SweClockers prestandatestar Ryzen – AMD öppnar upp för förbeställningar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarteress:

Man får också tänka på att Ryzen 7 1800x cpun drar avsevärt mindre ström än i7 6900k. Hela 45w mindre. Så man får mer prestanda per watt med AMDn. Jag skulle tveklöst köpa AMDn om det var aktuellt att uppgradera.

Nja, jag har inte läst på supermycket och letat efter siffror på strömförbrukning för amd zen men innan man mätt vid väggen för ett system är det svårt att säga hur mycket deenergi ryzen gör åt jämfört med intels system då tdp menas hur mycket energi kylaren ska hantera men det kan ställas lite olika sätt så att jämföra intel och ryzen bara på siffrorna tycker jag inte man ska vara för snabb med att göra

Permalänk

när kommer test från sweclockers i spel...?

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem

På tal om prestanda, här var en del som helt gått förbi mig...

AMD Ryzen 7 1700X vs i7 6800K Benchmarked In 13 Games

Ja, games å games, en hel del icke game tester...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

när kommer test från sweclockers i spel...?

Mest troligt Torsdag 15-16 tiden. 2 Mars

Visa signatur

Chassi: Ghost S1 Artic White, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

@oceanic: Cavium är ett företag som är skiktat till RISC processorer på human kostnadsnivå.
Cavium har kört rätt hårt på mips fram till nu. Men nu introducerar de en 96 core ATX moderkort med 4ghz per core.

Ja det kommer slå alla single Xeon med hästlängder. MEN deras ipc är snabbare än intels så de kommer antingen köpas upp eller piska resten.
BJean Louis Gasse förutspåningar är rätt igen.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk

Roliga nyheter för en som byggde med AMD förr i tiden, K6-2 1st Gen athlon mfl.

Känns som min 6 år gamla I5 2500K kan få pensionera sig, gått på OC ett bra antal år dock. Den tuggar på fint dock med ett GF 970.

Ett 1070 och en Ryzen hade varit på sin plats!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 Titanium, Intel 8700K@5GHz, MSI Z370-A PRO, Seasonic FOCUS Plus 750W Gold, Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, MSI Geforce GTX 1080 TI Gaming 11G, NZXT Kraken X62, Samsung 970 EVO 250GB, Samsung Curved S34E790C 34" ,

Permalänk
Medlem
Skrivet av hazzemannen:

Roliga nyheter för en som byggde med AMD förr i tiden, K6-2 1st Gen athlon mfl.

Känns som min 6 år gamla I5 2500K kan få pensionera sig, gått på OC ett bra antal år dock. Den tuggar på fint dock med ett GF 970.

Ett 1070 och en Ryzen hade varit på sin plats!

Första Athlon var trevliga. Har en 1000 MHz liggandes. De var ganska ovanliga i Slot A utförande. Det var med denna processorn som AMD lyckades klå Intel i 1 GHz racet.

Visa signatur

ASUS K7M, AMD Athlon 1000 MHz Slot A, 3dfx Voodoo5 5500 64 MB AGP, 512 MB SDRAM @ CL 2-2-2-5, Cooler Master ATC-100-SX Aluminum Mid Tower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delerium:

Första Athlon var trevliga. Har en 1000 MHz liggandes. De var ganska ovanliga i Slot A utförande. Det var med denna processorn som AMD lyckades klå Intel i 1 GHz racet.

http://i956.photobucket.com/albums/ae48/P1200VB/DSCN6227_zpsnvg76wid.jpg

Det var tider

Tejp, blyerts, kopparpasta och/eller silverpasta från CircuitWorks avsett för reläkontakter.
Kopparpasta och silverpasta då deras resistans temperaturmässigt var bra mycket lägre än dåtidens kylpasta, mycket experiment och tester på dåtidens mailinglista "Alternative CPU" som en gång startade som "Cyrix mailinglist"...
Tror ingen ens tänkte på flytande kväve vid den tiden...

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!