Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Ditt bästa spelköp 2016!

Permalänk
Medlem

XCOM 2

Spelade säkert 100 timmar med orginalspelet + DLC
Sen ökade jag på med många timmar till med alla grymma mods.

Nu snart är det dags för en körning med Long War 2 modden som kom ut för inte så länge sedan och då har man många många timmar innan det är klart. Bäst av allt är att allt extra är gratis.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Köp jag är mycket nöjd med:
* Fallout 4: I det stora hela ett lyft för Fallout-serien. Lite bättre grafik, men lite synd att de dummat ner RPG-delen. Fortfarande mycket underhållande

* Total War Attila: En bra spel om man moddar det rätt. Kommer att spelas mycket som förströelse spel

Bottennappet för mig var:
* Battlefield 1: En reskin av Battlefront (3). Mindre av allt lite förenklat, försämrad kontroll av servrar, tråkiga vapen. Men grafiskt och ljudmässigt ett mästerverk. Tänk om de flyttat in BF4 i spelmotorn...

Permalänk
Medlem

Definitivt bf1 för min del

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Skulle säga fallout 4 är bästa då det är nyskapande med många nya saker för ett rpg och annars är det oftast been there done that känsla på spelen idag

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Hedersmedlem

Fallout 4 - Så jäkla bra. Vart riktigt fast och helt uppslukad av storyn.

BF1 - Många timmar spenderade, och många fler kommer det bli.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rich:

Fallout 4 - Så jäkla bra. Vart riktigt fast och helt uppslukad av storyn.

BF1 - Många timmar spenderade, och många fler kommer det bli.

Fallout 4 är vad jag fattat open world spel ?!

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Severin87:

Fallout 4 är vad jag fattat open world spel ?!

Jao lite båda ja och nej, du kan välja vilken väg du vill gå själv och finns en massa olika slut. Massa sidostorys också, mkt påverkas av vilka beslut du själv tar.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

Gamla spel men ja skriver ändå. Dom köptes 2016.
Farcry 3 & 4 7/10 Betyg
Assasins Creed Black flag 8/10 Betyg
MGS - Phantom Pain 8/10 Betyg

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem

Jag tror mitt bästa köp 2016 måste ha varit Jackbox Party Pack 1 & 2.
Det har i alla fall genererat flest skratt och roligaste spelkvällarna så här långt.

Visa signatur

*Har en dator. Den är okej, men inte värd att skryta över... ;)

Permalänk

Battlefield 1.
Nog de bästa spelet under sena 2016 har det både till PC samt till Xbox one.
Har dock blivit mer tröttsamt nu då dlcén har tagit för lång tid att komma ut enligt mitt tycke.

Stat Wars Battlefront.
Lätt det roligaste/nostalgigaste spelet under tidigt 2016 (jag vet det kom i november -15 men köpte det inte förens i januari) och med shöna dlcés och att man kan få spela som sina barndomsidoler haha och ja spelet är för lätt och lite för ihopstressat för att det skulle kunna släppas med filmen m.m men nostalgivärdet väger tungt i mitt tycke.

Permalänk

The Division, thought I'd hate it, loved it and sunk 100s of hours into it 99.9% of the time playing solo.

Permalänk
Medlem

Witcher 3 DLC.
Önskar man kunde radera minnet i huvudet och få återupptäcka denna fantastiska spelvärld...

Permalänk
Medlem

Ori and the Blind Forest!

Permalänk
Medlem

Overwatch måste jag säga, blivit ett gäng timmar!

Visa signatur

| CPU: i7-8700 | GPU: Asus ROG Strix 2080S | RAM: 16GB 3000MHz DDR4 | Mobo: Gigabyte Aorus z370 | Storage: 512GB SSD | 2TB HDD | Chassi: Fractal Define R4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Witcher 3 DLC.
Önskar man kunde radera minnet i huvudet och få återupptäcka denna fantastiska spelvärld...

Har spelat mindre och mindre på senare tid just för att kunna spara min sista del - blood & wine så länge det går

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Battlefield Hardline! Köpt för 99kr på nån REA. HAr inte spelat BF4 sen dess! Över 800h nu

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Mitt bästa köp 2016 var helt klart Overwatch. Haft så galet mycket kul med polarna i det spelet ^^
Särskilt som flera av dem lagt av med spelandet mer eller mindre, så det var kul att kunna dra in dem i "träsket" igen

Permalänk
Avstängd

Antingen är det The Darkest Dungeon eller Ori and the Blind forest.

Permalänk

Rainbow six siege är ett av mina favo spel då man inte tröttnar på det efter ett tag och man kan alltid förbättra sig.

Dessutom kommer det regelbundna uppdateringar och alla dlc är "gratis". Man kan köpa gubbarna för att låsa upp dem snabbare men man kan låsa upp dem genom att spela och tjäna ihop "renown" (pengar). Alla kartor är gratis för alla!

Värt att spela med vänner men går också spela ranked