Helt ny dator, Console Killer från komplett... HJÄLP

Permalänk
Medlem

Helt ny dator, Console Killer från komplett... HJÄLP

Tjena grabbar!

Har precis öppnat min Console killer från komplett.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Har installerat moderkort från skiva, samt XFX drivers till grafikkortet. När jag sedan startar exempelvis CSgo så har jag typ 300 fps i menyn, när jag väl är inne i en match så har jag max 40-60 fps. Jag har försökt kika lite i bios men hittar ingenting om att ändra integrerad grafik exempelvis. Jag vet inte vad jag ska göra, för på något sätt känns de som att den ändå går på integrerad grafik. Men vart stänger jag av den om jag inte finner någonting i bios?

Tacksam för svar <3

Permalänk
Medlem

@Lundhve:

Har du skärmkabeln i grafikkortet eller moderkortet?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

@D-ryd: Grafikkortet

Permalänk
Medlem

För i enhetshanteraren så ser jag grafikkortet under bildskärm. Ska det inte vara en separat flik? Ursäkta om jag är riktigt dum i huvudet nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lundhve:

Tjena grabbar!

Har precis öppnat min Console killer från komplett.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Har installerat moderkort från skiva, samt XFX drivers till grafikkortet. När jag sedan startar exempelvis CSgo så har jag typ 300 fps i menyn, när jag väl är inne i en match så har jag max 40-60 fps. Jag har försökt kika lite i bios men hittar ingenting om att ändra integrerad grafik exempelvis. Jag vet inte vad jag ska göra, för på något sätt känns de som att den ändå går på integrerad grafik. Men vart stänger jag av den om jag inte finner någonting i bios?

Tacksam för svar <3

Din processor har inte integrerad grafik, så det behöver du inte vara orolig för att den ska använda.

Jag tycker att du ska börja med att ladda ner några nya drivers till grafikkortet, för tog du några som du fick på en skiva så är de förmodligen gamla som gatan.

Det kan också vara värt att kolla med MSI Afterburner hur CPU och GPU jobbar när du spelar. Frekvens och belastning är intressanta. Posta en skärmdump.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

För i enhetshanteraren så ser jag grafikkortet under bildskärm. Ska det inte vara en separat flik? Ursäkta om jag är riktigt dum i huvudet nu

http://windowstips.nu/vad-har-jag-for-grafikkort-i-datorn/
ditt graffe ska synas under bildskärmskort/display adapters ochj skärm under skärmar/monitors

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

Tjena grabbar!

Har precis öppnat min Console killer från komplett.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Har installerat moderkort från skiva, samt XFX drivers till grafikkortet. När jag sedan startar exempelvis CSgo så har jag typ 300 fps i menyn, när jag väl är inne i en match så har jag max 40-60 fps. Jag har försökt kika lite i bios men hittar ingenting om att ändra integrerad grafik exempelvis. Jag vet inte vad jag ska göra, för på något sätt känns de som att den ändå går på integrerad grafik. Men vart stänger jag av den om jag inte finner någonting i bios?

Tacksam för svar <3

Inte för att vara elak, men datorn du köpte är riktigt kast i jämförelse med vad den kostade.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Inte för att vara elak, men datorn du köpte är riktigt kast i jämförelse med vad den kostade.

Ja jag ser det nu. men ändå bättre än 9k för en AMD CPu och 470 gpu. Man få i7 och 1060 3gb för 500kr mer. men utan ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aseth222:

Ja jag ser det nu. men ändå bättre än 9k för en AMD CPu och 470 gpu. Man få i7 och 1060 3gb för 500kr mer. men utan ssd

Syftade på Console killer som TS köpte.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Syftade på Console killer som TS köpte.

Ja, sry läste fel.

Permalänk
Medlem

Nog största ripoff jag sett, t.o.m beggat på blocket får du bättre grejer för det priset.

Om du kan ångra köpet så råder jag dig till att göra det.

Permalänk
Medlem

jo jag insåg väl kanske det också. Men hur som helst. Har 30 fps.. Har installerat de senaste uppdateringen till grafikkortet. Någon som har en aning? Får panik.. Inte jättekunnig på datorer, men aldrig haft sådanna problem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

jo jag insåg väl kanske det också. Men hur som helst. Har 30 fps.. Har installerat de senaste uppdateringen till grafikkortet. Någon som har en aning? Får panik.. Inte jättekunnig på datorer, men aldrig haft sådanna problem

Om jag var du skulle jag istället försöka lämna tillbaka datorn och få pengarna tillbaka enligt gällande ångrätt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Lundhve: Du har väl öppet köp på den ? . Sen fråga innan du köper så slipper du ångesten .Inget illa menat hoppas inte du tar illa upp

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Tacksam för alla svar. Men om jag nu ändå väljer att behålla denna datorn. Kan någon få bukt på mitt grafikproblem?
Blir tokig. har gjort allt som ska göras men har 30 fps i csgo exempelvis

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Känns bara som det blir problem. Sen kan dem väl göra vissa avdrag osv?

Permalänk
Medlem

Vad för info behöver ni veta?

Permalänk
Medlem

Har du kopplat rätt så skärmen är kopplat till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

@Aseth222: Skärmen är kopplat nedtill vid grafikkortet. Finns även en hdmi vid moderkortet men då står skärmen bara och blinkar

Permalänk
Medlem

fattar inte hur komplett kan sälja nåt sånt för så mycket pengar, herrejävlar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

Tacksam för alla svar. Men om jag nu ändå väljer att behålla denna datorn. Kan någon få bukt på mitt grafikproblem?
Blir tokig. har gjort allt som ska göras men har 30 fps i csgo exempelvis

Du har inte funderat på att det kan vara datorn i säg som är problemet? Att det faktum att du får låg FPS beror på ett dåligt köp?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Sorry dude men du blev totalt lurad med den där datorn. Det är din CPU som är problemet, inte grafikkortet. Och det är inget du kan göra åt eftersom cpun helt enkelt inte är snabb nog. Lämna tillbaka den eller förbli desperat för all framtid

Vi diskuterade exakt den datorn i en annan tråd där jag la upp lite geafer på hur "bra" den cpun är
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1459973-polare-kopte-n...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

6800 XT - Ryzen 5900x - 32GB G.Skill 3733mhz - Asus Strix X570-E - Noctua NH-D15
WD SN750 1TB - Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - LG S2721DGFA
Razer Deathadder 2013 - HyperX Alloy Core - Sennheiser GSP 350

Permalänk
Medlem

Har du stängt xbox dvr?

Permalänk
Medlem

@SpeedRebirth: Jag förstår. Men hade en dator med en ännu äldre amd. Den råkade jag köpa på greattech för 5400.. Den datorn hade ändå 150-200 fps med ett 750ti. SÅ känns konstigt att cpun kan påverka fpsen så mycket. Märkligt eftersom alla delar är snäppet vassare än den för 5400 kr

Permalänk
Medlem

@Aseth222: ja de har jag :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

@SpeedRebirth: Jag förstår. Men hade en dator med en ännu äldre amd. Den råkade jag köpa på greattech för 5400.. Den datorn hade ändå 150-200 fps med ett 750ti. SÅ känns konstigt att cpun kan påverka fpsen så mycket. Märkligt eftersom alla delar är snäppet vassare än den för 5400 kr

Om du nu hade en sån bra dator där du kom upp i 200 fps, varför köpte du då en ny dator? Sen må din förra processor varit äldre men troligtvis inte sämre. Nya grejer innebär inte nödvändigtvis att de är bättre.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

@Cenorida: Så sant. Men börjat spela lite tyngre spel som tyvärr inte datorn klarade av. Men vet någon hur hårda dem är på retur? Kan man välja exempelvis Winter Gamer och lägga pengar emellan?

Permalänk
Avstängd

jisses vilket blåsningspaket, hörs till och med på namnet "Console Killer" vilken potentiell köpare-grupp dom vänder sig mot, dem som inte kan något om hårdvara och vill ha något som slår deras playstation 4..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lundhve:

Tjena grabbar!

Har precis öppnat min Console killer från komplett.

https://www.komplett.se/komplett-gamer-console-killer/11200#!...

Har installerat moderkort från skiva, samt XFX drivers till grafikkortet. När jag sedan startar exempelvis CSgo så har jag typ 300 fps i menyn, när jag väl är inne i en match så har jag max 40-60 fps. Jag har försökt kika lite i bios men hittar ingenting om att ändra integrerad grafik exempelvis. Jag vet inte vad jag ska göra, för på något sätt känns de som att den ändå går på integrerad grafik. Men vart stänger jag av den om jag inte finner någonting i bios?

Tacksam för svar <3

Jag rekommenderar dig läsa denna http://www.sweclockers.com/forum/trad/1459973-polare-kopte-ny... och försöker kolla inläggets statistik vilket medger låga FPS kring spel kring ditt köp.