Permalänk
Medlem

ONYX - By Gustav

Hej och välkomna till ett nytt projekt vid namnet "ONYX"

Denna gången ska casemodden husera i ett Cooler Master Mastercase 5 med ett röd,svart samt grått intryck där jag kommer vattenkyla det mesta. Näst intill alla extra delarna ska göras själv i plexi eller aluminium.

Jag kommer även vända moderkortsplåten 90 grader vilket betyder att jag måste göra en del nya plåtar.
Sen ge mig på att sleeva och lite annat smått och gott som ska fixas. Tillexempel förändringar i fronten och psu covern som redan är standard ska ändras.

Komponenter:
Chassi: Cooler Master Mastercase 5
CPU: Intel i7
GPU:
MOBO: Asus maximus z97
RAM: Corsair 1600MHz 16 GB (2x8GB)
PSU:
HDD:
SSD:

Kylning:
Radiator:
Reservoar:
Pump:
CPU Vattenblock:
Fittings:
Vinklar/Adaptrar:
Vätska:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Reserverad för slutbilder

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Nämen! Detta blir roligt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag tyckte att det såg lite tråkigt ut med att ha moderkortet på sin vanliga plats denna gången. Flyttade morderkortsplåten 90 grader och fick göra ny platta för att fästa det uppe i chassit. såga även ut baksidan där det senare ska sättas svart eller tonat plexi, inget jag bestämt än. (sakerna är inte färdigbearbetade, ska filas och arbetas lite till samt målas)

Jag vill även tacka Cooler Master för diverse delar till projektet!

Då jag ska ha sleevade kablar så fick det bli en beställning hos e22 under gårdagen med kabel- och sleevingmaterial.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Spännande! Ska följas

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem

Coolt Tror han Justin gjorde precis samma sak live på DH, modda och vrida moderkortet 90 grader. Gissar att man precis på håret får plats med kablar under chassipanelen?

Har också ett mastercase pro 5 liggandes, tänkte småmodda lite på det senare, blir kul o se vad du gör

Permalänk
Medlem

God kväll! Dåligt med updates på senaste men här kommer en update med lite hårdvara från Alphacool som valt att sponsra detta projekt vilket jag är mycket glad över. har valt en ganska stor res som kommer läggas på midplaten sedan ha en d5 pump under midplaten.
Har även tänkt att göra något utöver det vanliga med rördragningen vilket ni kommer se i senare updates!

Visa signatur