Postnord - lång tid

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TheBodyLotion:

Ni som har problem med postnord vart bor ni? Personligen upplever jag nästan aldrig några problem, dock bor jag väldigt nära Veddesta där posten har ett av sina huvudkontor "jätteterminal".

Samma här, aldrig haft några problem med att paket försvinner etc. Enda jag har att reagera på är tidpunkten som ens paket finns att hämta, har gått ifrån lunchtid till eftermiddag istället.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

Kan inte komma in pp länken vis mobilen!

Visa signatur

-"Robots are the future".

Marknadsreferenser:
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1079311/sok?searchid=f...

Permalänk
Medlem

Jag kan inte hitta den informationen på postnord.

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag kan inte hitta den informationen på postnord.

Dom verkar ha tagit bort det medelatet nu

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Konstigt och oetiskt eftersom problemet finns oavsett om de skriver om det eller inte. Varför skulle man i hela friden ta bort ett sådant pressmedelande?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Konstigt och oetiskt eftersom problemet finns oavsett om de skriver om det eller inte. Varför skulle man i hela friden ta bort ett sådant pressmedelande?

Kanske för att det blir helg och dom ej behöver jobba, så dom tjänar 2 dygn av att inte erkänna ett misslyckande?

Visa signatur

ASUS STRIX B450-F, AMD Ryzen 5 2600, Asus Radeon RX Vega 56 Strix, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000Mhz, Corsair RM750x, Fractal Design Meshify C

Permalänk
Medlem

Väntar också på brev/paket. Så värdelöst!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem

som brev? post har sårbara tjänst för 59-89:-
köp aldrig utan spårbart.
jag skickar mkt via posten och mindre än en promille försvinner.

vad var det för lurar? dyra?

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Konstigt och oetiskt eftersom problemet finns oavsett om de skriver om det eller inte. Varför skulle man i hela friden ta bort ett sådant pressmedelande?

för att färre märker det och klagar om man inte skriver haha

Permalänk
Avstängd

Finns andra bolag att skicka paket med där det oftast går snabbare DHL & schenker t ex.

Permalänk
Avstängd

Jobbigt med brev eftersom de inte är spårbara... hur skall posten veta var det försvann någonstans i kedjan? Men om man misstänker att det kan ligga hos ombudet så är det ju bara att gå dig och be dem kolla, säg att det är stort brev så de letar i rätt hög... eller kanske inte förresten, bättre de letar överallt.

Mig brukar de hojta på när jag går förbi förbutiken och säga till att jag har något paket som väntar Kul att vara så ökänd!

Permalänk
Skrivet av videopac:

Jobbigt med brev eftersom de inte är spårbara... hur skall posten veta var det försvann någonstans i kedjan? Men om man misstänker att det kan ligga hos ombudet så är det ju bara att gå dig och be dem kolla, säg att det är stort brev så de letar i rätt hög... eller kanske inte förresten, bättre de letar överallt.

Mig brukar de hojta på när jag går förbi förbutiken och säga till att jag har något paket som väntar Kul att vara så ökänd!

Har gått och frågat, de sa att de inte fick uppge den informationen, trots att det var mitt paket och jag hade legitimation..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av _5H4D0WR34P3R_:

Har gått och frågat, de sa att de inte fick uppge den informationen, trots att det var mitt paket och jag hade legitimation..

Det verkar ju helt befängt, klart de får! Be att få prata med någon där som kan något istället. Gå dit när det inte är så mycket folk, min gissning är att de inte ville lägga tid på att leta och därför svarade så.

Permalänk
Skrivet av videopac:

Det verkar ju helt befäng, klart de får! Be att få prata med någon där som kan något istället. Gå dit när det inte är så mycket folk, min gissning är att de inte ville lägga tid på att leta och därför svarade så.

Jo jag misstänkte också att de fick leta, paketet tillhör ju mig! Men jag ville inte ta den konflikten då. Får gå dit lite senare någon dag och fråga!

Permalänk
Medlem

Som jag misstänkte så har postnord inte informerat mig genom sms eller brev att försändelsen har kommit fram till mitt postkontor. Efter kontakt med butik visade det sig att försändelsen ankom den 14 mars. Man måste ta saken i egna händer och man kan inte lita på att postmord skickar ut sms avi eller avi via brev!

Att butiken inte skickade kollinummer vid leverans är ju mindre bra, men ansvaret ligger ju ändå på postmord att skicka avi på ett eller annat vis. Jag kunde ju ha väntat för evigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VideoyGTX:

Jag kunde ju ha väntat för evigt.

Nej. Paketet går ju i retur och det är ju än värre... att det funnits på utlämningsstället och man inte fått reda på det och sedan får information från avsändaren att paketet kommit i retur. Ibland känner man som Michael Douglas i "Falling Down"...

Permalänk
Medlem

@_5H4D0WR34P3R_: har väntat på mitt paket från ebay från en säljare som flera har rekommenderat, fortfarande har det inte kommit har väntat över 30 dagar, när jag spårar den står det att den fortfarande är i någon post sortering i stockholm (bor i den högst liggande staden :3) lär nog inte få det förrän januari 2017

Permalänk
Medlem

Vi konsumerar för mycket helt enkelt

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aces:

@_5H4D0WR34P3R_: har väntat på mitt paket från ebay från en säljare som flera har rekommenderat, fortfarande har det inte kommit har väntat över 30 dagar, när jag spårar den står det att den fortfarande är i någon post sortering i stockholm (bor i den högst liggande staden :3) lär nog inte få det förrän januari 2017

Snacka om att bumpa gamla trådar

Permalänk

Mitt paket kom iallafall fram efter runt fyra månader, i fint skick dessutom. Kanske skulle ha skrivit det här.. Betrakta tråden som avslutad och god jul!

Permalänk
Skrivet av VideoyGTX:

Jag misstänker att det är mindre orter som har stora problem, de som bor på landet eller i småländska skogarna som mig hehe. Inte heller idag fick jag mitt paket, vilket är lagom kul. Postmord skulle kontakta mitt lokala brevkontor och reda ut varför post är så försenad där jag bor, men jag tvivlar på att något kommer hända. I bästa fall så har någon anställd knipt paketet till sitt barn då har den i alla fall kommit till användning....

Nopee inga problem här i östra smålandsskogen. Beställde 2 paket i lördags bägge dök upp på tisdagen i lokala lanthandeln.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows