Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Uppgradera datorn?

CPU : Intel Core i5 3570K 3,4 GHz (Ivy Bridge)
GPU: GTX 1070 8gb (asus)
RAM: 16gb
Moderbord: MSI 990FXA-GD65 990FX

Tja, undrar ifall jag behöver uppgradera några av delarna på min dator? Har försökt spela det nya battlefield 1 men har haft relativt låg fps vilket suger. Har testat att fibbla med video settings osv men det verkar inte hjälpa direkt. Behöver jag köpa en ny CPU eller moderbord kanske? De är några år gamla. Tack för svar!

//ludwig

Permalänk
Medlem

Testa att överklocka processorn

Visa signatur

[4770k delid] [1080 EK] [PG348Q] [Custom loop][1.75TB SSD]

Permalänk

@theo0019: Okej, ska testa det!

Permalänk
Medlem

@ludwigstridh
Otroligt att det funkar alls..... AMD moderkort till en INTEL processor:)
Kolla upp vad du verkligen har....

Visa signatur

Moderkort: X370 - CPU: 5600G - RAM: 32GB - M.2: 1.25TB - SSD: 500GB - GPU: RTX3060Ti - Chassi: Eclipse P400 - Skärm: AOC Q2770PQU + Mi Curved Gaming Monitor 34”

Permalänk

Byt moderkort, överklocka processorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstridh:

CPU : Intel Core i5 3570K 3,4 GHz (Ivy Bridge)
GPU: GTX 1070 8gb (asus)
RAM: 16gb
Moderbord: MSI 990FXA-GD65 990FX

Tja, undrar ifall jag behöver uppgradera några av delarna på min dator? Har försökt spela det nya battlefield 1 men har haft relativt låg fps vilket suger. Har testat att fibbla med video settings osv men det verkar inte hjälpa direkt. Behöver jag köpa en ny CPU eller moderbord kanske? De är några år gamla. Tack för svar!

//ludwig

Du har listat ett AMD moderkort och en Intel processor, inte kompatibla med varandra. Ladda ner CPU-Z och kolla dina delar. Du säger att du har låg FPS i BF1, antagligen har du en AMD processor som begränsar dig. Budget för uppgraderingen?

Permalänk

@DozeN: Laddade ner programmet och jag hade skrivit fel moderkort. Det rätta var "z77a-g45 (ms-7752)" sorry!

Permalänk

Om överklockning inte skulle hjälpa, så skulle jag föreslå att uppgradera CPU, mono, minne. Det skulle nog räcka

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstridh:

@DozeN: Laddade ner programmet och jag hade skrivit fel moderkort. Det rätta var "z77a-g45 (ms-7752)" sorry!

Okej, din CPU borde duga okej fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstridh:

CPU : Intel Core i5 3570K 3,4 GHz (Ivy Bridge)
GPU: GTX 1070 8gb (asus)
RAM: 16gb
Moderbord: MSI 990FXA-GD65 990FX

Tja, undrar ifall jag behöver uppgradera några av delarna på min dator? Har försökt spela det nya battlefield 1 men har haft relativt låg fps vilket suger. Har testat att fibbla med video settings osv men det verkar inte hjälpa direkt. Behöver jag köpa en ny CPU eller moderbord kanske? De är några år gamla. Tack för svar!

//ludwig

Du ska kunna köra det spelet utan problem. Ladda ner DDU, rensa grafikkortets drivrutiner och ladda ner nya.

Ifall du ändå skulle vilja uppgradera så hjälper i7 otroligt mycket i Battlefield 1. Du får betydligt högre lägsta FPS och mindre stutter. Kolla ifall du hittar en begagnad 3770k som du kan köpa!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nu spelade jag bara betan till BF1, men vill minnas att det flöt på mycket bra med min dator.
Jag har samma CPU, men sämre grafik.

Jag ser inte hur en ny processor skulle göra någon större skillnad, när tillochmed en tvåkärnig (med Hyperthreading) fungerar utmärkt.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk

@Staz: Okej! ska kolla på drivrutinerna och ifall det inte fungerar så blir det väl en ny CPU :3

Permalänk

Tack för hjälpen alla!

Permalänk
Medlem

@ludwigstridh: Rekommenderade CPU är I7 4790 och Minimum Var I5 6600k. Ny Cpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ludwigstridh:

CPU : Intel Core i5 3570K 3,4 GHz (Ivy Bridge)
GPU: GTX 1070 8gb (asus)
RAM: 16gb
Moderbord: MSI 990FXA-GD65 990FX

Tja, undrar ifall jag behöver uppgradera några av delarna på min dator? Har försökt spela det nya battlefield 1 men har haft relativt låg fps vilket suger. Har testat att fibbla med video settings osv men det verkar inte hjälpa direkt. Behöver jag köpa en ny CPU eller moderbord kanske? De är några år gamla. Tack för svar!

//ludwig

Kolla så du inte had satt i din videokabel, alltså HDMi/DVI/DisplayPort i Moderkortet, för då använder du intels inbyggda grafikkort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Din dator bör ha över 60fps i ultra @ 1080?? låter som något spökar...

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2