Permalänk
Medlem

dålig hastighet med nätverkskabel

tjena, jo det är så att jag har min dator på ovanvåningen och har routern en trappa ner. och för att försöka göra det så simpelt som möjligt med kablar så gjorde jag så att jag satte dit en tp-link tlpa4010 vid routern(nedervåningen) och den andra satte jag i vardagsrummet (nedervåningen) och sedan drog jag en kabel från vardagsrummet rakt upp genom taket till mitt rum och där satte jag en rj45 uttag med cat6. och från den så drog jag en nätverkskontakt till datorn. men när jag har gjort hela denna skiten så får jag nästan ingen hastighet alls. vet någon vart felet sitter någonstans? jag har även kollat så att på tp doserna sitter på samma lina i propskåpet

tack

Permalänk
Medlem

Sånt med nätverk på elen är mycket varierande resultat på, vissa fungerar det jättebra för och andra inte alls.
Det kan vara i princip vad som helst som stör ut signalen mellan dom eftersom all el är ju sammankopplat genom skåpet, enda sättet att se om det är någon av dina prylar som stör är att koppla ur allting du kan (eller ta ur proppar) för att se om det kommer från något särskilt ställe eller det bara inte funkar i ditt hus.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k @ 4.6Ghz | Asus Z87-PRO | MSI GeForce GTX 980 Ti Gaming 6G | 4x8GB Kingston Fury Beast 1600Mhz @ 2000Mhz | Fractal Design Define XL R2 Svart | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 850 Pro 256GB | Western Digital 4TB | Western Digital Red 3TB | 2st AOC 24G2U skärm | EVGA Supernova G2 850W | Windows 10 Pro | Custom EK vattenkylning