Hjälper Poyinting 4G Förstärkare för att får lägre Ping / Responstid?

Permalänk
Medlem

Hjälper Poyinting 4G Förstärkare för att får lägre Ping / Responstid?

Enligt Bredbandskollen så ligger responstiden på 32ms, medan i spel till svenska servrar brukar jag ligga på 37-42ms.

Det jag undrar är ifall en förstärkare kan hjälpa så att dessa värden kommer ner mer?

Helst skulle jag vilja ha 25-32ms i spel.

Det finns flera förstärkare, men verkar som denna Poynting kan kopplas direkt till en Huawei B593 router som jag har:
https://www.komplett.se/product/776064/mobil/mobilt-bredband/...

Själva hastigheten är inte så viktig, ifall det har någon påverkan på ping så har jag testat bredbanskollen 2 gånger under 2 olika dagar och fick dessa resultat:
dag1: 44Mbit/s ner, 19Mbit/s upp, 32ms <---- inga tabbar öppna i webbläsaren.
dag2: 26Mbit/s ner, 13Mbit/s upp, 32ms <---- hade massor av tabbar öppna i webbläsaren.

Permalänk
Medlem

@joioi50: Bara att sätta en extern antenn på en mast kan förbättra signalstyrkan avsevärt. I vissa situationer är antennförstärkare t.o.m. enda alternativet om man vill ha dräglig kommunikation.
Bättre signal behöver nödvändigtvis betyda lägre latens. Det är många faktorer som spelar in; som leverantör, täckning, fri sikt med basstationer, antal abonnenter per mast och antenn, peering etc... Vilken operatör har du och var befinner du dig? Någon kanske har erfarenheten du efterfrågar...

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av joioi50:

Enligt Bredbandskollen så ligger responstiden på 32ms, medan i spel till svenska servrar brukar jag ligga på 37-42ms.

Det jag undrar är ifall en förstärkare kan hjälpa så att dessa värden kommer ner mer?

Helst skulle jag vilja ha 25-32ms i spel.

Det finns flera förstärkare, men verkar som denna Poynting kan kopplas direkt till en Huawei B593 router som jag har:
https://www.komplett.se/product/776064/mobil/mobilt-bredband/...

Själva hastigheten är inte så viktig, ifall det har någon påverkan på ping så har jag testat bredbanskollen 2 gånger under 2 olika dagar och fick dessa resultat:
dag1: 44Mbit/s ner, 19Mbit/s upp, 32ms <---- inga tabbar öppna i webbläsaren.
dag2: 26Mbit/s ner, 13Mbit/s upp, 32ms <---- hade massor av tabbar öppna i webbläsaren.

Jag hade exakt den antennen till mitt mobila bredband innan den funkade superbra. Jag fick 70mbit ner och ca 27ms. Men nu bor jag långt ut på landet också.

Är du sugen kan du få köpa den för 500kr.