Permalänk
Medlem

Corsair AX

Hej,

Hur ligger det till med Corsair AX serien (inte AXi serien), är dem fortfarande något att ha eller finns det bättre alternativ då serien börjar få några år på nacken.
Tänker t.ex på "nya" RMx-serien.
Någon som sitter på någon bra info om detta?

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem

idag så är det mest prisvärda Corsair rmx eller evga g2 g3 båda med japanska kondensatorer och kvalitetsfläkt. Har för mig rmx fläkten är något tystare

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Okej, det låter ju lovande!
Om man bortser från prisvärdhet, går man miste om någon "feature" om man väljer AX-serien?
Kollar man på enbart spec så verkar det finnas bättre anslutningsmöjligheter med AX kontra RMx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem

Tänker du begagnat nu eller? Finns ingen anledning att köpa AX annars.

Permalänk
Medlem

Med AX760 och AX860 får du 80+ platinum vilket RMx inte verkar ha.

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Största skillnaden är verkningsgraden bygg kvalitén är lika bra på båda jag som blivit lite nätaggs nörd skulle valt rmx kört det 10 år sen sålt å köpt nytt istället för ax

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Måste förtydliga att jag tänkte på den äldre AX-serien (AX750/AX850), men det finns fortfarande ingen anledning att gå på de för gemene man.

Permalänk
Medlem

Jag tänker på om man ska köpa nytt idag och med AX-serien menar jag de senare modellerna 760, 860 osv..
Med tanke på era svar så verkar RMx vara vägen att gå om man ska handla idag.
Däremot tycker jag det är lite synd att t.ex RM750x är ett förhållandevis långt nätagg samt att det är färre anslutningar och inget Link stöd (dock inget jag är intresserad av).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruberts:

Jag tänker på om man ska köpa nytt idag och med AX-serien menar jag de senare modellerna 760, 860 osv..
Med tanke på era svar så verkar RMx vara vägen att gå om man ska handla idag.
Däremot tycker jag det är lite synd att t.ex RM750x är ett förhållandevis långt nätagg samt att det är färre anslutningar och inget Link stöd (dock inget jag är intresserad av).

Skickades från m.sweclockers.com

EVGA Supernova G3 är 150 mm jämfört med Corsairs 180, kan vara värt att kolla på!

Visa signatur

FD Define Mini C | Asus GTX 1060 Dual | i7 7700k | Noctua U12s | Asus Strix Z270G | Corsair 16 GB Vengeance 3000 Mhz | Corsair RM650x | Samsung 850 Evo 1 TB | Mionix Naos 5000 | Corsair K65 RGB | Corsair Void Wireless | LG IPS277L | Asus VG248QE | Synology DS216play 6 TB | Microsoft Surface Pro 2017

Permalänk
Medlem

Ja det ser inte alls dumt ut!
Någon med erfarenheter från det med tanke på ljudnivå m.m?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Signatur: Signatur