Amazon Prime Video lanseras i Sverige

Permalänk
Melding Plague

Amazon Prime Video lanseras i Sverige

Sju år efter lansering får nu även svenska kunder tillgång till Amazon strömningstjänst Amazon Prime Video, komplett med egenproducerade serier och offline-läge.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Trevligt med offline stöd. Är det något som Netflix och HBO också har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt med offline stöd. Är det något som Netflix och HBO också har?

Netflix har det nu, den är en ny funktion, dock bara för egna serier/filmer & ett fåtal andra. Men HBO har det inte vad jag vet.

HBO är jag grymt besviken på. Bra serier men strömmingstjänsten är så dålig att det inte ens värt att köra en gratis månad...har haft enorma problem sedan jag gjorde min gratismånad nu i december för att kunna se bla westworld.

Visa signatur

CPU: AMD R7 5800x | RAM: Corsair Vengeance lpx 3200 Mhz 32 GB DDR4 | Moderkort: Asus ROG strix B550 F Gaming | GPU: Gainward GeForce GTX 1080 Phoenix GLH edition | PSU: Corsair RM750X | Kylare: Noctua NH-u14s | Fläktar: Corsair ML120 PRO, 120mm | Chassi: Fractal design Define S | OS: Windows 10 | SSD: Samsung 860 EVO 500 GB |

Permalänk
Medlem

Hur står sig innehållet jämfört med Netflix?

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Trevligt med offline stöd. Är det något som Netflix och HBO också har?

Netflix har bara offlinestöd men bara för deras egna serier som det ser ut just nu. Kanske kommer mer i framtiden. Viaplay har offlinestöd för allt och HBO tror jag inte har någonting.

Permalänk

Vad härligt, då kan man ju se The grand tour med bättre samvete nu då

Visa signatur

Datorlåda:CaselabsMerlinSm8.Moderkort:MSI Z170a X Titanium.CPU:6700K.GPU:1080.RAM:32GB 3200mhz Corsair.PSU:EVGA G2850W.SSD:950 Pro RAID0,850evo.Kylning: Alphacool 360+480PP, Swiftech RES,EK block Cpu,Gpu,1D5.Tagentbord:Pok3r.Hörlurar:HD800s,ATH R70X+ Grace M9XX.Skärmar: Asus PG348Q.Datormus: Zowie FK1+.Matta:Qpad:UC90.Mic:Blue Jeti

Permalänk

Känns värt att testa ändå!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Keeper of Traditions

Är det samma som med Netflix där vi i lilla Sverige enbart får tio år gamla, halvdassiga, filmer?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kan dom inte göra hela Prime-tjänsten tillgänglig så jag kan köpa packs i hearthstone 25% billigare!

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte det här var allt i Amazons satsningar i Sverige? Vill ju ha en riktig nätbutik så att man kan beställa småprylar utan att fraktkostnaden ska bli högre än själva varan.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

@Gender Bender: Tyvärr har vi ju så låg befolkningsdensitet att det inte riktigt lönar sig på samma sätt som i många andra länder.

Permalänk
Medlem

Var det inte snack om Amazon Nordic förut? Vore väldigt välkommet för min del iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har dom löst så att vi får samma utbud som Netfilx kontot har i USA, eller är det samma skit som Netflix och Viaplay kör?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Halv taskit med serier men hyffsat många filmer

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Inaktiv

Testade precis det. Avslutade direkt nästan. Och företagen undra varför man laddar ner filmer olagligt?
Ett jävla skämt e det. Massa onödiga overlays och kan inte ens bestämma kvaliteten?!? Sen lägger dom ut typ Mr Robot Season 2 vilket man inte ens kan kolla på..........

Permalänk
Medlem

The grand tour kan alltså numera streamas lagligt även i sverige. Det kommer bli en trevlig helg har jag på känn!

Permalänk
Medlem

@anon267242 Mr Robot kan du väl kolla på hos SVT?

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Aldrig insett vad amazon prime var för något. Men plötsligt blir deras köp av twitch.tv genialt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crew seven:

@Hackerpersson Mr Robot kan du väl kolla på hos SVT?

Verka som man kunde. Ännu en anleding och ladda ner. Skitet försvinner aldrig

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Har dom löst så att vi får samma utbud som Netfilx kontot har i USA, eller är det samma skit som Netflix och Viaplay kör?

det undra jag också över. är det olika utbud är det dömt att misslyckas innan lansering...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Blir väl att prova men tvivlar att det blir långvarigt utan stöd för chromecast.

Permalänk
Medlem

Schysst med en ytterliggare tjänst, som dessutom är billig, som vi kan nå här i Sverige. Jag registrerade mig snabbt men det ser ut att vara ett VÄLDIGT knapert utbud. Ska nog testa det på Xbone, kolla in utbudet lite mer noggrant och utvärdera lite. Om inte annat var det ändå bara 2,99 euro för de första 6 månaderna vilket gör att jag skulle kunna behålla tjänsten ett tag för att se hur lång tid det tar för utbudet att växa. Idag sitter jag på både Netflix och Viaplay då varje tjänst har sina brister i utbudet.

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Försent nu, hade det varit i fas med Grand Tour lanseringen hade jag nog skaffat, men efter 4 avsnitt så märker man ganska snabbt att det inte är som förr.

Sen har jag läst att interfacet ska vara riktigt dåligt, sakna CC stöd etc. Som vanligt är den olagliga vägen bäst, ingen förändring där.

Permalänk
Medlem

Någon som vet om PS4 och AndroidTV appen också lanseras här?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Någon som vet om twitch prime ingår?
Har för mig att det gör det om man kör i US.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Jag hoppas inte det här var allt i Amazons satsningar i Sverige? Vill ju ha en riktig nätbutik så att man kan beställa småprylar utan att fraktkostnaden ska bli högre än själva varan.

Ja vem vill inte det, men det kommer aldrig att hända.

Och vart (?) kan man hitta en nätbutik utomlands, så att man kan beställa småprylar utan att fraktkostnaden ska bli högre än själva varan ?

Klart att frakten kostar.

Beställer man en 1st lysdiod som kostar 40öre lär det ju gå som vanligt brev

Många har ju typ "över 500Kr fri frakt"

Eller du menar tullavgift o skit.....

Själv hade jag hellre sett mycket snabbare leveranser från typ asienbutiker, men samma fraktkostnad! En till tre veckors leveranstid, är lite väl maxat när man sitter på ett projekt.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Lustigt hur alla klagar på att det finns så lite/dåliga tjänster i sverige och när det kommer en ny, så klagar dom på det. Utbudet kanske är dåligt, ja för att andra har rättigheter till de serierna, då går det lixom inte att dom har med dem, men det kommer några unika, Man in the high castle tex.

Sen så har dom inte svenska subs heller, MEN då är det billigare än övriga åxå.

Sen gäller det som alltid gäller, tycker du inte om det? Köp det inte ....

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Kul med fler aktörer som etablerar sig i Sverige. Amazon kanske inte har mycket att erbjuda oss här ännu men även Netflix var mycket, mycket sämre när de drog igång i Sverige än de är nu.

Kommer att köra Prime Video tills jag tittat färdigt på framförallt deras egna serier.

Lite knepigt när jag testar på min Surface Pro 4 med Edge att jag upp denna rutan:

Funkar dock bra med Chrome.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Det var snabbt jobbat!

Bättre sent än aldrig...

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

det undra jag också över. är det olika utbud är det dömt att misslyckas innan lansering...

Lär vara precis samma som med netflix att eget material (som de äger distributionen för) är globalt medan resten beror på distributören.

Det är ju inte upp till dom, är ju rättighetsinnehavarna som avgör detta. Har dom sålt sålt film x till SF eller 4an eller whatever med exklusivitetsavtal för x antal miljoner så kan de tyvärr inte Amazon göra något åt saken. Hela branschen är ju uppbyggd på detta så inte så lätt att få någon förändring. Är ju på grund av saker som detta som göt att tex netflix tar bort rätt mycket tredjepartsmaterial och satsar på eget istället, som de faktiskt kan distribuera hur de vill.

Skickades från m.sweclockers.com