Ryzen 1700, OC med Ryzen Master, resettar clocken varje gång jag startar om datorn

Permalänk
Medlem

Ryzen 1700, OC med Ryzen Master, resettar clocken varje gång jag startar om datorn

Har klockat upp min 1700 till 3,7. Fungerar hur bra som helst och är helt stabilt. Tyvärr återställer Ryzen master min OC till default varje gång datorn startas om. Det enda jag lyckats hitta gällande det var att man skulle stänga av fast boot i power options och det har jag gjort utan att det påverkat alls.

Någon som har stött på det här?

Har ett Gigabyte Gaming B350 Moba och kör windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akaiko:

Har klockat upp min 1700 till 3,7. Fungerar hur bra som helst och är helt stabilt. Tyvärr återställer Ryzen master min OC till default varje gång datorn startas om. Det enda jag lyckats hitta gällande det var att man skulle stänga av fast boot i power options och det har jag gjort utan att det påverkat alls.

Någon som har stött på det här?

Har ett Gigabyte Gaming B350 Moba och kör windows 10.

Om du har hittat en stabil överklockning, varför inte prova att ställa in värdena direkt i BIOS? Ryzen Master är ju mer tänkt som en temporär experimentverkstad tills man hittat en stabil överklockning.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

För att Ryzen master tillåter att processorn klockar ner sig i idel på morderkort som inte stödjer P-state överklockning.

Nån annan som har problem med Ryzen master? På min burk håller den thread 15 konstant på mellan 50-70% användning, stänger jag ner Ryzen Master återvänder den till normalt beteende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Om du har hittat en stabil överklockning, varför inte prova att ställa in värdena direkt i BIOS? Ryzen Master är ju mer tänkt som en temporär experimentverkstad tills man hittat en stabil överklockning.

Kan inte sätta någon fast volt direkt i bios utan endast offset, vilket jag inte riktigt är bekväm/orkar pilla på!

Skrivet av deicide:

För att Ryzen master tillåter att processorn klockar ner sig i idel på morderkort som inte stödjer P-state överklockning.

Nån annan som har problem med Ryzen master? På min burk håller den thread 15 konstant på mellan 50-70% användning, stänger jag ner Ryzen Master återvänder den till normalt beteende.

Hur menar du klockar ner sig i idle? Den håller konstant 3,7 när datorn är igång, aldrig mer eller mindre. Det ända som händer är att ryzen master ställer om sig till default profilen när jag startar om datorn. Funkar ju finfint när jag helt enkelt sätter igång min överklockade profil igen.

Är ju inget jättebesvär då det tar kanske 5 sekunder att klocka upp den igen men skulle vara skönt att slippa det varje gång man startar datorn. Måste ju gå att fixa på något sätt =/