Acer V5-171 vit skärm vit uppstart

Permalänk

Acer V5-171 vit skärm vit uppstart

Min skärm lyser helt vit vid uppstart. Misstänker att skärmen är trasig men vill vara helt säker innan jag beställer en ny. Är det garanterat skärmen eller kan det vara skärmkablage eller liknande som är trasigt? Datorn fungerar bra i övrigt, använder den just nu med TVn som bildskärm.

Datorn är 3 år gammal och fungerar till det jag behöver, så jag köper hellre en ny skärm för 400kr än en ny dator för 10 gånger mer.

Tack på förhand!

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

@supercoolakillen:
I princip ja, det är fel på skärmen, men ändå inte.
Jag har samma probelm med skärmen till en av mina stationära, jag får i regel starta om skärmen ett antal ggr. för att den ska fungera. Men det går ju inte på en bärbar...

Fick reklamera en kunds bärbar som hade samma problem när jag jobbade i datorbutik, och efter lite tjafs med tillverkaren så tog de in den på service, jag kommer inte riktigt ihåg om de bytte ut skärmen, men har för mig att de gjorde det.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk

Att skärmen överhuvudtaget lyser betyder ju att den åtminstone får ström, känns som att kablaget inte är problemet.

Då beställer jag väl en ny skärm och byter?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS P5B . Intel Celeron 3.33GHz @ 4.33GHz . A-DATA 2048MB PC2-6400 . XFX GeForce 6600GT 128MB . Samsung 200GB IDE

Permalänk
Medlem

Kom på att man i princip kan "starta om" skärmen på en hel del bärbara, via FN + "screen off" knappen.
Om din dator har en "screen off" knapp, prova det ett antal ggr. för att se om inte skärmen kommer igång som den skall.

Eftersom kabeln är troligtvis billigare och egentligen inte särskilt svår att byta, hade jag provat med den först. Dock så måste man ju i regel montera bort skärmen för att kunna ta bort kabeln från den, så det känns lite som dubbelt arbete om man nu måste byta ut skärmen också.

Beställa båda kanske, så man slipper det dubbla arbetet?

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.