Netflix prövar att ta betalt per avsnitt

Permalänk
Melding Plague

Netflix prövar att ta betalt per avsnitt

Enligt nya uppgifter ska Netflix börja testa en ny betalmodell i Storbritannien, där mobilanvändare kan betala per avsnitt istället för att prenumerera.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Hjälpsam

Nej tack.
Ja; jag har Netflix.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk

Varför inte försöka öka utbudet? Netflix suger hårt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Inaktiv

Jag hade föredragit att betala per avsnitt framför nuvarande modell. Jag kollar på film/tvserier högst vid 2-3 tillfällen i månaden.

Permalänk
Medlem

Har tänkt ett bra tag på att avsluta min prenumeration, nu fick jag äntligen energin till att göra det. Skönt.

Permalänk
Medlem

Mja, tror det får ett ganska ljummet mottagande om jag ska vara ärlig. Använder inte Netflix själv, men hade nog dragit mig från att kolla på serier där om man behövde betala vid varje avsnitt. Hellre en prenumeration för min del i så fall.

Spotify använder jag. Hade de börjat ta betalt för varje låt man lyssnar på hade jag troligtvis inte velat använda det mer. Är nog en ganska psykologisk grej egentligen.

Permalänk
Medlem

Betala omkring 20kr för ett avsnitt? Låter jävligt dyrt i mina öron jämfört med deras övriga prisplaner.

Permalänk

Dum ide, detta lär dom tappa på, fast iofs är det väl inte så många som kollar nf på mobilen?

Visa signatur

STULET: 1600x | 980Ti | Ceslius S24| Prime B350 PLUS | 16gb Vengeance LPX 3000MHz | 850 EVO 250gb | 750gb HDD | RM550X | Carbide 600Q | HD598SE | E10K
Kylpasta på bilden...
Tagg/citat öker risken att jag ser ditt inlägg med upp till 97%!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej tack.
Ja; jag har Netflix.

Samma här.
Nej tack, jag har också Netflix.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Hade de tagit betalt per säsong av en serie så hade det varit mer OK, men per avsnitt känns ju fel väg att gå.
Skulle man se ett avsnitt om dagen så blir det ju ca 600:- per månad om nu varje avsnitt skulle kosta ca £2 styck, vilket blir ju svindyrt jämfört med vad ett månadsabonnemang kostar nu.

Permalänk
Medlem

Läser folk ens artikeln eller bara rubriken?

Det är bara för dom som inte har prenumeration och vill se något ändå på netflix
För er som prenumererar förändras absolut ingeting

Permalänk
Medlem

Betala X kr per säsong för Y antal dagar, hade varit en bättre modell kan jag tycka. Verkar vara många (inkl mig själv) som endast kollar enstaka filmer/serier per mån/år då netflix har rätt tunt utbud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spawnbadboy:

Läser folk ens artikeln eller bara rubriken?

Det är bara för dom som inte har prenumeration och vill se något ändå på netflix
För er som prenumererar förändras absolut ingeting

Var står det?

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem

Nej tack. Detta är precis vad som är fel. Detta är vad som gör att folk laddar ned. Så svårt är det inte att se.
Jag har Netflix och är nöjd.
Vi är 4st som delar på det. Det blir 30Kr i mån.
Det går inte att först ha en tjänst som detta och SEN börja höja priser och tro att det ska bli väl mottaget.

Allt jag ser på Netflix och betalar för kan jag ladda ned gratis. Är det dom vill driva mig till så funkar det för mig.

Edit: 'Pay as you go' could be used to target non-subscribers who only want to watch a particular series, such as the acclaimed royal drama The Crown.
Ja där ser man. Det låter bra MEN... då ska det gälla alla som strömmar film. ALLA tjänster.

Edit2: Detta borde stå i nyheten här klart o tydligt. "'Pay as you go' could be used to target non-subscribers"

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Nej tack.
Ja; jag har Netflix.

Samma här.
Nej tack, jag har också Netflix.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Jättedumt... Varför i helvete skulle de som inte vill betala 99Kr för obegränsad tillgång vilja betala 20Kr för att se ett enstaka avsnitt? Sorgligt hur korkad och affärsmässigt bortkollrad branchen är.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Var står det?

http://www.telegraph.co.uk/business/2017/02/27/netflix-talks-...

Citat:

'Pay as you go' could be used to target non-subscribers who only want to watch a particular series, such as the acclaimed royal drama The Crown.

Permalänk
Medlem

Ett par pund blir väl ~25-30kr, kostar inte en netflix prenumeration 100kr i månaden?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Hade de tagit betalt per säsong av en serie så hade det varit mer OK, men per avsnitt känns ju fel väg att gå.
Skulle man se ett avsnitt om dagen så blir det ju ca 600:- per månad om nu varje avsnitt skulle kosta ca £2 styck, vilket blir ju svindyrt jämfört med vad ett månadsabonnemang kostar nu.

ja men kollar du ett avsnitt om dagen måste man vara ganska korkad att betala /avsnitt istället för /månad.

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon15480:

Jag hade föredragit att betala per avsnitt framför nuvarande modell. Jag kollar på film/tvserier högst vid 2-3 tillfällen i månaden.

Lite samma för mig, Netflix går rejält plus på mig som det är nu.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Hinner sällan se mer än 4 avsnitt per månad. Oftast 1 eller 2. Låter jättebra för mitt användande, känns lite tveksamt att betala dygt 100kr/mån för så lite.

Visa signatur

Min dator: Intel i7 2600K@4.5GHz // 8GB RAM // GTX 780 | Frugans: Intel i7-6700K // 16GB RAM // GTX 1080

Permalänk
Medlem

20 kr är väl priset jag kan tänka mig att betala för att se en helt nylanserad film.

Inte för att se ett avsnitt av en serie.

Permalänk
Medlem

Man ser tydligt att det är cirka 5% av folket som faktiskt läser. Det gäller vid nedladdning står det i texten. Framgår ju inte i rubriken såklart för det hade ju inte genererat lika många clicks för att folk ska kommentera.

Permalänk
Avstängd

Jag har Viasat serie som ingår i mitt abbonemang. Har tittat ca 5 gånger under ett år.
Gamla vänneravsnitt som visas ungefär tre gånger per dag på olika kanaler. Känns som man klara sig utan det.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloodstainer:

Varför inte försöka öka utbudet? Netflix suger hårt...

Skickades från m.sweclockers.com

Tror du det är Netflix som sitter och inte ger oss mer utbud? Skulle det vara upp till dem så skulle dem lägga ut allt som finns på Netflix men som vanligt är det seglivade dinosaurier i de andra bolagen som äger filmer/serier som sätter stopp.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trebsor:

Man ser tydligt att det är cirka 5% av folket som faktiskt läser. Det gäller vid nedladdning står det i texten. Framgår ju inte i rubriken såklart för det hade ju inte genererat lika många clicks för att folk ska kommentera.

Allt du tittar på är nedladdat om det kommer via netflix. Oavsett om du vill kalla det nedladdning eller stream så är det i grund samma sak.

Dock kan vara en intressant modell beroende på priser.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Define R2, Fractal Newton R2 800W, INTEL CORE I7 980, 12GB Corsair pc 12800. Ny gpu skall inhandlas

Permalänk
Medlem

Kollar nog minst ett avsnitt av nånting varje dag. Så för mig låter detta jätte dyrt.

Permalänk
Medlem

Bra som alternativ betalmetod, men då måste avsnitten kosta max 3 kr styck.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk

Många som reagerar negativt verkar tro att det är en ändring och att prenumeration kommer tas bort, detta är ju bara ett tillägg, ett alternativ för de som iten vill prenumerera. Det är väl inget negativt med fler valmöjligheter?

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att nyheten som ni länkar till är skriven väldigt konstig?

"Mobile operators are pushing Netflix to introduce a ‘pay as you go’ option for smartphones in collaboration with mobile operators, in what would mark a departure from the TV and film streaming service’s subscription charges."

Här står det liksom att mobil operatörer pushar netflix att introducera detta medans längst ner står det.

"Netflix denied the discussions. A spokesman said: "Netflix is not, nor has ever, considered a pay as you go service where consumers could rent individual series or films.

"We are a subscription service that, for a flat fee, provides members access to all of our content."

Enligt mig låter detta som ett rykte och att mobil operatörerna vill detta men att netflix inte vill utan att dom vill ha månads betalning. Eller har jag missuppfattad detta helt?