hdd till min msi laptop intern/extern

Permalänk

hdd till min msi laptop intern/extern

hej

sökte runt lite men hitta inget som liknar min fråga.

jag köpte msi gt73vr 17,3 tum laptop. nu är det så att minnet börjar ta slut, och jag kommer vilja installera flera spel på datorn.
frågade på webhallen om man får lov att sätta in extern hdd i datorn utan att garantin påverkas.
frågade först kundtjänst som sa att det inte skulle påverka garantin sålänge jag har kvar orginaldelarna lol......

frågade i butiken då säger dom att det kommer påverka garantin. och jag väljer att tro på honom

så om jag nu måste utesluta intern kan jag då köra på extern och använda på samma sätt som interna hdd dvs man allkolerar [heter det väl] dvs hitta och installera hdd på datorn och installera steam spel på. vad händer om jag kopplar ur hdd ur datorn om jag ska bära med eller flytta på datorn. kommer allt innehåll försvinna på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mellander90:

frågade först kundtjänst som sa att det inte skulle påverka garantin sålänge jag har kvar orginaldelarna lol......
frågade i butiken då säger dom att det kommer påverka garantin. och jag väljer att tro på honom

Personen på kundtjänst har rätt. Man får lov att uppgradera/byta ut saker. Om man har kunskap till det, d.v.s det ska inte synas någon åverkan.
Det med att ha kvar orginal delarna, är för vid eventuell reklamation ska datorn vara i orginal utförande för att om den behöver skickas på service hos tillverkaren/service verkstad, kommer de i regel vägra "ens ta i den" om den inte är som den kom från fabrik.

Skrivet av mellander90:

vad händer om jag kopplar ur hdd ur datorn om jag ska bära med eller flytta på datorn. kommer allt innehåll försvinna på den?

Absolut ingenting. Allting kommer att finnas där när du kopplar in den igen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Skrivet av Belzader:

Personen på kundtjänst har rätt. Man får lov att uppgradera/byta ut saker. Om man har kunskap till det, d.v.s det ska inte synas någon åverkan.
Det med att ha kvar orginal delarna, är för vid eventuell reklamation ska datorn vara i orginal utförande för att om den behöver skickas på service hos tillverkaren/service verkstad, kommer de i regel vägra "ens ta i den" om den inte är som den kom från fabrik.
Absolut ingenting. Allting kommer att finnas där när du kopplar in den igen.

oki najs. jag vågar mig nog inte på att koppla in det sj? frågade om dom kunde göra det men inget dom gjorde sa dom...... tackar för svaret