Gamingdator för ca 10,5k inkl. windows

Permalänk

Gamingdator för ca 10,5k inkl. windows

Hej!

Jag har länge veljat ha en gamingdator och nu är det dags. Jag har kollat runt lite och bestämmt mig för att lägga lite mer pengar på CPU:n istället för grafikkortet eftersom jag känner att dem spelen jag spelar nu kräver mer CPU prestanda än GPU prestanda (CS:GO). Jag vill helst ha ett chassi som rymmer en del och har ett fönster eftersom jag vill kunna få plats med kylare så jag kan överklocka eller bara hålla en bra tempratur. Det är pluspoäng om CPU:n går att överklocka. Vill inte ha ett AMD GPU. Jag kan tämka mig ett Ryzen. Jag kommer ha Datorn ståendes uppe på mitt skrivbord så därför är det lite viktigt att den ser ganska bra ut, den ska inte se ut som en ljusslinga och den ska inte blinka "intense" men helst lite ljus innefrån chassit så det ser coolt ut

Har absolut ingen aning om vad jag ska köpa men hoppas ni har det. Tack på förhand!

Permalänk

https://www.inet.se/kundvagn/visa/10422439/

Windows: https://www.kinguin.net/category/19429/windows-10-professiona...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk
Testpilot

Känner att jag inte skulle kunna göra det mycket bättre själv än sådär, möjligen byta ut SSD'n mot den billigare OCZ TL100 - 949:-

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk

Ser extremt bra ut! Tror jag byter ut SSD:n till den billigare. Vet inte men 16gb är det inte lite overkill? Man borde väll klara sig på 8gb? Någon annan som har någon tanke?

Permalänk
Visa signatur

P4NW 1.8A@2.4B | 1GB DDR (2, 5, 2, 2) | Leadtek A250 Ultra TD |
WD 120GB-SE + SG Ba.IV 40GB| 18,1 TFT | Audigy m. Inpire 5300 5.1 |

Permalänk

Då ska jag verkligen inte ha den. Tack för du visade!

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Yung Knife:

Vet inte men 16gb är det inte lite overkill? Man borde väll klara sig på 8gb? Någon annan som har någon tanke?

12-16Gb är helt klart att rekommendera idag även för en ren spelmaskin, många spel idag kan nyttja allt mellan 4-8Gb minne, vissa även mer än så om det finns att tillgå (t.ex. Star Citizen ryktas kunna använda upp emot mer än 10Gb).

Så har du bara 8Gb minne, då kan det bli svårt att ha ett modernare spel igång samtidigt som något annat i bakgrunden (Spotify, Chrome e.t.c.), kan t.o.m. vara så att spelet i sig börjar lagga/krascha med bara Windows+spelet igång.

Exempel på spel som nyttjar minst 6Gb RAM:
Mass Effect: Andromeda
Battlefield 1
The Witcher 3
Fallout 4
Rise of the Tomb Raider

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >