Nintendo Switch testas av FZ

Permalänk
Medlem

Jag är verkligen jättesugen men att betala nästan 3500 kr för en konsoll som man kommer köpa 3-4 spel till är verkligen tokigt. 2000 kr för konsollen hade varit mer riktigt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Det verkar finnas två läger; de som ser en stationär konsol och de som ser en bärbar/hybrid. Själv tycker jag Switch är ett givet köp av den enkla anledningen att jag äntligen kan ha en hårdvarumässigt underbar konsol som jag dessutom kan docka till min TV och spela vidare på.
De som ser tvärtom förstår jag, men det är en riktigt mäktig tanke att sitta på bussen/flyget/sommarstugan och lira utsökta spel såsom Zelda och Fast RMX. Dessutom erbjuder ju titlar såsom snipperclips och 1-2 switch m.m ett underbar atmosfär på en förfest eller bara lite soff-häng. Prislappen är lite tuff att svälja, men å andra sidan får du en fullständigt unik spelupplevelse. Glöm inte att spelen ligger på kassetter och det är underbart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClosetPerv:

Det verkar finnas två läger; de som ser en stationär konsol och de som ser en bärbar/hybrid. Själv tycker jag Switch är ett givet köp av den enkla anledningen att jag äntligen kan ha en hårdvarumässigt underbar konsol som jag dessutom kan docka till min TV och spela vidare på.
De som ser tvärtom förstår jag, men det är en riktigt mäktig tanke att sitta på bussen/flyget/sommarstugan och lira utsökta spel såsom Zelda och Fast RMX. Dessutom erbjuder ju titlar såsom snipperclips och 1-2 switch m.m ett underbar atmosfär på en förfest eller bara lite soff-häng. Prislappen är lite tuff att svälja, men å andra sidan får du en fullständigt unik spelupplevelse. Glöm inte att spelen ligger på kassetter och det är underbart!

Jag är väldigt pepp på Switch och tittar man på de spelen som ska släppas närmaste året så kommer jag nog köpa runt 6 titlar. Vad jag förstår så kommer det också gå att köpa en massa gamla klassiker från tidigare generationer också? Om det finns ett stort utbud så finns det lätt en 30-40 titlar som jag kommer inhandla.

Det är mer än vad min netflixmaskin(ps4) har lyckats få mig att handla sen jag köpte den när den var ny.

Mitt pendlingsår känns hur som helst räddat då jag mest kommer att använda den på tåget

Permalänk
Medlem

Puyopuyo
Tetris!
Mario kart 8
Sonic mania och 2017
Disgaea 5
Farming simulator 18
Yooka-Laylee!
Stardew valley
Fire emblem
No more heroes
Pokémon, holy shit!

Och så möjligen 2000-talets bästa spel: Breath of the wild.

Tycker fasiken det är en bra lineup.

Skrivet av Mocka:

Kollade Wikipedia, MK8 hade sålts i 8.26m ex och det har sålts 15.23m basenheter så det blir tom lite mer än varannan.

Sen förutsätter du nästan att alla som köper en Switch inte äger en Wii U (om titeln ska vara attraktiv för många).

Fast knappt 16 miljoner sålda enheter är ju väldigt lite, så det finns ju en stor potential att man når en ny kundgrupp med Switch. Jag får intrycket att många som har Wii U stannar kvar på den.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Puyopuyo
Tetris!
Mario kart 8
Sonic mania och 2017
Disgaea 5
Farming simulator 18
Yooka-Laylee!
Stardew valley
Fire emblem
No more heroes
Pokémon, holy shit!

Och så möjligen 2000-talets bästa spel: Breath of the wild.

Tycker fasiken det är en bra lineup.

Det är väl dock bara Puyo Puyo Tetris samt Disagea 5 av spelen du räknar upp som kommer att finnas vid release? Och då enbart i Japan...
Synd att Breath of the Wild även är dyrt i Japan jfm övriga spel.

Permalänk
Medlem

Jag är sjukt sugen på en Switch, men jag tror jag har lite is i magen och ser vad som händer.
Allra helst ser jag en Switch utan skärm och små kontrollers. En stationär konsol med Pro Controller så hade jag nog nappat nu direkt.
Jag funderar på BotW, men det blir nog till Wii U tills vidare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GilbertG:

Puyopuyo
Tetris!
Mario kart 8
Sonic mania och 2017
Disgaea 5
Farming simulator 18
Yooka-Laylee!
Stardew valley
Fire emblem
No more heroes
Pokémon, holy shit!

Och så möjligen 2000-talets bästa spel: Breath of the wild.

Tycker fasiken det är en bra lineup.

En ny trippel-A titel, en gammal trippel-A titel samt ett gäng indiespel som redan finns på andra plattformar.
Jag tycker personligen det är en rätt kass lineup Hade vart bättre om det åtminstone kommit någon mer AAA titel innan Mario som dyker upp till julhandeln.

Skrivet av GilbertG:

Fast knappt 16 miljoner sålda enheter är ju väldigt lite, så det finns ju en stor potential att man når en ny kundgrupp med Switch. Jag får intrycket att många som har Wii U stannar kvar på den.

Nej precis, det är inte mycket men skulle förvåna mig om miljoner nya knuder köper Switchen bara för ett gäng redan släppta indiespel samt Zelda?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte avsaknaden av ett styrkors på de två medföljande kontrollerna, förmodligen är det så då det är tänk två personer skall kunna ta varsin halva och spela och då vill ingen sitta med ett styrkors som knappar. Men en analog spak lämpar sig inte till alla spel för mig (tex shovel knight).

Visa signatur

Amiga 3000 (1990), CPU: 68060 66MHz, RAM: 2MB chip 470MB Fast, GFX: ECS+RTG zz9000 @ 1920x1080, HDD: 32GB SSD/PATA, 128GB SCSI, DVD-Brännare/SCSI, Chassi: Original Desktop. www.som99.se
Primär workstation: i9-12900KS, 128GB RAM, intel A770 16GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av som99:

Jag gillar inte avsaknaden av ett styrkors på de två medföljande kontrollerna, förmodligen är det så då det är tänk två personer skall kunna ta varsin halva och spela och då vill ingen sitta med ett styrkors som knappar. Men en analog spak lämpar sig inte till alla spel för mig (tex shovel knight).

Japp, så är garanterat tanken ifrån Nintendo. Därav kompromissen som du är inne på ovan.

Sedan kan du ju alltid köpa till två stycken Pro-kontrollers att ha hemma i soffan (tror det är en bra ide oavsett).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Är väl kanske inte 100% med saken att göra men det finns en intressant teori på youtube angående switchen och det är
Game theory: Nintendos secret plan for the Switch.
Såg nyss hela och även om det är ren teori så kan det vara en intressant tanke

Permalänk
Medlem
Skrivet av folzar:

Är väl kanske inte 100% med saken att göra men det finns en intressant teori på youtube angående switchen och det är
Game theory: Nintendos secret plan for the Switch.
Såg nyss hela och även om det är ren teori så kan det vara en intressant tanke

Ironisk spoiler alert; Använda Switchen som en VR enhet. första frågan är väl om det skulle vara önskvärt med tanke på 720p skärmen? Nästa är väl huruvida den har nog med prestanda för att driva runt något intressant?

Permalänk
Medlem
Skrivet av willienelpson:

Ironisk spoiler alert; Använda Switchen som en VR enhet. första frågan är väl om det skulle vara önskvärt med tanke på 720p skärmen? Nästa är väl huruvida den har nog med prestanda för att driva runt något intressant?

Dock pratar han att den kan användas mera som AR istället för VR vilket är betydligt mindre krävande