Permalänk
Medlem

Fjärrkontroll till dator?

Letar efter en fjärrkontroll som passar att koppla in till dator (Windows 7/10) för exempelvis styra en youtube-video.

Bästa vore om det finns någon där man kan använda samma enhet till att styra flera datorer, men vet inte om det finns.

Den behöver inte ha lång räckvidd, ca 5 meter räcker.

Rekommendation någon tack!

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

Finns ju massa appar till mobil som gör det du vill

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Finns ju massa appar till mobil som gör det du vill

Det vet jag och det är inte vad jag frågar efter.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektroman:

Det vet jag och det är inte vad jag frågar efter.

Fast egentligen frågade du efter en fjärrkontroll som du kan använda till flera datorer vilket en mobil kan agera som.

Ska du köpa en front panel för datorn måste du ju köpa det till alla datorer du ska fjärrstyra vilket lär kosta bra mycket mer än en app till mobilen..

Själv styr jag 3 st datorer med denna app för Android

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.Relmtech.Re...

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk

Det är inte en fjärrkontroll i traditionell bemärkelse men själv är jag mycket nöjd med E-Blue Web@TV.

https://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/198173-...

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag inte vill använda mobilen är att jag hatar touchscreen. Jag vill ha riktiga knappar. Räcker med några få som kan ställas in till paus, play, höj/sänk volym och så.

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/-LKOqkaarxo

Mele F10 deluxe har jag fast använder den till en android tv box (ser ut att funka till pc också i videon ovan). Utmärkt apparat imo.
Kostar ett par hundra via ebay.

Permalänk
Medlem

@Elektroman:

Jag kör med denna.

Fungerar felfritt och är billig.

Visa signatur

i7 4790K 4GHz, 8MB| Corsair 8GB RAM | Corsair SSD 120GB | GeForce GTX 970x2 | 3TB Seagate HDD | iPhone 5s | iPad 4th Generation | Lenovo Laptop | Samsung 32tum | 2x Dell 17tum |

Permalänk
Medlem

Den kontrollen som Henrik håller i här (se bild), vad är det för någon?

Visa signatur

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Sed placerat orci vitae condimentum tempor. Nulla facilisi. Interdum et malesuada fames ac ante ipsum primis in faucibus. In at sapien id felis tempor tincidunt. Cras accumsan enim elit, ut laoreet neque dapibus ac.