Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Samsung Galaxy S8 får lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S8 får lanseringsdatum

Efter att ha brutit tradition avtäcks Samsung Galaxy S8 en månad senare än dess föregångare. Platsen för nästa Unpacked-evenemang är New York är datumet den 29 mars.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Synd att de inte gör en platt variant. Jag kan inte vänja mig med edge-modellerna. Kommer åt saker i kanterna av misstag hela tiden. Får nog ha kvar min S7 ett tag verkar det som.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Gillar att många börjar minska ner skärmkanterna, trött på stora feta döytor som på Iphone osv.
Sony verkar vara enda som struntar i att öka skärmytan.

Permalänk
Inaktiv

Aldrig mer Samsung. Har en S7:a som är en av de sämsta och buggigaste telefonerna jag haft. Knappar som slutat funka, färgen har gått bort från hemknappen. Telefonen startar endast i felsäkert läge och går inte att använda längre. Garantin på batteriet är bara 1(!) år. Lika kasst som Apple.

Priset på Samsungs toppmodeller är också i det blå, nej för min del ligger framtiden hos Huawei eller OnePlus.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Edge? Nej tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vill folk verkligen ha phablets? Minst 5,8" och LG G6 på 5,7". Kommer inte finnas några "high-end" "mobiler" alls som är intressanta längre om detta fortsätter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem

Det är enligt rykten inte dubbla kameror där bak på S8an, det är en kamera med dual pixel, vad det nu innebär.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Vill folk verkligen ha phablets? Minst 5,8" och LG G6 på 5,7". Kommer inte finnas några "high-end" "mobiler" alls som är intressanta längre om detta fortsätter

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror det är högre vinstmarginal på telefoner med större skärmar så det är väl sånna som de helst vill sälja och därför promotar hårdast. Jag tyckte 4.2" på min SII var lagom. Sen vetefan vad som hände efter det. Går ju knappt använda telefonerna med enhandsfattning utan konstiga inställningar längre,.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reaperishere:

Vill folk verkligen ha phablets? Minst 5,8" och LG G6 på 5,7". Kommer inte finnas några "high-end" "mobiler" alls som är intressanta längre om detta fortsätter

Skickades från m.sweclockers.com

Finns många high end mobiler med mindre storlekar än det. Och jag tror inte det kommer avta direkt. Bra att det finns i alla möjliga storlekar så man har mer att välja på.

Huawei Honor 8 = 5,2"
iPhone 7 = 4,7"
Google pixel = 5"
HTC 10 = 5,2"
Sony Xperia XZ = 5,2"

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Aldrig mer Samsung. Har en S7:a som är en av de sämsta och buggigaste telefonerna jag haft. Knappar som slutat funka, färgen har gått bort från hemknappen. Telefonen startar endast i felsäkert läge och går inte att använda längre. Garantin på batteriet är bara 1(!) år. Lika kasst som Apple.

Priset på Samsungs toppmodeller är också i det blå, nej för min del ligger framtiden hos Huawei eller OnePlus.

Säker på att garantin inte gäller i 2 år för batteriet? Har dålig koll men många tillverkare har genom tiderna försökt friskriva sig där svenska konsumentlagar säger annat. Det går inte att ge ett års garanti på elektronik i Sverige och jag tycker ett batteri räknas in där

Huawei gör riktigt prisvärda modeller men deras GUI suger så hårt tyvärr. Launchers är inte helt optimala heller tyvärr eftersom de körs som en app ovanpå bara.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Finns många high end mobiler med mindre storlekar än det. Och jag tror inte det kommer avta direkt. Bra att det finns i alla möjliga storlekar så man har mer att välja på.

Huawei Honor 8 = 5,2"
iPhone 7 = 4,7"
Google pixel = 5"
HTC 10 = 5,2"
Sony Xperia XZ = 5,2"

Tycker 5,2" är för stort också. Är ju inte så långt ifrån 5,8" direkt. Har en Z5 Compact atm som är precis på gränsen imo för vad som är smidigt som är på 4,6". Enda highend jag hittat som är mindre än 5" och kör android. Jag behöver liksom inte en portabel TV skärm på min mobil för att kunna surfa lite och ringa/smsa xD IOS är tyvärr inget jag vill handskas med

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av FredrikMH:

Säker på att garantin inte gäller i 2 år för batteriet? Har dålig koll men många tillverkare har genom tiderna försökt friskriva sig där svenska konsumentlagar säger annat. Det går inte att ge ett års garanti på elektronik i Sverige och jag tycker ett batteri räknas in där

Huawei gör riktigt prisvärda modeller men deras GUI suger så hårt tyvärr. Launchers är inte helt optimala heller tyvärr eftersom de körs som en app ovanpå bara.

Rätta mig gärna om jag har fel, men är inte garanti något frivilligt som tillverkaren avgör själv?
Reklamationsrätt är däremot en annan sak.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 900 | Asus X-79 Deluxe | i7 4930K@4.4GHz | Corsair Dominator 16GB | RTX 2070 | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Corsair AX 860W

Permalänk
Skrivet av reaperishere:

Vill folk verkligen ha phablets? Minst 5,8" och LG G6 på 5,7". Kommer inte finnas några "high-end" "mobiler" alls som är intressanta längre om detta fortsätter

Skickades från m.sweclockers.com

Japp det vill vi har du en gång haft en större skärm vill du aldrig gå tillbaka till att behöva pincha/zooma/dubbelklicka till förbannelse, lite som att när du en gång skaffat diskmaskin så fattar du inte hur du kunde klara dig utan en !

Permalänk
Medlem

Då sitter jag bänkad den 29e mars. Det ska bli intressant. Såg en av mitt livs första livesändningar när Samsung presenterade den brinnande Noten. Extra spännande när Samsung-chefen, tillika ordförande blivit gripen där spår delvis leder till Koreas president Park Gun He.

Visa signatur

Spel jag uppskattar: State of Decay 2 │ World of Tanks │ Fallout 4 │ The Settlers - Rise of an Empire gold edition │ Command & Conquer │ Half-Life │ World of Warships │ Sims 3 │ Cities Skylines
I can rest easy knowing that Wolfgang is rotting in hell. Thank you. Did you need anything?

Permalänk
Medlem

Men va fan.. har ni pygméhänder eller? Har själv S7 och det är inga som helst problem att sköta den med en hand?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Kändes som en brännhet release av nyaste modellen men kommer den att brinna ??

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Synd att de inte gör en platt variant. Jag kan inte vänja mig med edge-modellerna. Kommer åt saker i kanterna av misstag hela tiden. Får nog ha kvar min S7 ett tag verkar det som.

Ångrade mig faktiskt i några månader efter jag hade skaffat min S7 Edge. Numera är det inga som helst problem att använda den.

S8:an kommer det nog ändå inte bli ett byte till eftersom S7:an inte lär bli helt oanvändbar direkt. Har slutat känna ett behov av att uppgradera till det senaste bara för sakens skull.

Permalänk
Medlem

Varför är batteritiden aldrig i fokus? Absolut, flaggskeppsmodeller ska väl kanske ha den senaste hårdvaran, men kan tillverkarna snälla fokusera på ett batteri som håller längre än några timmar. Jag kan inte minnas senast jag hade en telefon med bra batteritid. Det måste ha varit innan smartphone-eran, typ 2007-2008.

Har en S6 Edge+ nu och den har så förbannat dålig batteritid att jag måste ladda den på jobbet, när jag kommer hem från jobbet, över natten... Ja, hela tiden behöver jag ladda den. Värdelöst med fin hårdvara när batteriet inte klarar en hel dag med vad som idag kan anses vara normal användning (dvs inte bara att ringa samtal och skicka sms). Skärpning...

Ge mig en mobil med 24h batteritid för streamad video, normal ljusstyrka, fotografering/videoinspelning och saker som folk (läs: jag) faktiskt vill kunna göra på sina mobiler, jag betalar 10K+ för en sådan mobil. Spelar ingen roll hur den ser ut eller vad hårdvaran heter. Vill bara kunna använda min mobil utan att behöva löpa till närmsta laddare som en galning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Varför är batteritiden aldrig i fokus? Absolut, flaggskeppsmodeller ska väl kanske ha den senaste hårdvaran, men kan tillverkarna snälla fokusera på ett batteri som håller längre än några timmar. Jag kan inte minnas senast jag hade en telefon med bra batteritid. Det måste ha varit innan smartphone-eran, typ 2007-2008.

Har en S6 Edge+ nu och den har så förbannat dålig batteritid att jag måste ladda den på jobbet, när jag kommer hem från jobbet, över natten... Ja, hela tiden behöver jag ladda den. Värdelöst med fin hårdvara när batteriet inte klarar en hel dag med vad som idag kan anses vara normal användning (dvs inte bara att ringa samtal och skicka sms). Skärpning...

Ge mig en mobil med 24h batteritid för streamad video, normal ljusstyrka, fotografering/videoinspelning och saker som folk (läs: jag) faktiskt vill kunna göra på sina mobiler, jag betalar 10K+ för en sådan mobil. Spelar ingen roll hur den ser ut eller vad hårdvaran heter. Vill bara kunna använda min mobil utan att behöva löpa till närmsta laddare som en galning.

S6ans generation (alla märken) var notoriskt kända för dålig batteritid och då var Exynos ändå bättre än SnappDrakens värdelösa skräp SOC 810. Finns en orsak jag köpte en telefon med en gammal SnappDrake 801 den generation för att slippa punga ut 6-8k, för de sämsta prollarna sen Nvidias Tegra 3.
Finns säkert mer extrema versioner om du behöver annars finns Huawei Mate 9 Pro och Google pixel XL.
Huawie Mate/Pixel XL ska enligt tester klara ca 14h play back av en 1080p film på 50% ljusstryrka.
Gissar att de skulle ge dig ca dubbla batteritiden mot din S6 edge+, beroende på användning.

Vill du komma undan lite billigare finns Moto Z Play, som du säkert kan få för under 4k på någon rea.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Varför är batteritiden aldrig i fokus? Absolut, flaggskeppsmodeller ska väl kanske ha den senaste hårdvaran, men kan tillverkarna snälla fokusera på ett batteri som håller längre än några timmar. Jag kan inte minnas senast jag hade en telefon med bra batteritid. Det måste ha varit innan smartphone-eran, typ 2007-2008.

Har en S6 Edge+ nu och den har så förbannat dålig batteritid att jag måste ladda den på jobbet, när jag kommer hem från jobbet, över natten... Ja, hela tiden behöver jag ladda den. Värdelöst med fin hårdvara när batteriet inte klarar en hel dag med vad som idag kan anses vara normal användning (dvs inte bara att ringa samtal och skicka sms). Skärpning...

Ge mig en mobil med 24h batteritid för streamad video, normal ljusstyrka, fotografering/videoinspelning och saker som folk (läs: jag) faktiskt vill kunna göra på sina mobiler, jag betalar 10K+ för en sådan mobil. Spelar ingen roll hur den ser ut eller vad hårdvaran heter. Vill bara kunna använda min mobil utan att behöva löpa till närmsta laddare som en galning.

Håller helt med, batteritiden måste hamna mer i fokus.
Den mobil jag vet av erfarenhet vet har bra, riktigt bra batteritid är Motorola X-Force, var nära att köpa den men dessvärre fick jag nys om den precis efter att jag införskaffat min G4 och orkade helt enkelt inte byta.
Har dock en polare som har en, och den klarar utan problem 2 dygn med normal användning. Min G4 är jag tvungen att ladda minst en gång på dagen, ibland 2 för att den ska överleva. Nu har den ju stöd för snabbladdning, men man önskar ju ändå att batteritiden var bättre.
Har hört indikationer på att det ska bli bättre i och med Nougat, när den uppdateringen nu kommer.
LG själva säger inte ett skit, utan hänvisar bara till att hålla ut och hålla sig uppdaterad... Vart nånstans nämner man inte.

Tycker förövrigt att LG gått ner sig nåt fruktansvärt när det gäller att tillhandahålla uppdateringar till äldre enheter, min G4 lanserades samtidigt som ex Sony Xperia Z5 Compact som farsan kör med. Hans Nougat update kom förra tisdagen. Come an liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Aldrig mer Samsung. Har en S7:a som är en av de sämsta och buggigaste telefonerna jag haft. Knappar som slutat funka, färgen har gått bort från hemknappen. Telefonen startar endast i felsäkert läge och går inte att använda längre. Garantin på batteriet är bara 1(!) år. Lika kasst som Apple.

Priset på Samsungs toppmodeller är också i det blå, nej för min del ligger framtiden hos Huawei eller OnePlus.

Då måst vi ha två olika sorter.

Har S7 Edge och jag är hur nöjd som helst med den bra batteritid, bra skärm, kamera. Har aldrig haft problem med den och då *misshandlar* jag den lite. Har den med i badet/duschen för att lyssna på musik/ändra låtar samt ute så har man tagit undervattensbilder med den etc. Den är ju IP klassificerad utav en anledning så jag hoppas starkt att S8 också får IP delen annars går den bort för mig.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Håller helt med, batteritiden måste hamna mer i fokus.
Den mobil jag vet av erfarenhet vet har bra, riktigt bra batteritid är Motorola X-Force, var nära att köpa den men dessvärre fick jag nys om den precis efter att jag införskaffat min G4 och orkade helt enkelt inte byta.
Har dock en polare som har en, och den klarar utan problem 2 dygn med normal användning. Min G4 är jag tvungen att ladda minst en gång på dagen, ibland 2 för att den ska överleva. Nu har den ju stöd för snabbladdning, men man önskar ju ändå att batteritiden var bättre.
Har hört indikationer på att det ska bli bättre i och med Nougat, när den uppdateringen nu kommer.
LG själva säger inte ett skit, utan hänvisar bara till att hålla ut och hålla sig uppdaterad... Vart nånstans nämner man inte.

Tycker förövrigt att LG gått ner sig nåt fruktansvärt när det gäller att tillhandahålla uppdateringar till äldre enheter, min G4 lanserades samtidigt som ex Sony Xperia Z5 Compact som farsan kör med. Hans Nougat update kom förra tisdagen. Come an liksom.

Skickades från m.sweclockers.com

Min S7 edge klarar jag 2½-3dagar om jag använder den lite under normala användningen. Inte surfar eller spelar allt för krävande spel. Men brakar jag på som vanligt så klarar jag lite över 1dag.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

Min S7 edge klarar jag 2½-3dagar om jag använder den lite under normala användningen. Inte surfar eller spelar allt för krävande spel. Men brakar jag på som vanligt så klarar jag lite över 1dag.

Det var ändå riktigt bra siffror. Har du fått Nougat uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Det var ändå riktigt bra siffror. Har du fått Nougat uppdateringen?

Skickades från m.sweclockers.com

nopp Marshmalow(6.0.1) fortfarande visst.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

nopp Marshmalow(6.0.1) fortfarande visst.

Ok. Vad jag hört ska visst batteritiden förbättrats, mer optimerat osv. Har du kollat efter så den inte kommit? Är ju ändå deras mest aktuella telefon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Ok. Vad jag hört ska visst batteritiden förbättrats, mer optimerat osv. Har du kollat efter så den inte kommit? Är ju ändå deras mest aktuella telefon

Skickades från m.sweclockers.com

japp gick in i telefonen och sökte efter uppdatering när du nämnde Nougat och och fick tillbaka De senaste uppdatering har redan installerats: Aktuell version: G935FXXU1BPLB/G935FNEE1BPK1/G935FXXU1BPJJ

Problemet är så nöjd jag är med min S7 så har jag höga förväntningar på S8 men hoppas att de behåller IP klassificeringen.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av reaperishere:

Tycker 5,2" är för stort också. Är ju inte så långt ifrån 5,8" direkt. Har en Z5 Compact atm som är precis på gränsen imo för vad som är smidigt som är på 4,6". Enda highend jag hittat som är mindre än 5" och kör android. Jag behöver liksom inte en portabel TV skärm på min mobil för att kunna surfa lite och ringa/smsa xD IOS är tyvärr inget jag vill handskas med

Men du behöver en high-end lur för att göra det du säger att du gör?? För att "surfa lite o ringa o smsa"... Tänk igenom ditt behov en gång till.

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Men du behöver en high-end lur för att göra det du säger att du gör?? För att "surfa lite o ringa o smsa"... Tänk igenom ditt behov en gång till.

Vill fortfarande ha en snabb lur oavsett vad jag gör. Icke high-end lurar tenderar att få sämre allt utöver prestandbiten också så blir inte riktigt ett alternativ.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Varför är batteritiden aldrig i fokus? Absolut, flaggskeppsmodeller ska väl kanske ha den senaste hårdvaran, men kan tillverkarna snälla fokusera på ett batteri som håller längre än några timmar. Jag kan inte minnas senast jag hade en telefon med bra batteritid. Det måste ha varit innan smartphone-eran, typ 2007-2008.

Har en S6 Edge+ nu och den har så förbannat dålig batteritid att jag måste ladda den på jobbet, när jag kommer hem från jobbet, över natten... Ja, hela tiden behöver jag ladda den. Värdelöst med fin hårdvara när batteriet inte klarar en hel dag med vad som idag kan anses vara normal användning (dvs inte bara att ringa samtal och skicka sms). Skärpning...

Ge mig en mobil med 24h batteritid för streamad video, normal ljusstyrka, fotografering/videoinspelning och saker som folk (läs: jag) faktiskt vill kunna göra på sina mobiler, jag betalar 10K+ för en sådan mobil. Spelar ingen roll hur den ser ut eller vad hårdvaran heter. Vill bara kunna använda min mobil utan att behöva löpa till närmsta laddare som en galning.

Antingen beror det på att de inte tror att det kommer sälja bra om de gör reklam för en mobil med säljargument att den har jättelång batteritid eller så kanske de inte kan göra så mycket på den punkten atm utan att mobilen skulle bli mycket tjockare osv.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | Arctic Liquid Freezer II 420 | G.Skill Trident Z Neo 32GB 3600Mhz CL16 | Kingston KC2500 2TB x2 | ASUS ROG STRIX B550-F Gaming Wifi | ASUS ROG STRIX RTX 4090 OC | Corsair RM750x | Fractal Design Torrent | 6x Noctua NF-A14 PWM