Samsung Galaxy S8 slår förbokningsrekord

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S8 slår förbokningsrekord

Trots diskussioner om skadat varumärke rapporterar nu Samsung om förbokningsrekord för deras senaste mobiltelefoner Galaxy S8, med en 30 procents ökning över den tidigare rekordhållaren.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Hmm, lite oväntat kan jag tycka med tanke på Note 7-skandalen samt det faktum att man kan konstatera att utvecklingen av smartphones har stannat av lite.

Men å andra sidan blir väl telefonen en alltmer viktig pryl för folk och man kan tänka sig att lägga mer på den och oftare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

För min del behåller jag min S7. Jag tycker man ska kunna räkna med att kameran blir bättre och bättre för varje flaggskeppsmodell men det är ju ingen skillnad mellan S7 och S8 Dessutom vill jag ha fysisk hemknapp och redigt med kanter i kanterna. Blir så lätt att jag kommer åt något jag inte haft för avsikt att trycka på annars.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sisyfos:

Hmm, lite oväntat kan jag tycka med tanke på Note 7-skandalen samt det faktum att man kan konstatera att utvecklingen av smartphones har stannat av lite.

Skickades från m.sweclockers.com

De flesta som köper har absolut ingen aning om vad som hände med Note 7 eller bryr sig om "brist" på utveckling. Vi som läser sådant utgör en väldigt liten del av köparna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För min del behåller jag min S7. Jag tycker man ska kunna räkna med att kameran blir bättre och bättre för varje flaggskeppsmodell men det är ju ingen skillnad mellan S7 och S8 Dessutom vill jag ha fysisk hemknapp och redigt med kanter i kanterna. Blir så lätt att jag kommer åt något jag inte haft för avsikt att trycka på annars.

Kameran i Samsung S8 är bättre än i S7an, visst är det inte lika stor skillnad som hoppet från S6 till S7 men den är fortfarande bättre!

Citat:

The software (and therefore the potential quality of images) are better this time around though, and as we've experience in camera tests in our review.

It has better video OIS, brighter low-light photos and crisper selfies than last year's all-around best smartphone. It's a jump, but not a leap in quality.

The front-facing camera has at least got more of an update on the S8, with an 8MP sensor in place of the Samsung Galaxy S7’s 5MP one.

http://www.techradar.com/news/samsung-galaxy-s8-vs-samsung-ga...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Vart får folk egentligen pengarna ifrån? Men visst en bra mobil, infinity display är grymt. Så det förvånar mig inte att många när de står i valet av en ny telefon väljer denna, men att så många har ett akut behov just nu..

Angående kameran så var min Huawei P9 Lite grymt mycket bättre än min förra telefon, men en systemkamera från 2007 har tusan så mycket bättre känsla. För min del känns det nu att kamera är tillräckligt bra när känslan att fotografera med dem suger så hårt.

Permalänk
Medlem

Är riktigt sugen faktiskt!

Men enligt Squaretrade så är S8 den första mobil de testat som spräcks på BÄGGE sidor redan vid FÖRSTA fallet!?

...och jag har aldrig haft en mobil som jag INTE lyckats tappat några gånger.

...mitt hopp står nu till Oneplus 5'an då P10'an luktade alldeles för mkt iPhone!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brekker:

Kameran i Samsung S8 är bättre än i S7an, visst är det inte lika stor skillnad som hoppet från S6 till S7 men den är fortfarande bättre!

http://www.techradar.com/news/samsung-galaxy-s8-vs-samsung-ga...

Selfiekameran är ju nyh hårdvara så det är klart den är bättre, men kameran på baksidan har samma hårdvara, och då blir resultatet också ungefär samma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Köper aldrig en Samsung igen. Oneplus blir det nog framöver bra pris bra prestanda.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av amh:

Är riktigt sugen faktiskt!

Men enligt Squaretrade så är S8 den första mobil de testat som spräcks på BÄGGE sidor redan vid FÖRSTA fallet!?

...och jag har aldrig haft en mobil som jag INTE lyckats tappat några gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=AkoZM83X_i4

...mitt hopp står nu till Oneplus 5'an då P10'an luktade alldeles för mkt iPhone!

Jag var osäker på att köpa en du övertalade mig.
Liksom är man så dum så man tar mobilen ut ur porslinsskåpet så har man sig själv att skylla.
S8an är grymt snygg, inget snack om saken. Men en S8a som jag har haft i ett halvår ser mindre bra ut.

Permalänk

Jag skippade Note och S modellerna och köpte en Galaxy A5 2016, Helnöjd, Speciellt med tanke på priset

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min igår, jag är nöjd! Gick från Xperia Z3 Compact, så det var ett tag sen.

Varför säger ni att den släpps den 28:e? Den släpptes ju den 20:e.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

De flesta som köper har absolut ingen aning om vad som hände med Note 7 eller bryr sig om "brist" på utveckling. Vi som läser sådant utgör en väldigt liten del av köparna.

Det som hände med note 7 gick ut i "mainstream media" rätt så högljutt. Varje nyhetssoffa, komedishow och amerikansk president hade något att säga om saken.

Jag tror mer att folk har förmågan att skilja på produkterna. Att så många införskaffar nya telefoner hela tiden har väl också att göra med att de slits på fysiskt och att mångas avtal med sin leverantör gör det "fördelaktigt" att införskaffa en ny telefon vid jämna mellanrum.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Hämtade ut min igår, jag är nöjd! Gick från Xperia Z3 Compact, så det var ett tag sen.

Varför säger ni att den släpps den 28:e? Den släpptes ju den 20:e.

För dem som förbokade släpptes den 20:e ja. För resten av världen släpps den 28:e.

Jag har haft min S8+ sen i torsdags och jag är toknöjd! Gick från en S7 edge och skillnaden är märkbar på samtliga punkter.
Betydligt mindre hal att hålla, och skärmen är så jäkla grym. Batteritiden är snäppet bättre, och spel flyter på lite bättre också.

Permalänk
Medlem

Älskar min s8 trots rosa kanter på displayen. Har nog inte blivit så positivt överraskad på en lur sedan Iphone 3S

Permalänk
Medlem
Skrivet av amh:

Är riktigt sugen faktiskt!

Men enligt Squaretrade så är S8 den första mobil de testat som spräcks på BÄGGE sidor redan vid FÖRSTA fallet!?

...och jag har aldrig haft en mobil som jag INTE lyckats tappat några gånger.

https://www.youtube.com/watch?v=AkoZM83X_i4

...mitt hopp står nu till Oneplus 5'an då P10'an luktade alldeles för mkt iPhone!

Squaretrade... Ett försäkringsbolag... Självklart går deras mobiler i reklamen sönder.

Skrivet av Ozzed:

Selfiekameran är ju nyh hårdvara så det är klart den är bättre, men kameran på baksidan har samma hårdvara, och då blir resultatet också ungefär samma. https://www.youtube.com/watch?v=R73EvY5otqQ

Galaxy S8 har nya sensorer från både Samsung och Sony i bakre kameran.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av headphoneninja:

Hämtade ut min igår, jag är nöjd! Gick från Xperia Z3 Compact, så det var ett tag sen.

Varför säger ni att den släpps den 28:e? Den släpptes ju den 20:e.

Satan. Det är massiv skillnad i storlek. Känns det inte som att du går omkring med din TV istället för en mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

För min del behåller jag min S7. Jag tycker man ska kunna räkna med att kameran blir bättre och bättre för varje flaggskeppsmodell men det är ju ingen skillnad mellan S7 och S8 Dessutom vill jag ha fysisk hemknapp och redigt med kanter i kanterna. Blir så lätt att jag kommer åt något jag inte haft för avsikt att trycka på annars.

klokt val har själv S7 edge och kommer att behålla den. via prisjakt så är S7 och S8 princip samma modell förutom att S8 har några nya komponenter men är ej banbrytande förändringar samt så har S8 mindre batteri än S7 och det medför att S8 har sämre batteritid och många klagar att S7 har dåligt batteri får se hur länge det tar innan den stormen träffar S8

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Fick hem min S8 igår. SÅÅÅ skönt att gå över från iOS! Supernöjd so far!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Satan. Det är massiv skillnad i storlek. Känns det inte som att du går omkring med din TV istället för en mobil?

Det är ju det det inte är. Marginell skillnad mot min S7 edge. De har tagit bort dödytorna nästan helt på framsidan.
Ligger som ett smäck i handen och ligger lika bra i fickan som min edge gjorde.

Skrivet av hellmix:

klokt val har själv S7 edge och kommer att behålla den. via prisjakt så är S7 och S8 princip samma modell förutom att S8 har några nya komponenter men är ej banbrytande förändringar samt så har S8 mindre batteri än S7 och det medför att S8 har sämre batteritid och många klagar att S7 har dåligt batteri får se hur länge det tar innan den stormen träffar S8

Många fel här
Man kan absolut behålla sin S7, SÅ stor skillnad är det faktiskt inte. Men likväl är det skillnad.

Nya SoC:en och nya LPDDR4x minskar strömförbrukningen drastiskt, så de har bättre batteritid än vad S7 och Edge har.
Sen är ju skärmen bättre på alla punkter mot förra generationen. Större skärmar utan att telefonerna blir märkbart större, stöd för HDR10 samt ännu högsta och lägsta ljusstyrka. Utöver ännu högre gamut och RGB skala/korrekthet.
Bara en sån sak som USB-C! Att slippa sätta kabelfan rätt hela tiden. Bara trycka in och köra.

Detta är bara några få saker jag nämner nu, men klara förbättringar är det helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Selfiekameran är ju nyh hårdvara så det är klart den är bättre, men kameran på baksidan har samma hårdvara, och då blir resultatet också ungefär samma. https://www.youtube.com/watch?v=R73EvY5otqQ

Nej, det är inte samma hårdvara. Både den främre och bakre kameran är nyare än Samsung S7s.

Skrivet av Vingtner:

Squaretrade... Ett försäkringsbolag... Självklart går deras mobiler i reklamen sönder.

Galaxy S8 har nya sensorer från både Samsung och Sony i bakre kameran.

Precis!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar looken som fasen på S8an. Men skippade själv för aspect ratio är så konstigt, så typ nästan allt har black borders.
Fingeravläsaren sitter extremt korkat till, förstår verkligen inte hur dom tänkte.
Kameran är bra men trist dom inte fokuserade mer på den.

Sjukt snygg mobil dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Gillar looken som fasen på S8an. Men skippade själv för aspect ratio är så konstigt, så typ nästan allt har black borders.
Fingeravläsaren sitter extremt korkat till, förstår verkligen inte hur dom tänkte.
Kameran är bra men trist dom inte fokuserade mer på den.

Sjukt snygg mobil dock.

Ingenting har black borders förutom videor som är i 16:9. Du kan välja att stretcha dom (Ser skit ut) eller klippa till dom på toppen och botten (du tappar information men bildförhållandet bevaras).

Men i övrigt i appar osv. fungerar det perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vingtner:

Ingenting har black borders förutom videor som är i 16:9. Du kan välja att stretcha dom (Ser skit ut) eller klippa till dom på toppen och botten (du tappar information men bildförhållandet bevaras).

Men i övrigt i appar osv. fungerar det perfekt.

Var mest för mig, kollar väldigt mycket serier, youtube, twitch i min mobil.
Så hade stört mig som satan på det.

Samma fenomen som på UW, avskyr det något så sjukt.

Hade man fått en 16:9 med skärmkanter som S8an hade jag varit såld helt klart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Var mest för mig, kollar väldigt mycket serier, youtube, twitch i min mobil.
Så hade stört mig som satan på det.

Samma fenomen som på UW, avskyr det något så sjukt.

Hade man fått en 16:9 med skärmkanter som S8an hade jag varit såld helt klart.

Den ultimata telefonen hade varit om de, istället för att utöka skärmen, tagit bort kanterna men behållt skärmstorleken. Så att man kan faktiskt nå över hela skärmen och filmer och sånt är ju ändå 16:9 som du säger så liten förlust för filmtittare.

Men ändå, det här är den bästa mobilen jag har ägt, det är perfektion. Bästa mobilen jag har haft sedan iPhone SE. Kommer de med en utmanare i iPhone SE:s storleksklass är jag såld!

Multi-tasking-läget är dock riktigt användbart den här gången. Har aldrig kännt mig manad till att multitaska på en smartphone men nu känns det naturligt. En stor fördel för den annars, för mig, omotiverat långa skärmen.

Visa signatur

SLI Titan X - i7 5960x 8-kärnig - Asus Rampage V - 32 GB Corsair Dominator - Intel 750 2200 MB/s Pcie-disk.

Permalänk
Master of Overkill

Grymt nöjd med S8+ !
Fy fan vilken telefon.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk

Få väl hoppas S8an inte exploderar xD

Visa signatur

Speldatorn: Bärbar Lenovo Legion 5 med i5 10300h, 16gb ram, GTX 1660Ti , 144hz skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Satan. Det är massiv skillnad i storlek. Känns det inte som att du går omkring med din TV istället för en mobil?

haha, näe. S8 känns faktiskt inte så stor, går lika bra ner i byxfickan, det är bara längden som känns av lite. De rundade kanterna gör mindre avtryck i jeansen.

Permalänk
Skrivet av tvelander:

Grymt nöjd med S8+ !
Fy fan vilken telefon.

håller med finns ingen bättre i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunkaboy86:

Få väl hoppas S8an inte exploderar xD

Tror du Samsung är så dum att dom inte lärt sig av sitt dyra misstag med Note 7?

Om Sverige får samma deal som USA, skulle jag köpa S8+, men inga deals och inget köp.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|