Laga trasiga logitech g930. finns reservdelar?

Permalänk

Laga trasiga logitech g930. finns reservdelar?

precis som topic. Det är plasten till höger hörlur som gett med sig, alltså så hänger hörluren löst. är det hopplöst att hitta delar ?

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Verkar finnas lite på eBay! Är väl tyvärr ett ganska vanligt problem med dessa lurar, rätt stor konstruktionsmiss..
Kolla länken:

http://www.ebay.co.uk/itm/LOGITECH-G930-G430-G230-F540-SPARE-...

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||

Permalänk

silvertejp oc epoxy?

Permalänk

Rekomenderar inte någon form av tejp om man inte gillar att bli luggad.

tack för länken

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem

Ta lite kort på länken och gör ett ärende på logitechs hemsida, vanligt problem så de brukar skicka ut nya direkt. Om du har garanti kvar då, annars kanske de är snälla och skickar ett nytt ändå.

Sedan säljer Logitech rätt mkt reservdelar själva till alla sina grejer, headsett, möss, tbord etc. Vet dock inte om det säljer just den plastbiten men fanns endel till G35/G930 när jag kollade för ngt år sedan.

Annars funkar det att superlimma ihop plastbiten igen och skruva dit sedan vira 2 varv med silvertejp runt för att förstärka den. Har det paret som extra, och inte rört sig ett dugg hittils.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av Tonasty4u:

Rekomenderar inte någon form av tejp om man inte gillar att bli luggad.

tack för länken

jag har nog fixat en 20-30 datorer där plastchassit har spruckit. vad jag förstått med dom hörlurarna så är det två plastdelar & fyra skruvar? det är väldigt likt ett laptop-chassi där du också har gångjärn och väldigt hög påfrestning på små detaljer..

är du villig att fixa det själv så är kostnaden ungefär den samma plus att du kan få ett par lurar som håller i all evighet.
sen är det gjort på några minuter + den tid det tar att härda (några timmar)
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Glasfiberspackel-200...

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem på vänster. Verkar vara ålder som får plasten att bli spröd.

Permalänk
Medlem

Fick samma på mina G35.

Du får i princip ta isär hela luren, kabeln måste igenom också, tar man däremot sönder gamla plastdetaljerna helt så har man en chans att byta ut plasten.

Då har du dilemmat att kabeln ligger utanför och antagligen tar skada då den inte följer lurens rörelser.

Så även om du hittar plastbiten vilket jag tvivlar på, så är det knappt värt att försöka.

Edit: Såg ebay länken, verkar ju finnas delar
Saftigt pris för plast dock.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Grönahunden:

jag har nog fixat en 20-30 datorer där plastchassit har spruckit. vad jag förstått med dom hörlurarna så är det två plastdelar & fyra skruvar? det är väldigt likt ett laptop-chassi där du också har gångjärn och väldigt hög påfrestning på små detaljer..

är du villig att fixa det själv så är kostnaden ungefär den samma plus att du kan få ett par lurar som håller i all evighet.
sen är det gjort på några minuter + den tid det tar att härda (några timmar)
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Spackel/Glasfiberspackel-200...

Hehe.
Luggad betyder att man blir dragen i håret. Jag misstänker att du inte haft för vana att använda datorerna du lagat med silvertejp på huvudet eller i håret i någon större utsträckning.
Tipset om att vara försiktig med solvertejoen gällde alltså specifikt hörlurar då man har dem i håret en hel del :).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

Hehe.
Luggad betyder att man blir dragen i håret. Jag misstänker att du inte haft för vana att använda datorerna du lagat med silvertejp på huvudet eller i håret i någon större utsträckning.
Tipset om att vara försiktig med solvertejoen gällde alltså specifikt hörlurar då man har dem i håret en hel del :).

Skickades från m.sweclockers.com

det är väl inte tänkt ha spacklet som hårgele? det härdar som nästan allt annat 2-komponent på 5min och är stenhårt efter 12timmar.
hur mycket solvertejoen är det kvar sen ?

det jag vet är att det svårt att få plast att hålla. sen går det ju köpa samma plastbit från ebay flera gånger, har dom inte lagt in nån armering i plasten så blir det ju samma spricka igen ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644