Permalänk

Grafikkort för 1080p på TV

Hej forumet!

Jag är i färd med att upprusta min dator och har i flera dagar kollat runt bland grafikkort och svajat fram och tillbaka. Har nu bestämt mig för att jag behöver hjälp för min specifika sits, eftersom jag inte är något komponentproffs.

Önskemål: Spela spel på höga inställningar i 1080p. Jag är inte särskilt kräsen vad gäller extrem grafik, men det vore trevligt att se skillnad mot att spela på konsoll. Jag vill helst inte betala över 3000 och jag kan tänka mig begagnat. Får jag ett som är bra för mig för en dryg tusenlapp är jag nöjd om kortet är relevant i två år. Betalar jag två, tre tusen vill jag ha tre, fyra års livslängd givet mina önskemål.

Så långt hade jag kunnat bestämma mig för t.ex. ett GTX 1060 6 gb, men saken är också den att jag spelar med TV-skärm, jag spelar med handkontroll och jag kör inga FPS- och knappt några multiplayer/onlinespel. Det är antingen Bethesda-open world-stuket eller RPG. Jag vet inte i vilken mån min "spelstil" ska påverka mitt val! Jag vill t.ex. köra Fallout 4 fullproppat med moddar och framöver har jag siktet inställt på Kingdom Come: Deliverance.

TV:n jag har är: http://icecat.us/us/p/samsung/le-40d504f7wxxe/lcd-tvs-8806071... och jag är nöjd med input lagen och bilden. Rentav älskar TV:n!

Funderar på om ett begagnat GTX 970 kan vara något för mig? Jag vill inte heller bara nöja mig med något som just håller mig ovanför ytan. Jag vill för första gången i livet känna att "JA! Fan vad det flyter på snyggt med det här inte alltför gamla spelet".

Grafikkortet som ska bytas ut är ett GTX 650.

Datorn är från början en Taurus Experienced från 2014.
OS: Windows 8.1
Processor: i7-4790k
Moderkort: Z97-S02
Hårddisk: 1 tb HDD
RAM: 2x4 gb DDR3 1600 mhz

Komponenter som jag har men ej installerat än:

Ett extra ramminne-par av samma typ som jag har
SSD Samsung EVO 850 250 gb
Nätaggregat: Fractal 750 W

(använder också datorn för tunga musikprojekt (sound- och prestandamässigt))

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Köpte själv ett 970 begagnat för en vecka sedan, grymt kort runt 1000 lappen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

GTX 970 har inga problem med anslutningen: Du kör väl på HDMI ?
Är väl det bästa kort du kan köpa begagnat.
Mycket prisvärt och säkert passande.

Visa signatur

ASUS P8Z77-V DELUXE, Core i7 3770K@4.2GHz, Noctua NH-U12P SE2, Corsair 8GB 1600MHz, Gigabyte GTX 650Ti 2GB,
Samsung Pro 840 256GB, 1TB WD Green, be Quiet! E9 680W Modulär, Fractal Define R4

Permalänk
Skrivet av gylldevik:

Köpte själv ett 970 begagnat för en vecka sedan, grymt kort runt 1000 lappen!

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det verkar absolut kunna vara något för mig just nu. 9 av 10 som jag ser till salu är lite överprisade känns det som tyvärr, så har svårt att "pull the trigger".

Jag vet inte hur jag ska resonera kring hållbarheten framöver. Om vi säger att ett 970/1060 eller kanske ett RX 480 räcker gott och väl för mitt 1080p-spelande för ett ganska bra tag framöver - om speltillverkarna börjar satsa ännu högre så kommer väl mitt spelande också vara i farozonen även om folks krut läggs på högre upplösningar? Jag menar, om kraven förhöjs för att spela i 1440/4k så kommer väl kraven för 1080 att förhöjas i samma grad?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Skrivet av halojoy:

GTX 970 har inga problem med anslutningen: Du kör väl på HDMI ?
Är väl det bästa kort du kan köpa begagnat.
Mycket prisvärt och säkert passande.

Ja, nu kör jag med HDMI från datorn till TV:n. Jag har inte reflekterat över detta förut (har dålig koll på det mekaniska med komponenter så jag tänkte låta en kompis hjälpa mig med installationerna), när man pratar om HDMI från grafikkort till TV, menar man då HDMI-utgången som finns bak på datorn (som att den typ hör till grafikkortet) eller finns det någon särskild port på grafikkortet så att man kan dra kabeln "ännu mer direkt"?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

För att förtydliga ifall min undring framstår som absurd: Jag har mer eller mindre noll koll på det fysiska i en burk utan de få kunskaper jag har är av akademisk natur; går utgångarna bak på chassit rakt in i de diverse komponenterna i datorn eller finns det någon "mellanhand som förmedlar"? Tänkte ifall jag missat nåt grundläggande som hade gett mig bättre länk mellan GPU och TV.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk

Lite tråkigt då alla auktioner man bevakar för GTX 970 slutar på över 1500, när man sett avslutade grejer för betydligt mindre än så, och hör om folk som köper för 1000 osv ... var bör man egentligen kolla?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av gylldevik:

Köpte själv ett 970 begagnat för en vecka sedan, grymt kort runt 1000 lappen!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av halojoy:

GTX 970 har inga problem med anslutningen: Du kör väl på HDMI ?
Är väl det bästa kort du kan köpa begagnat.
Mycket prisvärt och säkert passande.

Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Lite tråkigt då alla auktioner man bevakar för GTX 970 slutar på över 1500, när man sett avslutade grejer för betydligt mindre än så, och hör om folk som köper för 1000 osv ... var bör man egentligen kolla?

970 kostar ofta runt 1500-1700 kronor,.
Jag skulle istället rekommendera att du kollar på AMD, 290/X och 390/X. De har ofta mer rimliga begagnat priser runt tusenlappen för 290 (som är motsvarande 970) och runt 1500 för övriga.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag spekulerade i den också. Den verkar inte prestera så jättemycket bättre än GTX 970 men är ju ny i stället för begagnad och har väl lite längre framtidspotential. Skulle dock kännas skönt att få betala halva den summan för ett kort som blir bra för mig, för att om ett år eller två eventuellt göra ett större hopp uppåt ... Eller om man bara ska slippa allt tjafs med att bevaka auktioner osv och ta en delbetalning :´)

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Hej forumet!

Jag är i färd med att upprusta min dator och har i flera dagar kollat runt bland grafikkort och svajat fram och tillbaka. Har nu bestämt mig för att jag behöver hjälp för min specifika sits, eftersom jag inte är något komponentproffs.

Önskemål: Spela spel på höga inställningar i 1080p. Jag är inte särskilt kräsen vad gäller extrem grafik, men det vore trevligt att se skillnad mot att spela på konsoll. Jag vill helst inte betala över 3000 och jag kan tänka mig begagnat. Får jag ett som är bra för mig för en dryg tusenlapp är jag nöjd om kortet är relevant i två år. Betalar jag två, tre tusen vill jag ha tre, fyra års livslängd givet mina önskemål.

Så långt hade jag kunnat bestämma mig för t.ex. ett GTX 1060 6 gb, men saken är också den att jag spelar med TV-skärm, jag spelar med handkontroll och jag kör inga FPS- och knappt några multiplayer/onlinespel. Det är antingen Bethesda-open world-stuket eller RPG. Jag vet inte i vilken mån min "spelstil" ska påverka mitt val! Jag vill t.ex. köra Fallout 4 fullproppat med moddar och framöver har jag siktet inställt på Kingdom Come: Deliverance.

TV:n jag har är: http://icecat.us/us/p/samsung/le-40d504f7wxxe/lcd-tvs-8806071... och jag är nöjd med input lagen och bilden. Rentav älskar TV:n!

Funderar på om ett begagnat GTX 970 kan vara något för mig? Jag vill inte heller bara nöja mig med något som just håller mig ovanför ytan. Jag vill för första gången i livet känna att "JA! Fan vad det flyter på snyggt med det här inte alltför gamla spelet".

Grafikkortet som ska bytas ut är ett GTX 650.

Datorn är från början en Taurus Experienced från 2014.
OS: Windows 8.1
Processor: i7-4790k
Moderkort: Z97-S02
Hårddisk: 1 tb HDD
RAM: 2x4 gb DDR3 1600 mhz

Komponenter som jag har men ej installerat än:

Ett extra ramminne-par av samma typ som jag har
SSD Samsung EVO 850 250 gb
Nätaggregat: Fractal 750 W

(använder också datorn för tunga musikprojekt (sound- och prestandamässigt))

Tror du skulle bli alldeles nöjd med ett begagnat GTX 970. Detta t ex är ett bara bra grafikkort: https://www.asus.com/se/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/ Fullt tillräckligt att användas mot tv 1920*1080p kopplat med hdmi kabel. Behöver inte mera för att avnjuta ett spel. Uppgraderade själv ifrån ett GTX 660 till ett GTX 970 och blev nöjd.

http://www.sweclockers.com/marknad/139321-asus-gtx-970-strix-...
http://www.sweclockers.com/marknad/139189-asus-gtx-970-strix-...

P.S Skippa delbetalning, risk för att det bara blir kludd - bättre att spara och betala hela summan på en gång.

Visa signatur

R5 | i5 12600K | RTX 3060 | Z690 | 16 GB RAM | 1 TB M.2 SSD | 3xNH-A14 | NH-D15S | 750 W PSU

Permalänk
Skrivet av septembro:

Tror du skulle bli alldeles nöjd med ett begagnat GTX 970. Detta t ex är ett bara bra grafikkort: https://www.asus.com/se/Graphics-Cards/STRIXGTX970DC2OC4GD5/ Fullt tillräckligt att användas mot tv 1920*1080p kopplat med hdmi kabel. Behöver inte mera för att avnjuta ett spel. Uppgraderade själv ifrån ett GTX 660 till ett GTX 970 och blev nöjd.

http://www.sweclockers.com/marknad/139321-asus-gtx-970-strix-...
http://www.sweclockers.com/marknad/139189-asus-gtx-970-strix-...

P.S Skippa delbetalning, risk för att det bara blir kludd - bättre att spara och betala hela summan på en gång.

Jo jag känner på mig att jag skulle bli fullständigt nöjd med kortet, bara det att då det börjar dra upp mot 1700-2000 kr så börjar det kännas som att man skulle kunna hoppa till nästa segment för inte alls mycket mer pengar ... Såg en blocketannons för 1000 härom dagen men den försvann framför ögonen på mig. Kan tyvärr inte skriva i säljessektionen här på sweclockers då jag bara varit med ett par dagar än så länge.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare

OC R9 390 utpresterar OC GTX 970 för samma pris, kör på AMD om du verkligen verkligen inte behöver den lite lägre strömförbrukningen hos Nvidia.

(Läs beskrivningen)

Dold text
Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Skrivet av Eric Hjalmarsson:

OC R9 390 utpresterar OC GTX 970 för samma pris, kör på AMD om du verkligen verkligen inte behöver den lite lägre strömförbrukningen hos Nvidia.

Nätaggregatet är ett Fractal Integra 750 w i alla fall.
När jag är i valet och kvalet brukar jag kolla på Fallout 4-jämförelser eftersom det är spelet jag är mest intresserad av att köra, och många källor verkar tycka att det spelet och GTX 970 är som gjorda för varann.

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Nätaggregatet är ett Fractal Integra 750 w i alla fall.
När jag är i valet och kvalet brukar jag kolla på Fallout 4-jämförelser eftersom det är spelet jag är mest intresserad av att köra, och många källor verkar tycka att det spelet och GTX 970 är som gjorda för varann.

290x/390 är ju bättre än 970 i fallout 4. Och dom är billigare.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

@kaya: Hm, sett några andra Fallout 4-jämförelser som haft 970 som vinnare. Nåväl. Jag bangar inte om jag ser ett av de där AMD-korten till bra pris!

Folk pratar ofta om att kraftigt moddade spel kan bli tungrodda, och att i synnerhet moddat Skyrim kan sega ner. Jag vet inte om de menar grafikmoddar då? Annars, vilken komponent i datorn är det som får bära mesta tyngden av moddningen?

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Outtröttlig köprådgivare
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Vilken komponent i datorn är det som får bära mesta tyngden av moddningen?

Oftast CPU:n.

Visa signatur

|i5 6600K|Be-Quiet Dark Rock TF|Vengeance 2x8GB @2133MHz|2x850 EVO 500GB|Asus Z170I Pro Gaming|Lian Li PC-Q10|
Acer CB290Cbmidpr 29" 2560x1080 @76Hz|Infinity ErgoDox w/ Gateron Clear|Corsair K65 RGB w/ Cherry MX Red|Logitech M570|Steam Controller|Wii Remote Plus|Sennheiser HD 558|Antlion ModMic 4.0|

Permalänk
Avstängd

@Överklockad_gasklocka: Grafik minnet, så ytterligare en anledning att inte välja 970 eftersom dom fuskade med sitt minne.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

@kaya: Det torde gälla moddar som förbättrar just grafiken? Vet inte om jag kommer använda sådana moddar. Tror att helt enkelt höga inställningar skulle tillfredsställa mitt grafikbehov Däremot ha väldigt många andra moddar. Dock en del av dem sådana som förändrar/förbättrar hur karaktärerna ser ut; om det kan vara krävande vet jag inte.

För övrigt så känns det ju som att när jag väl har en i7-4790k att jag vill klämma ut några år till av den generationens grejer. Eller ja, generation och generation; kommer ju finnas nytt som passar också. Men jag tror och hoppas att komponenterna som passar till mitt moderkort kommer duga för mitt spelande till den dagen processorn känns inaktuell!

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Avstängd

@Överklockad_gasklocka:
Håller du på mycket med moddar för att få bättre grafik så är det helt klart ett 390 som du ska skaffa.
I 1080p så vet jag inte men i 4k så finns det moddar som behöver 10GB vram. https://forums.nexusmods.com/index.php?/topic/3841740-do-you-...
Så en 390 som presterar bättre, har mer än dubbelt så mycket vram och det är billigare borde vara det självklara valet.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk

Efter att ha bevakat allehanda auktioner och trådar landade det till slut på ett gtx 970! Inte fått hem det än.

Funderar lite hur man ska tänka angående grafikkort och uppgraderingar framöver. Om jag fortsätter med 1080p-gaming, har jag då rätt i min prognos att riggen torde vara relevant i 3-4 år till (så länge inget går sönder) innan det börjar vara dags att fundera på en ny grund att stå på? Men att gpu:n nog får bytas ett par år tidigare? Jag tycker det låter lite väl mastigt att köpa splitterny gpu då och då. Om jag får bra erfarenhet av det här vill jag satsa på begagnat även nästa gång. Kanske att ett 1070 då skulle vara nästa logiska steg.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Om jag fortsätter med 1080p-gaming, har jag då rätt i min prognos att riggen torde vara relevant i 3-4 år till (så länge inget går sönder) innan det börjar vara dags att fundera på en ny grund att stå på?

Det handlar nog mycket om vad du nöjer dig med. Din 4790K lär hänga med bra i ett par år framöver, särskilt om du överklockar den. Ett GTX 970 är ju däremot redan nu för klent om du skulle vilja dra upp alla grafikinställningar på max i de mer krävande av dagens spel.

Men om du inte bryr dig om att FPS:en ibland dippar lite under 60fps eller att du får dra ner grafikinställningarna en del så kommer du nog klara dig ett tag. Speltillverkarna vill ju faktiskt sälja så många spel som möjligt, och då måste de anpassa spelen även för de med klenare grafikkort. Kollar man t.ex. på Steams statistik så är faktiskt GTX 970 det populäraste NVIDIA-kortet just nu, medan majoriteten sitter på klenare grafikkort än så.

Permalänk
Skrivet av perost:

Det handlar nog mycket om vad du nöjer dig med. Din 4790K lär hänga med bra i ett par år framöver, särskilt om du överklockar den. Ett GTX 970 är ju däremot redan nu för klent om du skulle vilja dra upp alla grafikinställningar på max i de mer krävande av dagens spel.

Men om du inte bryr dig om att FPS:en ibland dippar lite under 60fps eller att du får dra ner grafikinställningarna en del så kommer du nog klara dig ett tag. Speltillverkarna vill ju faktiskt sälja så många spel som möjligt, och då måste de anpassa spelen även för de med klenare grafikkort. Kollar man t.ex. på Steams statistik så är faktiskt GTX 970 det populäraste NVIDIA-kortet just nu, medan majoriteten sitter på klenare grafikkort än så.

Svårt att veta vilka spel man kommer vilja spela. Har också PS4 om det skulle tryta med prestandan innan jag känner mig ekonomiskt mogen att uppgradera igen. Kommer det en ny konsollgeneration, ett nytt ofantligt spel i stil med Fallout 5 eller nytt Elder Scrolls, ja det vore en cue att uppgradera. Red Dead Redemption 2 blir ju inte PC. Får hoppas Kingdom Come kommer ha rimliga systemkrav. Men jag spelar mycket halvgammalt också.

Hoppas att mina moderata grafikkrav gör att jag kan ligga ett par år efter i gpu.

En frågeställning jag har är: Ser utvecklingskurvan för kraven för 1080p-gaming likadan ut som kurvan för kraven för högre upplösningar? Går det liksom hand i hand för nya spel, att om du behöver en högre tiers gpu för 4k så behöver du en högre tiers för 1080?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för ett begagnat 980. Begagnade brukar de gå för runt 2000kr, och jag tycker att de extra hundralapparna är värt det för merprestandan.

Permalänk
Skrivet av biorrith:

Jag vill slå ett slag för ett begagnat 980. Begagnade brukar de gå för runt 2000kr, och jag tycker att de extra hundralapparna är värt det för merprestandan.

Höll utkik efter dem, men det var sparsamt med dem på andrahandsmarknaden och ofta närmare 2500. För den prisklassen hade jag nog slagit till på rean på 1060 6 gb som var nyss. Blev som sagt ett 970 införskaffat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator 1: MSI Tomahawk Max, Ryzen 3700X, Sapphire Pulse RX 5700 XT, Ballistix Elite 4x8 GB 3200 MHz cl15, Corsair Force MP510 960 GB, Scythe Kaze Master Pro, Plusdeck 2c Dator 2: Lenovo ThinkPad T480s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överklockad_gasklocka:

Höll utkik efter dem, men det var sparsamt med dem på andrahandsmarknaden och ofta närmare 2500. För den prisklassen hade jag nog slagit till på rean på 1060 6 gb som var nyss. Blev som sagt ett 970 införskaffat

Skickades från m.sweclockers.com

Ja inget dumt kort det heller. Du blir nog hur nöjd som helst ska du se!