Iphone stänger av sig, hjälp snälla

Permalänk
Medlem

Iphone stänger av sig, hjälp snälla

2017-04-07 19:48#0 av: Kasp
Min iphone 5s har i några dagar stängt av sig helt plötsligt. Ibland startar den om sig och slutar inte, ibland visas en vit skärm, ibland en svart skärm med röda ränder och ibland lyser den grått. Den är relativt ny, cirka 1 år och används mycket försiktigt. Aldrig tappad.

Har anslutit den till datorn där den sagt (minns inte exakt) men att något var fel ich att jag skulle prova uppdatera vilket gjordes. Därefter stod det att det var fel och tvingades återställa. Efter ett tag kom problemen tillbaka och har provat återställa igen (tillochmed som ny iphone) men den fortsätter.
Främst har den blivit knäpp när jag spelat hayday så jag tog bort den appen men nu visade den nyligen vit skärm igen. Men hayday är typ omöjligt att spela för den stänger av sig ofta då.

Någon som vet vad som är fel och vad jag kan göra? Har inte råd att lämna in den och inte möjlighet att vara av med den heller så kan inte lämna in den på lagning.

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har provat att återställa den flera gånger redan låter det tyvärr mer som ett fel på hårdvaran. Ett sånt fel är svårt eller helt omöjligt att laga själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Kasp *Tråd flyttad*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Åh, finns dét ingenting att göra?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasp:

Har inte råd att lämna in den och inte möjlighet att vara av med den heller så kan inte lämna in den på lagning.

Vissa butiker erbjuder två års garanti så beroende på var du har köpt telefonen kan den ev. fortfarande omfattas av garantin och därmed repareras kostnadsfritt. Du får dock klara dig utan telefonen i ett par veckor men det kan det väl vara värt för att få en fungerande telefon?

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Har inget kvitto kvar. Fick telefonen när jag låg på sjukhuset och min förälder har tappat bort kvittot och vet onte vert den köptes..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasp:

Har inget kvitto kvar. Fick telefonen när jag låg på sjukhuset och min förälder har tappat bort kvittot och vet onte vert den köptes..

Skickades från m.sweclockers.com

Fråga dina föräldrar var dom köpte den då? Sen med kvitto, är det bara lämna in på en Apple butik och få ut en ny 5s.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|