Permalänk
Medlem

Boxee

Tjena. Min gamla boxee box började sacka, framför allt så började fjärren bli riktigt dålig. Så ut på jakt. Hittade en boxee tv ( vilken väl är nyare) för en mycket rimlig penning och utan att göra riktig research. Är egentligen bara ute efter att streama från nas o hemnätverk smidigt. Netflix och youtube kör jag via xboxen och känner inget behov av att köra dubbelt. Men så började jag att läsa ( ja alldeles försent) och ser att den är toksågad av dom flesta.
Är som sagt inte ute efter onlinetjänster utan hemstreaming... Kan den fylla samma funktion där som boxee boxen eller är det bara att kassera den innan jag ens öppnat den?
Någon som har en och kan informera lite?
Finns det några bra hacks som man kan förbättra funkionaliteten med?
Mvh

Permalänk
Medlem

Är det streaming i hemnätverket via tex SMB eller dyl räcker det utmärkt med en Raspberry Pi 3 för under 400 kr (+ ett microsdkort och en bra usbladdare), kör nån Kodivariant (LibreELEC, OSMC, Pixel el dyl). Spelar upp det mesta utom *265 med hög bitrate.

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem

@MatteN:
Jo jag känner till raspberry väl. Grejen nu var att jag beställde något i lite onyktert tillstånd för att ersätta något som vad jag förstår är sämre än det jag skall ersätta.
o det är det jag försöker gå till botten med. Är boxee tv mer eller mindre obrukbar?
Kör Western Digital Live 3 gen i ena tv´n.

Och boxeebox i den andra. Tyvärr är fjärren kass och mobilappen har inte alla funktioner.
Dator-lösningar som mediaspelare är inget jag gillar.
Har faktiskt en htpc med win 10 i sovrummet med finner inte det bekvämt det minsta.
Antivvirus, uppdateringar. Jag hur manöverar man skiten utan sängen är halvfull med skit.....o.s.v
Därav blev det lite korkat en boxee tv. Få väl testa den iaf. Annars åker den den till second hand affären runt hörnet.

Permalänk
Hedersmedlem

@franz4 *Tråd låst i enlighet med §3.1*

Trots tidigare tillsägelse fortsätter du tyvärr att skapa trådar med intetsägande rubriker. Du är välkommen att PM:a en ny rubrik om du vill att tråden ska öppnas igen.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...