Permalänk

Hp Pavilion, vägrar ansluta wifi.

Hejsan.

Jag har ett mycket irriterande problem med min Hp. Jag kan ansluta till alla wifi nätverk jag har testat förutom på skolans som man måste logga in på med användarnamn och lösenord. Jag har även lösenordsskyddat hemma men där fungerar det utmärkt att ansluta till.

Jag vet att jag har rätt användarnamn och lösenord när jag ska testa logga in på skolan, har dessutom varit i kontakt ansvarig "it-tekniker" på skolan. Han har kollat på datorn och "konstaterat" att det är är fel på datorn och inte deras system.

Det lustiga är att innan jul. I november ungefär gick det utmärkt att ansluta till deras nätverk. Men helt plötsligt en dag så slutar det fungera. Låter mycket skumt jag vet.

Jag har testat uppdaterat allt, Windows, nätverkskort, mm. Testat slagit av både brandväggen och antivirussystemet (Alvira) utan resultat.

I loggboken får jag ett fel "Beskrivningen för händelse-ID 7010 från källan Netwtw04 kan inte hittas. Antingen är komponenten som skapat händelsen inte installerad på den här datorn eller så är installationen skadad. Installera eller återställ komponenten på datorn.

Om händelsen skapades från en annan dator behövde visningsinformationen sparas med händelsen.

Följande information inkluderades med händelsen:

\Device\NDMP19
Intel(R) Dual Band Wireless-AC 3165

Det går inte att hitta den angivna resurstypen i minnesavbildningsfilen" när jag försöker ansluta deras nätverk och det är detta it-teknikern tror felet är.

Så är det någon som har något tips eller förslag så är jag mer än tacksam för all hjälp, detta problem börjar bli riktigt irriterande då ett projekt som jag behöver datorn till ska börja framöver..

PS. Datorn är inköpt i augusti 2016.

Mvh

Permalänk
Avstängd

Du verkar ha testat det mesta förutom att ringa HP och klaga/be om support. I bästa fall kanske de har en lösning. Jag har också lyckats "lösa" liknande problem genom att avaktivera och aktivera nätverkskortet några gånger, men det har du väl redan testat?

När min HP-laptop slutade ansluta till min skolas nätverk (det var väl sådär 6-7 år sedan, history repeating ) så slutade det med att jag köpte ett trådlöst usb-nätverkskort för en hundring eller två som funkade utmärkt. Det är förstås segt att behöva köpa en ersättare till något som man redan har och som funkar nästan alltid men det är inte så mycket pengar och det är ju viktigt för dig att det funkar.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Du verkar ha testat det mesta förutom att ringa HP och klaga/be om support. I bästa fall kanske de har en lösning. Jag har också lyckats "lösa" liknande problem genom att avaktivera och aktivera nätverkskortet några gånger, men det har du väl redan testat?

När min HP-laptop slutade ansluta till min skolas nätverk (det var väl sådär 6-7 år sedan, history repeating ) så slutade det med att jag köpte ett trådlöst usb-nätverkskort för en hundring eller två som funkade utmärkt. Det är förstås segt att behöva köpa en ersättare till något som man redan har och som funkar nästan alltid men det är inte så mycket pengar och det är ju viktigt för dig att det funkar.

Det får bli nästa steg, det hade jag inte ens tänkt på! Jo jag har testat det en gång, kanske ska prova en gång till.

Haha, ja tydligen så verkar inte Hp ha löst det problemet än... Precis den tanken har slagit mig med. Skit segt att behöva göra det, men vad gör man inte, jag behöver ju liksom internet..

Tack för svar!

Permalänk
Avstängd

Detta bör funka:

1. Gå till dina sparade nätverk, ta bort det som inte fungerar.

2. Gå in i enhetshanteraren och avinstallera nätverkskortet.

3. Starta om datorn och låt den installera kortet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Hadar_Kask:

Detta bör funka:

1. Gå till dina sparade nätverk, ta bort det som inte fungerar.

2. Gå in i enhetshanteraren och avinstallera nätverkskortet.

3. Starta om datorn och låt den installera kortet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Har testat det, dock inte i samma ordning. Kan testa göra precis sådär på måndag. Tack!

Permalänk
Skrivet av Hadar_Kask:

Detta bör funka:

1. Gå till dina sparade nätverk, ta bort det som inte fungerar.

2. Gå in i enhetshanteraren och avinstallera nätverkskortet.

3. Starta om datorn och låt den installera kortet igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Testade ditt tips idag. Tyvärr löste det inte problemet, men tack iallafall.