Permalänk
Medlem

For Honor

Vad tror ni om det kommande spelet For Honor då? Jag kan ju bara prata för mig själv när jag säger att jag är väldigt upphetsad för detta! Finns säkert en hel del här som har spelat betan innan, jag såg att dom öppnar upp för en öppen beta igen den 26:e Januari. Jag kommer definitivt köpa detta spel, jag är speciellt intresserad av faction systemet hur det kommer te sig i spelet.

Kunde vara kul hålla tråden igång för kommande diskussioner och spel idéer osv.

Själv kommer jag spela all in som Viking såklart

Lite länkar på begäran Ber om ursäkt om inte klippen återspeglar rätt, jag kan inte kontroll titta dom.

http://forhonor.ubisoft.com/game/en-us/home/

https://www.youtube.com/watch?v=y1HkuGUaNBY
https://www.youtube.com/watch?v=7B0LvgjSVhs
https://www.youtube.com/watch?v=ykXcCAeOMJ0
https://www.youtube.com/watch?v=f8hwil4gJY8

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Vad tror ni om det kommande spelet For Honor då? Jag kan ju bara prata för mig själv när jag säger att jag är väldigt upphetsad för detta! Finns säkert en hel del här som har spelat betan innan, jag såg att dom öppnar upp för en öppen beta igen den 26:e Januari. Jag kommer definitivt köpa detta spel, jag är speciellt intresserad av faction systemet hur det kommer te sig i spelet.

Kunde vara kul hålla tråden igång för kommande diskussioner och spel idéer osv.

Själv kommer jag spela all in som Viking såklart

blir nog riktigt bra som spel..

irriterar mig dock på horn på hjälmar och att dom säger "Vikings" då det uttrycket är från 1800:talet
(fast det blir väl svårt svårt sälja ett spel om dom skulle heta Ruser)

ja förstår inte heller när dom snurrar runt ? fast det ska ju vara filmiskt snyggt ?

varför parerar man genom att trycka attack precis innan ens motståndare når fram ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Jag kan inte kolla på videon då jag sitter på en toksvajjig lina i Afrika, men det verkade som han hade lite synpunkter på att det inte var realistiskt? Klart det inte är, det är ju ett datorspel, gjort för att ge nöjje

Jag har levt under en sten de senaste månaderna men det lilla jag har lyckats se från spelet verkar nice i alla fall och se fram emot att prova det när jag kommer hem

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Jag kan inte kolla på videon då jag sitter på en toksvajjig lina i Afrika, men det verkade som han hade lite synpunkter på att det inte var realistiskt? Klart det inte är, det är ju ett datorspel, gjort för att ge nöjje

Jag har levt under en sten de senaste månaderna men det lilla jag har lyckats se från spelet verkar nice i alla fall och se fram emot att prova det när jag kommer hem

fast ja e lite skadad pga av olika intressen och yrken man haft.. ja retar mig på små fel.. det kryper utmed ryggen på mig när dom i filmer parerar med eggen och inte bredsidan av svärdet..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fast ja e lite skadad pga av olika intressen och yrken man haft.. ja retar mig på små fel.. det kryper utmed ryggen på mig när dom i filmer parerar med eggen och inte bredsidan av svärdet..

Har du jobbat som viking hahaha

men skämt åsido så visst förstår jag vad du menar, precis samma sak som jag hatar hur de flesta shooter spelen ter sig och ska ses som ultrarealistiska och då kryper det i min rygg pga. mitt yrke.

Men back on topic. Du ska spela det trots felen som gnager i din själ? Jag tror absolut detta har potential att bli en ny frisk vind i den annars ganska så täta fps-jungeln

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Har du jobbat som viking hahaha

men skämt åsido så visst förstår jag vad du menar, precis samma sak som jag hatar hur de flesta shooter spelen ter sig och ska ses som ultrarealistiska och då kryper det i min rygg pga. mitt yrke.

Men back on topic. Du ska spela det trots felen som gnager i din själ? Jag tror absolut detta har potential att bli en ny frisk vind i den annars ganska så täta fps-jungeln

höll på med Medeltida fäktning för många år sedan..
jo blir nog testa på det fast den borde heta "modern dance 4 honor" eller Trollflöjten ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Skrivet av Don_Tool:

Vad tror ni om det kommande spelet For Honor då? Jag kan ju bara prata för mig själv när jag säger att jag är väldigt upphetsad för detta! Finns säkert en hel del här som har spelat betan innan, jag såg att dom öppnar upp för en öppen beta igen den 26:e Januari. Jag kommer definitivt köpa detta spel, jag är speciellt intresserad av faction systemet hur det kommer te sig i spelet.

Kunde vara kul hålla tråden igång för kommande diskussioner och spel idéer osv.

Själv kommer jag spela all in som Viking såklart

Du kan ju gärna lägga upp en länk med official trailer eller sådant.
Gärna lite gameplay så man slipper sitta själv och titta efter bra gameplay/official videos.

Blir mycket lättare för oss som inte ens hört talas om spelet

Men tycker det ser ganska kul ut får se när man kollat lite mera videos av det osv osv och kanske lirat den öppna betan

såg nu att du sitter i afrika, så ber om ursäkt!

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lineri:

Du kan ju gärna lägga upp en länk med official trailer eller sådant.
Gärna lite gameplay så man slipper sitta själv och titta efter bra gameplay/official videos.

Blir mycket lättare för oss som inte ens hört talas om spelet

Men tycker det ser ganska kul ut får se när man kollat lite mera videos av det osv osv och kanske lirat den öppna betan

såg nu att du sitter i afrika, så ber om ursäkt!

Du har alldeles rätt såklart Jag uppdaterar mitt första inlägg med lite länkar, jag trodde det spelet var lite mer spritt men jag kan ha haft fel helt enkelt
Du behöver inte be om ursäkt för att jag sitter i afrika, det är youtube klipp jag inte kan kolla på hahaha

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Gameplay klipp

Lyckades kolla in en rätt bra gameplayvideo från tidig alpha

https://www.youtube.com/watch?v=xcy3wr-es7M

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

fast ja e lite skadad pga av olika intressen och yrken man haft.. ja retar mig på små fel.. det kryper utmed ryggen på mig när dom i filmer parerar med eggen och inte bredsidan av svärdet..

Tror Kingdom Come: Deliverance är ett spel för dig då.

https://www.kingdomcomerpg.com/en/media

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Bryter säker mot NDA, men då spelet snart släpps är det kanske ok
Jag spelade Alphan, riktigt kul spel.
Kan hålla i längden då det är en del skill i fightingsystemet, dvs hur man slår och blockar etc.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Jag spelade alfan eller betan i höstas (missade tyvärr att jag även hade tillgång till beta-helgen i dec), och tyckte att det var riktigt roligt redan då! Menysystemet och tutorials osv var lite opolerade då, med fel här och där och vissa knappar gick inte att rebinda, jag hoppas allt sånt är löst. Bl a i tutorialen så verkade spelet förutsätta att man körde med game controller, så de olika movesen och kombinationerna hänvisades bara till vilka controller-knappar man skulle trycka på.. men jag tyckte att kb + mus var oändligt mycket mera intuitivt.

Förjäkla gött när man fick in en av vikingens brutala finishing moves..!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DanTheManSwe:

Bryter säker mot NDA, men då spelet snart släpps är det kanske ok
Jag spelade Alphan, riktigt kul spel.
Kan hålla i längden då det är en del skill i fightingsystemet, dvs hur man slår och blockar etc.

Aaaa jag har faktiskt fått det intrycket också Finns det upplåsningar i spelet också i form av vapen eller moddning på något sätt?

Can´t wait

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Skrivet av DanTheManSwe:

Tror Kingdom Come: Deliverance är ett spel för dig då.

https://www.kingdomcomerpg.com/en/media

samma där blir säkert ett bra spel som ska vara "realistiskt" när man parerar med eggen.
man gjorde det inte då så varför skulle det fungera nu ? vilken tur att man slipper baletten som i For Honor.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Aaaa jag har faktiskt fått det intrycket också Finns det upplåsningar i spelet också i form av vapen eller moddning på något sätt?

Can´t wait

O ja, det är massor av sånt, man får låsa upp allt möjligt; vapen, rustningar, olika varianter på sin klass, skills och finishing moves osv osv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vikingar, samurajer och riddare...och det klagas på bristfällig realism? *asgarv*

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Medlem
Skrivet av superapan:

Vikingar, samurajer och riddare...och det klagas på bristfällig realism? *asgarv*

Hahaha, sant

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Detta spelet är gamla nyheter visades på e3 2015 minns jag . Har signat upp för betan hoppas man får lira det snart .

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don_Tool:

Aaaa jag har faktiskt fått det intrycket också Finns det upplåsningar i spelet också i form av vapen eller moddning på något sätt?

Can´t wait

Man levlade nånting hehe, kommer inte ihåg.
Tror det var mest kosmetiskt.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk

Hej, såhär kan alla få beta invites till denna vecka
designa ett svärd, submit, skapa konto/logga in = profit

enjoy: https://scars.forhonorgame.com/en-GB/custom.html

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

http://blog.ubi.com/honor-pc-specs-system-requirements-reveal...

Systemkraven är nu släppta, och ja, det ser ju inte alls för tokigt ut.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

Hej, såhär kan alla få beta invites till denna vecka
designa ett svärd, submit, skapa konto/logga in = profit

enjoy: https://scars.forhonorgame.com/en-GB/custom.html

Tack för tipset! Ska bli intressant att testa till helgen.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

Hej, såhär kan alla få beta invites till denna vecka
designa ett svärd, submit, skapa konto/logga in = profit

enjoy: https://scars.forhonorgame.com/en-GB/custom.html

Attans, jaja. Jag får hålla ut 14 dagar till

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

Hej, såhär kan alla få beta invites till denna vecka
designa ett svärd, submit, skapa konto/logga in = profit

enjoy: https://scars.forhonorgame.com/en-GB/custom.html

Tack! Satt otåligt och väntade på en beta-invite. Du räddade helgen!

Permalänk
Skrivet av Krabbtumme:

http://blog.ubi.com/honor-pc-specs-system-requirements-reveal...

Systemkraven är nu släppta, och ja, det ser ju inte alls för tokigt ut.

Väldigt generösa systemkrav!

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

Hej, såhär kan alla få beta invites till denna vecka
designa ett svärd, submit, skapa konto/logga in = profit

enjoy: https://scars.forhonorgame.com/en-GB/custom.html

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bearsandbeets:

Väldigt generösa systemkrav!

Absolut! u verkar inte detta vara en "GPU vältare" direkt men jag hoppas på SLI stöd samt 3440x1440 upplösning

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Betan

Hur går det för er, blir det tumme upp eller ner? Jag får leva genom er som kan sitta hemma och spela just nu medans jag väntar

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem

Spelade förra testhelgen, sjukt roligt spel. Har lagt en preorder då jag var så jävla nöjd med allt jag provade. Kommer bli mysigt att sitta i soffan på kvällarna och slåss för mina vikingbröder!

Permalänk
Medlem

Har en betanyckel över, skicka PM om ni vill ha.

Borta