Permalänk

Lana på 10mb/1mb?

Som sagt så undrar jag om man kan lana, cs 5 pers, på ett 10mb (nedladdning)/1mb (uppladdning) med stabil ping?
Vi ska framförallt lira cs go där pingen är väldigt viktig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GrisJgarn:

Som sagt så undrar jag om man kan lana, cs 5 pers, på ett 10mb (nedladdning)/1mb (uppladdning) med stabil ping?
Vi ska framförallt lira cs go där pingen är väldigt viktig

Skulle säga nej på den.

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av GrisJgarn:

Som sagt så undrar jag om man kan lana, cs 5 pers, på ett 10mb (nedladdning)/1mb (uppladdning) med stabil ping?
Vi ska framförallt lira cs go där pingen är väldigt viktig

Skrivet av Jaeger90:

Skulle säga nej på den.

Varför inte? Förutsatt att du har bra ping till att börja med och att alla håller sig till att spela. Börjar någon surfa eller än värre ladda ner nått skit så är ni körda. Just det senare är väl det som brukar ställa till det mest när man försöker köra lan på en begränsad uppkoppling.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Rekordmedlem

Har inte nån egen data men hittade detta påstående >
64 tick, its around 25KB/s (both up+down) så 1 Mbit/s är ganska precis minimum som krävs för 5 spelare, om ni är disciplinerade borde det gå men ni har ingen marginal för nått annat än spelet, ni får prova.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.