Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Oläglig tid att uppgradera? Från 970 till 1070 eller 1080

Permalänk
Inaktiv

1080 är bland de mest prisvärda korten just nu, 1070 är tyvärr för dyrt för sin prestanda i och med att dess prissänkning blev ganska tam eller obefintlig.

Permalänk
Medlem

@Dawlight Om bara två månader kommer AMD:s bamsekrets Vega, så ja, lite dålig timing är det.

Skrivet av BerraJobb:

970 är ett ganska svagt kort idag jämfört med 1080 men sen väntar ju 11 serien i höst som kan prispressa ännu mer. Jag skulle iaf satsa på 1080 som har sjunkit i pris sista tiden, kan dock vara värt att vänta på AMDs kort för ytterliggare prissänkning.
Just nu är vi i slutet av en generation och då vet man aldrig hur mycket som kommer skilja till nästa, kanske får du i höst ett 1170 som presterar som ett 1080.
Jag skulle försöka härda ut iaf till sommaren.

Skrivet av Emomilol1213:

Sitter själv på ett GTX 970 och var först sugen på att uppgradera till ett 1080 eller en Ti, men har bestämt mig för att vänta på 11-serien. Man kan bara hoppas på HBM-minnen. Sitter dock på 1080p/60hz så har väl inte superbrådis att uppgradera.

Nästa kortserie från Nvidia kommer inte heta 11xx utan 20xx och vara baserad på Volta, och det kommer inte förrän nästa år.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian