Permalänk
Medlem

Ny Synology

Alltid kul att köpa nytt.min gamla ds212 funkar inte längre tar inte emot IP-adressen så dags för en ny leksak. Använder den gamla bara för att ha foton och lite film (ingen riktig back up men duger för mig). Fast numera är det ju intressant att köra eget moln nu när telefonerna tar så mycket bilder som skall finnas någonstans. Min enkla fråga är,om det räcker med en ds212j eller om det måste till ds212+ skall inte hålla på att tanka film och liknande från nätet. Har 2 gamla diskar på 2tb i den gamla så tänkte börja med dem. Har de dyrare 216 modellerna bra fördelar som jag kommer att uppskatta framöver förutom att de är snabbare. Kommer säkert att uppgradera diskarna framöver när de gamla blir fulla. Det är ju alltid kul med en massa finesser men då skall det ju vara nödvändiga sådana för gamla amatörer.

Uppskattar om det finns några patentråd för ett bra köp.

Visa signatur

MB: ASUS ROG B450-F, CPU: AMD RYZEN 5 3600, Chassi: Fractal Define C, RAM: Corsair V DDR4 3200Mhz, GPU: ASUS RX5700 EVOOC, PSU: Corsair RM 650w, HD: Kingston A2000 1TB M.2 SSD, CPU Cooler: CM Hyper 212 RGB: MB: MSI P67A-C45, CPU: SB i5 2500K, Chassi: Antec Dark Fleet, RAM: Corsair XMS 8GB 1333Mhz, GPU: Gigabyte GTX 560 TI, PSU: Antec 520, HD: Samsung SP F3 1TB, [B]