Spelkväll - Planetside 2 - 2017-02-23

Permalänk
Medlem

Spelkväll - Planetside 2 - 2017-02-23

Då var vi här igen, redo att samla ihop oss för att ge oss ut på ytterligare ett slagfält. Denna gången beger vi oss till Planetside 2's härliga kontinenter för att proklamera vårat budskap. Plasma skott kommer att flyga, kanoner kommer ryta och baser kommer att falla.

Vi kommer alla samla klockan 19:00 i vanlig ordning på våran Teamspeak nu på torsdag (2017-02-23). Vi hoppas så många som möjligt kan vara med då detta är ett free2play spel. Går ni in här kommer ni att kunna skapa ett konto och ladda ner spelet direkt.

Då Planetside 2 är ett spel som man väljer faktion för att spela kommer vi att samla oss till faktionen "Vanu Sovereignty" så att ingen hamnar på egen hand i annat lag. Därefter kommer vi att rulla ut som den ångvält vi är för att ta över hela kontinenter.

Fira geeks banner, vi kommer för att erövra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpett:

http://i.imgur.com/anjAsdY.png

Då var vi här igen, redo att samla ihop oss för att ge oss ut på ytterligare ett slagfält. Denna gången beger vi oss till Planetside 2's härliga kontinenter för att proklamera vårat budskap. Plasma skott kommer att flyga, kanoner kommer ryta och baser kommer att falla.

Vi kommer alla samla klockan 19:00 i vanlig ordning på våran Teamspeak nu på torsdag (2017-02-23). Vi hoppas så många som möjligt kan vara med då detta är ett free2play spel. Går ni in här kommer ni att kunna skapa ett konto och ladda ner spelet direkt.

Då Planetside 2 är ett spel som man väljer faktion för att spela kommer vi att samla oss till faktionen "Vanu Sovereignty" så att ingen hamnar på egen hand i annat lag. Därefter kommer vi att rulla ut som den ångvält vi är för att ta över hela kontinenter.

Fira geeks banner, vi kommer för att erövra.

Man kan även installera Planetside 2 via Steam om man föredrar det - http://store.steampowered.com/app/218230/

Vi ses på Auraxis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpett:

http://i.imgur.com/anjAsdY.png

Då var vi här igen, redo att samla ihop oss för att ge oss ut på ytterligare ett slagfält. Denna gången beger vi oss till Planetside 2's härliga kontinenter för att proklamera vårat budskap. Plasma skott kommer att flyga, kanoner kommer ryta och baser kommer att falla.

Vi kommer alla samla klockan 19:00 i vanlig ordning på våran Teamspeak nu på torsdag (2017-02-23). Vi hoppas så många som möjligt kan vara med då detta är ett free2play spel. Går ni in här kommer ni att kunna skapa ett konto och ladda ner spelet direkt.

Då Planetside 2 är ett spel som man väljer faktion för att spela kommer vi att samla oss till faktionen "Vanu Sovereignty" så att ingen hamnar på egen hand i annat lag. Därefter kommer vi att rulla ut som den ångvält vi är för att ta över hela kontinenter.

Fira geeks banner, vi kommer för att erövra.

Till nästa gång så tycker jag att ni bör meddela i förväg vilken server ni kommer lira på. Jag har alla mina profiler på Cobalt... För att spela på Miller så skulle jag vara tvungen att deleta en av mina gubbar.

Permalänk
SpelClockers

Tack för ett roligt game! Det var svårt, men roligt när man väl kom in i spelet!

Här är en screenshot ifrån gamet när vi hade cappat bas nummer 2!
SweC visar att det är såhär man ska göra!

Visa signatur

Välkomna in på Geeks Discord! :) Geeks's Discord!
Admin för Spelclockers.
Guildmaster för ESO guilden Fragzone på PC-EU - den enda officiella FZ guilden. Vill du ha en inbjudan, sicka ett PM!

Permalänk
Medlem

@kertander: Tråkigt att det inte gick för dig att komma in. Borde ha skrivit exakt vilken server som det var vi spelade på. Antog iom att det endast finns en EU server att folk spelade på den som standard.

Jag ser till att upplysa lite extra om sådana saker framöver så att det inte blir några missförstånd vid nästa tillfälle.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpett:

@kertander: Tråkigt att det inte gick för dig att komma in. Borde ha skrivit exakt vilken server som det var vi spelade på. Antog iom att det endast finns en EU server att folk spelade på den som standard.

Jag ser till att upplysa lite extra om sådana saker framöver så att det inte blir några missförstånd vid nästa tillfälle.

Otur bara. Inget att göra åt. Såg mycket fram emot denna gaming session eftersom Planetside 2 är mitt absoluta favorit. Kanske nästa gång. Bra att alla andra kom in och att ni hade kul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tpett:

@kertander: Tråkigt att det inte gick för dig att komma in. Borde ha skrivit exakt vilken server som det var vi spelade på. Antog iom att det endast finns en EU server att folk spelade på den som standard.

Jag ser till att upplysa lite extra om sådana saker framöver så att det inte blir några missförstånd vid nästa tillfälle.

Nu har jag skapat en ny Vanu-karaktär på Miller-servern så jag kan vara med nästa gång

Lite info till er alla som kanske upplevde lite problem med låg FPS och slö/hackigt spelmiljö när ni körde Planetside 2 med många spelare på samma ställe. Man bör göra detta i UserOptions.ini för att få bättre flyt i spelet:

Filen hittar ni på ...\SteamApps\common\Planetside 2\

[Rendering]
OverallQuality=-1 (- ändra till)
ShadowQuality=0 (- ändra till)
GpuPhysics=0 (- lägg till denna längst ner i Rendering)

Klart

Använd Alt+F i spelet för att se din FPS under kartan nere till vänster på skärmen