parrot-zik-3

Jag har testat Parrot och de är underbara och skall se om jag kan hitta och testa Sony också. En möjlighet är också Denons nya. Jag har haft Denons gamla och den spelar bra musik och de brukar göra bra ljud och om deras noice cancelling har utvecklats och kan mäta sig med Parrot så blir det kanske Denon igen.
https://www.hifiklubben.se/horlurar/denon-ah-gc20-tradlos-hor...

Du kommer älska denna typen av lurar och kommer aldrig flyga utan dem när du väl har provat. Sitta i ett plan och slippa det malande motorljuden är så härligt. Ibland så har jag inte ens musik på utan njuter bara av tystnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Du har redan kommit fram till att du skall åka runt och testa hörlurar, det är bra men jag vill lägga till en faktor som är lätt att glömma i butiken och det är bekvämlighet. Prova lång tid, det är svårt att märka problem på kort stund. Du kommer ha dessa lurar på dig i timmar i stöten och om det är något som klämmer lite så efter timmars spelande/lyssnade så kommer det som bara kändes lite störande vara källa till stort obehag. Så, ta dig tid. Det är värt det och märker du att det på något sätt klämmer, trycker, skaver, eller vad det nu kan vara så ta och testa nästa. Det finns massor med bra lurar och med olika utformning.

Det finns även lurar som funkar bra trådlöst och då har de oftast noice cancellation också. Detta är en fantastiskt att ha. Inte så mycket när man sitter hemma men på flyget, bussen och liknande är det underbart. Jag köpte ett par när tekniken var ny och sedan dess har utvecklingen gått långt och nu finns det så bra lurar att du inte ens kan höra vad folk säger utan att du spelar musik. Det blir bara tyst. Därför har dessa lurar möjlighet att ställa så att de släpper igenom tal eller trafik (om du går på stan kan det vara skönt att höra bilen innan den kör över dig)
Jag skall själv uppgradera mig och tittar på dessa två:
http://www.sony.com/electronics/headband-headphones/mdr-1000x
https://www.parrot.com/us/audio/parrot-zik-3#parrot-zik-3

Jag har testat Parrot och de är underbara och skall se om jag kan hitta och testa Sony också. En möjlighet är också Denons nya. Jag har haft Denons gamla och den spelar bra musik och de brukar göra bra ljud och om deras noice cancelling har utvecklats och kan mäta sig med Parrot så blir det kanske Denon igen.
https://www.hifiklubben.se/horlurar/denon-ah-gc20-tradlos-hor...

Du kommer älska denna typen av lurar och kommer aldrig flyga utan dem när du väl har provat. Sitta i ett plan och slippa det malande motorljuden är så härligt. Ibland så har jag inte ens musik på utan njuter bara av tystnaden.

Du skriver en massa bra saker, men du verkar ha fastnat i att jag vill ha något brusreducerande på flygplan, vilket inte är fallet. Jag använder endast mina hörlurar hemma vid datorn.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem

@Jerban:
Det var bara ett tillägg och att om du vill ha en trådlös lur så är de med brusreducering (ingen bra översättning av noice cancellation men det verkar som alla använder det. Ser brusreducering mer som Dolby B,C) av de bättre. De använder aptX för blåtandsöverföring som är riktigt bra.
Ljudet på Parrot och Denon är riktigt bra ljud, oavsett. Men som jag skrev tidigare att det finns massor med lurar som låter bra och det gäller bara att hitta en som passar och är som man kan ha på sig länge. Att jag sedan samtidigt vill frälsa världen från störande oljud kan du, om du så önskar, ignorera.

Permalänk
Medlem

@Jerban: Ok då antar jag att du menar en adapter från 3,5mm till 6,3mm. Vad har du för budget för nya hörlurar? Är trådlöst ett krav eller går det bra med sladd? Om det går bra med sladd, kan du då koppla in dem i din förstärkare och sladden når fram till din sittplats?

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

@Jerban:
Det var bara ett tillägg och att om du vill ha en trådlös lur så är de med brusreducering (ingen bra översättning av noice cancellation men det verkar som alla använder det. Ser brusreducering mer som Dolby B,C) av de bättre. De använder aptX för blåtandsöverföring som är riktigt bra.
Ljudet på Parrot och Denon är riktigt bra ljud, oavsett. Men som jag skrev tidigare att det finns massor med lurar som låter bra och det gäller bara att hitta en som passar och är som man kan ha på sig länge. Att jag sedan samtidigt vill frälsa världen från störande oljud kan du, om du så önskar, ignorera.

Okej jag förstår!

Skrivet av nyllet83:

@Jerban: Ok då antar jag att du menar en adapter från 3,5mm till 6,3mm. Vad har du för budget för nya hörlurar? Är trådlöst ett krav eller går det bra med sladd? Om det går bra med sladd, kan du då koppla in dem i din förstärkare och sladden når fram till din sittplats?

Har ju helst trådlöst men går bra med sladd också om det är mycket bättre. Förstärkaren står på skrivbordet bredvid skärmen så det går superlätt att köra med sladd om det är så. Budget vet jag inte riktigt, vill bara ha ett par riktigt bra lurar, samtidigt som jag kanske inte vill lägga 3-4 tusen utan snarare max 2-3 tusen.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Okej jag förstår!

Har ju helst trådlöst men går bra med sladd också om det är mycket bättre. Förstärkaren står på skrivbordet bredvid skärmen så det går superlätt att köra med sladd om det är så. Budget vet jag inte riktigt, vill bara ha ett par riktigt bra lurar, samtidigt som jag kanske inte vill lägga 3-4 tusen utan snarare max 2-3 tusen.

Ok, då skulle jag rekommendera Philips Fidelio L2. Jag tycker de låter väldigt bra och de har fått bra betyg i t.ex. i tidningen M3. http://m3.idg.se/2.1022/1.551771/stort-test-horlurar-for-basta-ljudet/sida/13/philips-fidelio-l2

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

Ok, då skulle jag rekommendera Philips Fidelio L2. Jag tycker de låter väldigt bra och de har fått bra betyg i t.ex. i tidningen M3. http://m3.idg.se/2.1022/1.551771/stort-test-horlurar-for-basta-ljudet/sida/13/philips-fidelio-l2

Tack får åka och prova dom någon dag, har även blivit tipsad om Bowers & Wilkins P7 som visserligen kostar lite mer (3100:-) men som tydligen ska vara riktigt bra.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tack får åka och prova dom någon dag, har även blivit tipsad om Bowers & Wilkins P7 som visserligen kostar lite mer (3100:-) men som tydligen ska vara riktigt bra.

P7 är bra lurar och jag tycker de låter bättre än Philipslurarna men de kostar även mer.

Visa signatur

Dator: FD Node 304 + GA-H97N-WIFI + i5 4590 + 8GB + AMD 280X + 256GB SSD + 1TB HDD.
Skärm: Philips 272C4Q 27" 2560x1440
Laptop: Macbook Pro 15" (2018)
Nätverk: Ubiquiti USG, Två UAP-AC-HD och Cloud Key
Ljud: Lyngdorf TDAI 2170 + PMC Twenty 26 + Thorens TD-190 II + Suprakablar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nyllet83:

P7 är bra lurar och jag tycker de låter bättre än Philipslurarna men de kostar även mer.

Ja så är det ju. Men skulle min receiver vara sämre att ha än en hörslursförstärkare eller är skillnaden försumbar? Likadant med ljudkort. Vill ju ha ut så mycket som möjligt av lurarna om jag ska betala uppåt 3k.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Inaktiv

@Jerban:

Amazon exklusiv sennheiser

229 euro nu på rean för bara 99 euro, kanske värt att kolla på? Verkar som folk gillar dem.

https://www.amazon.fr/gp/product/B01JP436TS/ref=ox_sc_act_tit...

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jerban:

Ja så är det ju. Men skulle min receiver vara sämre att ha än en hörslursförstärkare eller är skillnaden försumbar? Likadant med ljudkort. Vill ju ha ut så mycket som möjligt av lurarna om jag ska betala uppåt 3k.

Det beror på hur bra hörlursutgången är på dem, det viktigaste är att utgångsimpedansen är låg för annars färgas ljudet, sedan är det också bra om det går att spela lagom starkt utan att den klipper eller på annat sätt distar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kan varmt rekommendera denna externa lösning

https://www.asus.com/Sound-Cards/Xonar_U7/

Visa signatur

Platon

Permalänk
Medlem

Tack för alla tipsen. Åkte runt och provade lurar idag och valet föll på ett par Bowers & Wilkins P7, lite dyrare än vad jag hade tänkt men tyckte det var värt det!

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Tack för alla tipsen. Åkte runt och provade lurar idag och valet föll på ett par Bowers & Wilkins P7, lite dyrare än vad jag hade tänkt men tyckte det var värt det!

Överväg att försöka undvika att driva dessa skapliga lurar med din Reciver också, Flesta vanliga receivers och steroförstärkare är inget vidare för hörlurar..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggustavsson:

Överväg att försöka undvika att driva dessa skapliga lurar med din Reciver också, Flesta vanliga receivers och steroförstärkare är inget vidare för hörlurar..

Vad menar du att jag ska använda istället då? Frågade han på Hifiklubben och han menade att lurar i den prisklassen fungerar alldeles utmärkt att drivas av en vanlig receiver och tyckte inte jag skulle köpa något annat.

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Jerban:

Vad menar du att jag ska använda istället då? Frågade han på Hifiklubben och han menade att lurar i den prisklassen fungerar alldeles utmärkt att drivas av en vanlig receiver och tyckte inte jag skulle köpa något annat.

Man använder en hörlursförstärkare.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.