Permalänk
Medlem

Inga ikoner.

Jag har sökt, men inte hittat mitt problem så ja testar så här.

Helt plötsligt försvann alla ikoner från mitt skrivbord (Lap-top) gjorde ingentingen.
Jag har kört reparationsprogrammet, men det funkar inte. Det finns heller inte någon knapp för återställning till fabriksinställning.

Jag får upp felmeddelande när jag kör check.

Error Log
Type Result Failure ID
Tuneup Canceled NA
Run-in Failed 9SJFLX-50V8HJ-XD0021-60V803
Hard disk Failed 9SJFLX-50V8HE-XD0021-60T903
Start-Up Failed 9SJFLX-50V8HE-XD0021-60T903

Får även upp detta meddelande.

Memory Test : Passed
SMART check : Passed
Short DST : Failed

FAILURE ID
9SJFLX-50V8KE-XD0021-60TD03
PRODUCT ID
WH618EA#UUW

Hard disk 1

Start-up Test : Failed

Är det HD som sagt upp sej, eller nå't som går att fixa? Jag har inga skivor eller något usb med programmet (win 7) har fått datorn.
Om någon tror sig veta något är jag tacksam för svar, jag är ute å cyklar när det gäller datorer.

Permalänk
Medlem

Det skulle kunna vara så enkelt att du råkat dölja ikonerna omedvetet. Testa högerklicka på skrivbordet --> visa --> kolla om "visa skrivbordsikoner" är ikryssat.

EDIT: Givet dina felmeddelanden låter det som att nåt helt är trasigt. Du kan ladda ner crystal disk info och kolla vad den säger att status på HDD är. Jag skulle i förebyggande syfte ta backup på det du är rädd om, för med Windows med man aldrig när det skiter sig ordentligt.

Visa signatur

Chassi: Jonsbo U3 Moderkort: Asus z97 m-plus PSU: Fractal Design Newton R3 RAM: Kingston HyperX 4x4 1866mhz
CPU: Core i7 4790K GPU: Evga GTX 970 SC SSD: Crucial MX100 512GB + en H80i och lite fläktar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smålan:

Jag har sökt, men inte hittat mitt problem så ja testar så här.

Helt plötsligt försvann alla ikoner från mitt skrivbord (Lap-top) gjorde ingentingen.
Jag har kört reparationsprogrammet, men det funkar inte. Det finns heller inte någon knapp för återställning till fabriksinställning.

Jag får upp felmeddelande när jag kör check.

Error Log
Type Result Failure ID
Tuneup Canceled NA
Run-in Failed 9SJFLX-50V8HJ-XD0021-60V803
Hard disk Failed 9SJFLX-50V8HE-XD0021-60T903
Start-Up Failed 9SJFLX-50V8HE-XD0021-60T903

Får även upp detta meddelande.

Memory Test : Passed
SMART check : Passed
Short DST : Failed

FAILURE ID
9SJFLX-50V8KE-XD0021-60TD03
PRODUCT ID
WH618EA#UUW

Hard disk 1

Start-up Test : Failed

Är det HD som sagt upp sej, eller nå't som går att fixa? Jag har inga skivor eller något usb med programmet (win 7) har fått datorn.
Om någon tror sig veta något är jag tacksam för svar, jag är ute å cyklar när det gäller datorer.

Högerklicka på skrivbordet -> Visa (View) -> Visa skrivbordsikoner ?

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Rekordmedlem

Du borde kanske prova att köra chekdsk och scannowm det är funktioner som testar diskar och systemfiler i win..

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@qhrizz:
Det går inte att högerklicka. Eller rättare sagt, det händer inget.

Permalänk
Medlem

@mrqaffe: Jag har kört alla check test och reparationsprogram som finns, jag får upp att en del funkar och att andra inte funkar.

Permalänk
Medlem

@Limpaan.: Ja, nå't är det ju som inte stämmer. Det hände utan att jag gjorde något speciellt. Det bara försvann.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Smålan:

@Limpaan.: Ja, nå't är det ju som inte stämmer. Det hände utan att jag gjorde något speciellt. Det bara försvann.

Så säger min sambo också när något strular med datorn eller något har försvunnit "jag gjorde inget"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10