Nintendo Switch plockas isär och hittar ut på webben

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XPerion:

Där ser du vad som händer när ett batteri laddas hela tiden eller ofta! S7 Edge klarar 7H vid tunga spel om batteriet har kvar sitt fulla kapacitet. Men du har väl haft S7 Edge länge, laddat antal cykler och nu håller den endast 1H spelande. Detta kommer också hända Switch om man ska ha den inkopplad hela tiden.

Nu får du bestämma dig, först gnäller du på att ha den inkopplad hemma hela tiden och nu säger du tvärtom att inte ha den inkopplad hela tiden?
Sen hur ska man kunna ta ut batteriet när den är NON REMOVABLE?

Hela Nintendo Switch konceptet går ut på att man kan också ta den med ut när man vill och spela med vänner ute, än bara stanna hemma och spela mot sig själv. Sen är det ovisst om vad som händer om stoppar plattan i dockan. Helst skall inte batteriet laddas när den sitter i dockan, annars kommer batteriet inte hålla länge och blir som din S7 Edge.

Har inte haft S7 länge nej.

"först gnäller du på att ha den inkopplad hemma hela tiden"

Nej det har jag inte. Shit. Din läsförmåga..

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Vanliga Wii var väl en rätt kass maskin (prestandamässigt) i jämförelse med PS3 och Xbox 360 men sålde som smör och det kom väl ut en otrolig mängd spel till den också? Ser utvecklarna att Switch säljer bra lär de skapa en del exklusiva titlar.

Tycker det är hyfsat svårt att jämföra den med Wii:n. Wii kom ut till ca. halva priset av Xbox360 och PS3, vilket gjorde den omåttligt populär. Dessutom var rörelsekontrollerna något nytt och lätt att marknadsföra till den stora massan. Rörelsekontrollerna visade sig dock vara en övergående trend (kanske VR ändrar på detta i framtiden). Priset i kombination med spel som riktade sig till yngre gjorde också Wii:n till en utmärkt julklapp.

Switchen är nu betydligt dyrare än både Xbox One S och PS4 slim, speciellt om man räknar med tillbehör och spel. Nintendo försöker sig på att rikta sig till en äldre målgrupp (se deras reklam), men dessa har troligen redan investerat i en Xbox eller PS. Visst, entusiaster och Nintendofans kommer att köpa den, men jag tror nog att den blir lite av en nisch-produkt ändå. Därtill kan den komma att kannibalisera 3DS:en, vilket gör att Nintendo tävlar delvis med sig själv om kunderna.

Jag hoppas dock att switchen ska bli någorlunda lyckad, det är ett intressant koncept och ordentlig handheld-gaming görs bäst med dedikerade styrspakar (hatar mobil "gaming"). Mobil gaming som sådant omsätter en himla massa pengar, men det är endast en handfull bolag som prånglar samma typ av spel som lyckas stort. "Race to the bottom" prismässigt har redan hänt och nya indieutvecklare formligen drunknar i mängden samt har svårt att göra pengar i ett så konkurrensutsatt klimat.

Om inte Switchen överraskar och säljer långt över förväntan tror jag detta är Nintendos sista hemmakonsol (möjligt att en ny ren handheld kommer efteråt). De kommer att börja licensiera sina IP:n samt utveckla för de stora konsolerna/PC. Mario på IOS är bara början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Jag tror att det kommer ske ett paradigm-skyfte. Traditionella stationära konsoler kommer vara ett minne blott nästa eller nästnästa generation. Idag är ju PS och xbox i princip en mini-PC både i hårdvara och mjukvara.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur tänker du nu?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Där ser du vad som händer när ett batteri laddas hela tiden eller ofta! S7 Edge klarar 7H vid tunga spel om batteriet har kvar sitt fulla kapacitet. Men du har väl haft S7 Edge länge, laddat antal cykler och nu håller den endast 1H spelande. Detta kommer också hända Switch om man ska ha den inkopplad hela tiden.

Nu får du bestämma dig, först gnäller du på att ha den inkopplad hemma hela tiden och nu säger du tvärtom att inte ha den inkopplad hela tiden?
Sen hur ska man kunna ta ut batteriet när den är NON REMOVABLE?

Hela Nintendo Switch konceptet går ut på att man kan också ta den med ut när man vill och spela med vänner ute, än bara stanna hemma och spela mot sig själv. Sen är det ovisst om vad som händer om stoppar plattan i dockan. Helst skall inte batteriet laddas när den sitter i dockan, annars kommer batteriet inte hålla länge och blir som din S7 Edge.

Dagens litiumbatterier blir inte dåliga av konstant laddning. Min gamepad till Wii U har i stort sett stått på konstant laddning i över 4 år och fungerar fortfarande prima. Lämnar du däremot ett litiumbatteri urladdat för länge så blir det dåligt. Så länge batteriet inte utsätts för överhettning så kan du ha det på laddning i stort sett hur länge som helst.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mirialia:

Du inser väl att tiden beror först i h främst på vilket spel man spelar? På rasterna kommer jag spela typ isac och tetris, dvs spel som inte drar mycket batteri. Zelda kommer jag spela i soffan.

Slå ihop siffrorna för PS4 och xbox One. Gör detsamma för ps3 och xbox 360. Jämför antalet sålda enheter efter lika många månader på marknaden och återkom. Eller oj vänta lite. Xbox One sålde så dåligt att Microsoft numera vägrar släppa siffror..

Vad är skillnaden på en PS4/xbox one och en pc med steam?

Paradigm-skyftet kommer att komma för att TVn inte längre är skärmen alla samlas kring. Numera är mobilen den viktigaste skärmen.

Detta har redan skett i Japan. Dom brukar vara före oss
Skickades från m.sweclockers.com

Fast så var det i Japan redan på 80-talet.

Medans vi i väst (VästEuropa & USA) kan ha både råd och plats för flera TV i ett hus, så är de väldigt trångbodda i Japan. Bärbart har alltid varit större där.

Så detta är ingen ny trend.

Sedan håller jag med om trenden med allt större fokus på mobiltelefonen. Däremot oklart om detta i längden gynnar/missgynnar dedikerade bärbara enheter som kompaktkameror, GPS-er, videokameror, musikspelare, och bärbara spelkonsoler.

Ibland den stora breda massan så skulle jag misstänka att mobilen tar över och räcker till i alla dessa kategorier, för de allra flesta.

Ser inte heller problemet med att PS/XB använder x86 AMD-CPU/GPU och att Nintendo kör ARM Tegra/Nvidia. Vad tycker du är ett problem där?

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av houze:

Som @ParasiteX nämner så är det inte oftast cellerna i dessa billiga powerbanks som är det stora problemet, men visst finns det dåliga celler också. Problemet är att de ha DC-DC spänningstransformation där många enheter tappar väldigt mycket samt beroende på vad för enhet man laddar så kan dess resistans påverka, batterier har alltid ett motstånd vilket gör att energi omvandlas till värme när man laddar dem.
Tyvärr anger knappt inga nämner hur mycket energi deras produkter kan producera (hade varit jättebra om man visste att ens powerbank gav 10000mAh*5v=50Wh) utan vi får oftast bara veta att den har t.ex. 10000mAh (som med Lithium-basarede celler bruker innebära 3.6v*10A=36Wh minus lite förlust när celler börjar bli "tomma").

Sen bör man inte tömma lithium-baserade celler helt för det förkortar livslängden rätt mycket, vilket inkluderar i princip allt man kopplar till en powerbank.

Allt som allt, räkna med 60% effektiv laddning (även om vissa uppnår 75% av utsatt styrka) så blir man inte besviken. Jag tror inte Nintendo Switch fungerar så bra med 200mAh kvar i batteriet samt att man bör ladda den tidigare, så därav räcker nog en 10000mAh powerbank till att förlänga speltiden med 120-150% vilket räcker till rätt många timmars spelande.

Oftast finns el att tillgå inom närmare tid, men är man en person som gillar att åka ut på i skogen i en vecka och enbart spela Nintendo så rekommenderar jag nog en mindre bensindriven generator alternativt ett besök på närmaste psykmottagning för behandling av datorspelsmissbruk.

Bensindrivet elaggregat var ju iofs ett rätt kreativt förslag, men tycker inte det (för de flesta) räddar upp en eventuellt dålig eller potentiellt problematisk batteritid hos en portabel enhet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av igelkotte:

Jag är då smått överraskad av prestandan när jag läser om den ändå. I alla fall på den så kallade Julia testet. När den är dockad verkar den ligga ungefär 20% under XB1. Då får man ha lite i åtanke på vilken liten skapelse Switch ändå är i jämförelse.

Absolut helt OK i dockat läge. Bättre i dockat läge (om detta stämmer och översätter till prestanda i verkliga spel/titlar) än jag väntat mig, fast å andra sidan klart sämre i portabelet läge än jag väntat mig.

Sedan så vet jag inte praktiskt hur mycket mindre Switch&Dockningssayation blir än XB1S (som är nuvarande generation - som man borde snarare jämföra med).

Lägg därtill att XB1S är ca 17% högre klockad/prestanda jämfört med dessa siffror som gäller den gamla utgågna XB1 (skumt att de jämför med utgångna produkter, och inte de nuvarande).

Men den stora saken är nog att många (inklusive mig) inte alls trodde att glappet emellan stationärt/bärbart läge hos Switchen skulle bli så stort. Många gissade tidigt på max ca 20% skillnad i prestanda.

Ganska överraskande (både positivt/negativt)!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Captain Crunch:

Jag syftar på det test som publiceras i tråden. följ citeringarna uppåt så kommer du till det.
(Hur kan man göra "The Kessel run" i bara 12 parsecs. )
Som jag skriver i inlägget ovan. Nintendo och mobilvärlden närmar sig allt mer och Nintendo kan om de är oförsiktiga vara de som lyfter mobilplattformarna från Angry Birds och pruttljud till mer seriösa spel.
Det känns som att Android/iPhone är spelplattformar som kommer att utvecklas i framtiden.
Att folk har en smartphone även om tio år kan vi nog vara säkra på. Om folk går runt med en separat Nintendomojäng är inte lika säkert.

Tror du har helt rätt där i ett sådant möjligt framtida scenario (med tanke på hur kraftfullare mobiler fortfarande blir för varje generation, speciellt med grafikresurser), men jag hoppas att Nintendo ändå är kvar då i en eller annan form. Om inte i hårdvarubranschen så iaf. kvar som spelutvecklare.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Har rätt bra koll på Switchen. Följt den sen den endast var känd som "NX".

Såklart önskar jag ännu bättre batteritid och högre prestanda. Men allt är en avvägning mot kostnad, storlek osv.
Jag tror många klarar sig på den batteritiden, och de som inte gör det kan ju i värsta fall skaffa sig en powerbank som sagt.
De som köper kassetter klarar sig på det inbyggda lagringsutrymmet. Övriga (som jag..tänkte nog skaffa 128gb microSD), kan köpa extra utrymme. Mario Kart ska ta 7Gb, Zelda 13Gb, några andra endast 1.
Hade de tryckt kanske 128Gb och dubbelt batteri hade folk säkert gnällt ännu mer på kostnaden..vilket säkert hade blivit 500-1000 kr mer.

Angående 3:e part stöd:
Switchen kan köra Unreal 4, och det underlättar markant utveckling.
Sen vad gäller olika upplösningar på TV och skärm. Behovet av upplösningen sjunker ju på bärbart, och PC-spel är ju knappast låsta till en upplösning. Du kan konfigurera efter just din dator. Upplösning, AA, Skuggor osv. Är ju bara att spelet ändrar "profil" beroende på dockad eller inte. (Microsoft lär göra nåt liknande med Scorpio...när utvecklare släpper ett spel till Scorpio ska det går att köra på XB1...det betyder självklart inte att de låter spelet köra i 1080p även på Scorpio bara för att det även ska gå att göra på XB1...helt meningslöst att släppa det till Scorpio då...när man inte utnyttjar styrkan..
Spelet Snake Pass portades såpass väl till Switch att det var "up and running" på en vecka. Sen behövdes såklart optimeringar, fixar och sånt...men sjukt snabbt. Inte ett AAA spel, men ändå.
(Sen vill såklart många utvecklare se hur väl den kommer sälja, men de har rätt många som hoppat på tåget redan)

En annan anledning att Wii U failade var många torrperioder utan spel. (pga ovanstående bl.a)
Nintendo har planerat lanseringarna av spel bättre denna gång. Lite jämnare släpp. (Och de lär högst sannolikt berätta om fler kommande spel på E3)

Ytterligare en anledning den sålde dåligt vad dålig/otydlig marknadsföring
Den är också bättre och tydligare nu. Plus att alla förhandsbokningarna verkar slut och de har fått öka produktionen.

Vad gäller prestanda finns dels ett patent och dels en läcka från en som haft väldigt rätt innan.
Och den läckan verkar tyda på att man i framtiden kan koppla in en dosa som förstärker prestandan i dockat läge.
(SCD=Supplemental Computing Device)

Det verkar alltså lovande än så länge. Nu får vi bara hoppas på att så många köper den som det verkar...och att 3:e partsutvecklarna hoppar på tåget...så ska det nog bli bra.

Visa signatur

Most people would rather die than think, in fact they do so..
/Joakim

Permalänk
Medlem

@ec96joan: Håller med i mycket av det du skriver!

Tror också att Switch har en mycket större chans att lyckas mycket bra jämfört med Wii U.

Känns mycket mera genomtänkt, och mycket mer både kreativt och praktiskt, koncept med Switchen (fattade personligen aldrig grejen med Wii U).

Nintendo har fått till grunderna mycket bättre denna gången (sedan kan man alltid ifrågasätta några av detaljerna). Känns som om de även har en bra marknadsföringsplan också.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Alla som envisas med att jämföra Switch med PS4(Pro)/XB1 snacka om att jämföra äpplen och bananer. Jämför hellre Switch med 3DS och Wii U. Tänk på vad Nintendo lyckades göra med dessa konsoler och inse möjligheterna med Switch.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Förstår inte allt hets om Nintendo, varken positivt eller negativt tycker inte det är ett företag som sticker ut tillräckligt mycket för att orka bry mig, dom gör mediokra konsoller med avskyvärd prestanda och något bättre spel låsta till deras mediokra konsoller.

Det här med bärbart har jag aldrig förstått mig på riktigt heller, troligtvis för att jag har mycket annat att göra när jag pendlar eller tar med en bärbar dator och kontroller för att kunna arbeta och i nödfall spela sista biten. Inte så ofta jag pendlar dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

Alla som envisas med att jämföra Switch med PS4(Pro)/XB1 snacka om att jämföra äpplen och bananer. Jämför hellre Switch med 3DS och Wii U. Tänk på vad Nintendo lyckades göra med dessa konsoler och inse möjligheterna med Switch.

Instämmer 100%.

Det är först när man främst ser den som en bärbar konsol som Switch verkligen kommer till sin rätt, och faktiskt överglänser alla konkurrenter (inklusive Nintendos alla tidigare modeller). Grymt fin sådan.

Att ha HDMI-utgång/docka är bara en bra (cool och innovativ) extra bonus och möjlighet.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Dagens litiumbatterier blir inte dåliga av konstant laddning. Min gamepad till Wii U har i stort sett stått på konstant laddning i över 4 år och fungerar fortfarande prima. Lämnar du däremot ett litiumbatteri urladdat för länge så blir det dåligt. Så länge batteriet inte utsätts för överhettning så kan du ha det på laddning i stort sett hur länge som helst.

Gammal artikel: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

"Exposing the battery to high temperature and dwelling in a full state-of-charge for an extended time can be more stressful than cycling."

Komplett tog upp detta nyligen också: Batteri myter

Man har trickle charging på smartphones som har Li-on/Li-po för unvika värme och 100% konstant laddning.

Samsung har t.o.m fattat detta och låter man välja under batteri att ladda till max 85% bara, för undvika ladda till 100% med deras nya Galaxy Book. Galaxy Book

Hur länge kan du spela på din Wii U utan ha kabeln inkopplad numera?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant om de släppte nya dockningsstationer med fler tegra chip som körde sli när man dockade konsolen☺

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter all hårdvara inne i själva skärmenheten, medans dockan har lite laddning och portar osv?
Dvs om man har sönder skärmenheten så kan man inte spela stationärt heller va?

Köpte för ett tag sedan ett 3ds som jag är riktigt nöjd med. Men även för denna billigare handhållna konsol känner jag ibland oro för att tappa den / bli bestulen på den när man färdas i stan etc.

Vet inte riktigt om jag ser på switchen som en lika bärbar konsol som Nintendo vill få den att verka. Dels storleken och även att traska runt med en pryl för 3700 sek känns lite sådär. Och jag vet, folk har mobiler för 7k som de viftar runt med, men en mobil "måste" man ju ha med sig.

Tycker det verkar mer i stil med att gamecuben hade ett handtag på sig. Man kan ha med den till tv-spels kvällar hos polare osv. Så att spelen måste utvecklas efter en halverad klockfrekvens för att de skall kunna vara portabla känns för mig som man betalar för något som påverkar ens spelupplevelse negativt, när den sällan används portabelt.

Jag får dock tillägga att jag trotts allt är rätt sugen på denna enhet. Helt klart ett spännande koncept. Men det blir nog att avvakta och se vilka spel som skall komma och hur pass väl de utnyttjar switchens finesser.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av b0113:

Sitter all hårdvara inne i själva skärmenheten, medans dockan har lite laddning och portar osv?
Dvs om man har sönder skärmenheten så kan man inte spela stationärt heller va?

Exakt. Hela konsolen är bärbar och så finns det en docka till för HDMIkontakt och laddning typ.

Vill man ha beräkningsenheten i den stationära delen så har Nintendo utvecklat en annan konsol med det upplägget redan. Wii U ;). Den gick sådär...

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

@b0113:

Jag är väl inte heller någon typisk köpare av denna produkt. Har inte möjligheter att sitta på jobbet att spela som vissa verkar ha i tråden. Har väldig frihet och flexibilitet med raster och tider, men skulle se grymt illa ut om inte annat.

Gällande raster försöker jag använda till att hänga i kaffebarerna och vara lite social.

Då jag främst åker bil till och från jobbat (tar 15-20 min istället för 1,5 timmar x 2) så är jag inte heller någon kandidat för att spela under pendling till jobbet.

Skulle nog närmast gå på tåg och flyg som jag reser en del i både tjänst och privat, men då har jag oftast så mycket annat jag släpar på (1-2 bärbara datorer, en iPad, två mobiltelefoner, eventuellt kamera för privatresor + minimum weekendväska med ett par ombyten).

Har svårt att se denna användbar för "raster" på varken skola eller jobb (ytterligare pryl att släpa runt på och se efter, samt att det verkar rätt asocialt om man inte är flera som kan spela tillsammans).

Kan däremot se att den kan vara perfekt för vissa personer under pendelresor, affärsresor eller privatresor (som är beredda på att ta med ytterligare en pryl). Där kan nog Switchen verkligen komma till sin rätt som en grymt fin bärbar spelkonsol.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad är likheter respektive skillnader mellan Nintendo Switch och Nvidia Shield hårdvarumässigt?
Är Nintendo Swith en Nvidia Shield?

Permalänk

Det ensa som är trist i denna historia är att de borde verkligen ha släppt en version utan skärm, som bara är till för att kopplas in i teven. Jag kommer aldrig bära runt på denna... Känns dumt att betala för saker man inte använder. En icke bärbar modell för typ 2500 tror jag hade sålt som smör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Det ensa som är trist i denna historia är att de borde verkligen ha släppt en version utan skärm, som bara är till för att kopplas in i teven. Jag kommer aldrig bära runt på denna... Känns dumt att betala för saker man inte använder. En icke bärbar modell för typ 2500 tror jag hade sålt som smör.

Hade inte funkat med namnet då! 😎

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barilla08:

Det ensa som är trist i denna historia är att de borde verkligen ha släppt en version utan skärm, som bara är till för att kopplas in i teven. Jag kommer aldrig bära runt på denna... Känns dumt att betala för saker man inte använder. En icke bärbar modell för typ 2500 tror jag hade sålt som smör.

Jag kommer förmodligen vänta tills dom släpper den.

Permalänk
Skrivet av ec96joan:

Ytterligare en anledning den sålde dåligt vad dålig/otydlig marknadsföring
Den är också bättre och tydligare nu. Plus att alla förhandsbokningarna verkar slut och de har fått öka produktionen.

Det här känns typiskt Nintendo marknadsföring dock, de försöker ofta skapa vill-ha begär och rädsla för att bli utan genom att släppa små upplagor. Senast nu NES-mini...

Jag är glad om den säljer, men Nintendo borde ha lite bättre koll på upplaga gentemot efterfrågan och inte spela på det som de gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Gammal artikel: http://batteryuniversity.com/learn/article/how_to_prolong_lithium_based_batteries

"Exposing the battery to high temperature and dwelling in a full state-of-charge for an extended time can be more stressful than cycling."

Komplett tog upp detta nyligen också: Batteri myter

Man har trickle charging på smartphones som har Li-on/Li-po för unvika värme och 100% konstant laddning.

Samsung har t.o.m fattat detta och låter man välja under batteri att ladda till max 85% bara, för undvika ladda till 100% med deras nya Galaxy Book. Galaxy Book

Hur länge kan du spela på din Wii U utan ha kabeln inkopplad numera?

Nu blir det inga långa spelstunder, men jag satt och lirade Paper Mario i 4 timmar häromdagen och då fanns det inga tecken på att batteriet var på väg att ta slut. Om jag inte minns fel så ska den enligt Nintendo ha en batteritid på mellan 3 och 6 timmar. Litiumbatterier åldras av naturliga orsaker, och kvalitén kan variera, även om du köper två av samma modell, från samma tillverkare.

Känns det bättre att dra ur kontakten när man nått 100%, eller innan för den delen, så kan man fortsätta med det. Jag personligen har aldrig märkt någon större skillnad i åldrandet i vare sig telefoner, handkontroller eller datorer av att ladda upp till 100% och lämna den inkopplad under längre perioder. Telefonen laddar jag till 100% var och varannan dag och fungerar även den lika bra som om den vore ny. Att gå från 100% till 0% om och om igen är garanterat påfrestande för batteriet, men vad gör det för skillnad på att gå från 40% till 100% och 20% till 80%? I slutändan så belastar man ju lika många celler.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

@b0113: Kan däremot se att den kan vara perfekt för vissa personer under pendelresor, affärsresor eller privatresor (som är beredda på att ta med ytterligare en pryl). Där kan nog Switchen verkligen komma till sin rätt som en grymt fin bärbar spelkonsol.

Jag måste säga att jag aldrig skulle kunna tänka mig att varken spela mobilspel eller någon form av dedikerad bärbar spelkonsol offentligt. Behöver man stimulera sig själv under en längre tid, t.ex. när man pendlar till/från jobbet, så lyssnar man antingen på musik och/eller läser en bok, alternativt läser nyheter och artiklar på mobilen. Jag upplever det som att allt annat mer eller mindre betyder att man underkastar sig barnsliga impulser som det inte riktigt anstår en vuxen människa att besitta!