Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur hittar man seriösa spelare, och undviker fuskare?

Permalänk
Inaktiv

Hur hittar man seriösa spelare, och undviker fuskare?

Nu är jag i valet eller kvalet om man skall lägga ner CSGO eller inte. Anledningen är att man fullständigt tröttnat på alla oseriösa spelare som man tvingas spela med. Som bekant letar ju spelet automatiskt upp spelare slumpmässigt inför varje match.

Exempel på detta: igår spelade jag 4 st Competitive matcher, och hamnade med oseriösa spelare i alla. Direkt när matcherna börjar, börjar det skrikas och gapas på ryska, och misstänker att det inte är några trevliga meningar som uttalas. Nu tackar jag min polare som tipsade om funktionen block communication .Utan denna hade jag aldrig orkat.

Alla utom jag rusar mot döden utan att välja vapen, när jag kommer fram en stund senare är alla redan döda och ligger i en hög.
Alltså är det jag mot 5 st andra, ni kan säkert räkna ut hur lätt det är att vinna.....

Försöker chatta med laget, eftersom det inte går att kommunicera via micen till dem. Får konstiga tecken tillbaka om man ens får svar.

Märker att det efter några rundor är en taktik från motståndarna att placera ut snipers på samma ställen hela tiden.
Gissa vilka som blir skjutna varje gång i alla rundor av dessa snipers...... Tyvärr går detta inte att framföra vare sig via mic eller chat.
Kan inte avbryta matchen då man får varning.

Har även märkt att det förekommer mycket fuskare som spelar, i form av wallhacks m,m
Man blir skjuten genom väggar, och kan tömma ett helt magasin på en motståndare utan att han dör.

Mitt sista hopp står till er seriösa spelare som vill samarbeta i spelet och försöka vinna på ett ärligt sätt.

* Var hittar jag servers med seriösa spelare, som helst pratar iaf engelska?

Hur rapporterar man och undviker att möta fuskspelade människor?

Permalänk
Medlem

Bästa är ju att lära känna andr som spelar och teama up, skapa vänner och bjuda in och få ett nätverk. Så toxic med matchmaking att det inte är värt att spela om man inte har 5 i laget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Nu är jag i valet eller kvalet om man skall lägga ner CSGO eller inte. Anledningen är att man fullständigt tröttnat på alla oseriösa spelare som man tvingas spela med. Som bekant letar ju spelet automatiskt upp spelare slumpmässigt inför varje match.

Exempel på detta: igår spelade jag 4 st Competitive matcher, och hamnade med oseriösa spelare i alla. Direkt när matcherna börjar, börjar det skrikas och gapas på ryska, och misstänker att det inte är några trevliga meningar som uttalas. Nu tackar jag min polare som tipsade om funktionen block communication .Utan denna hade jag aldrig orkat.

Alla utom jag rusar mot döden utan att välja vapen, när jag kommer fram en stund senare är alla redan döda och ligger i en hög.
Alltså är det jag mot 5 st andra, ni kan säkert räkna ut hur lätt det är att vinna.....

Försöker chatta med laget, eftersom det inte går att kommunicera via micen till dem. Får konstiga tecken tillbaka om man ens får svar.

Märker att det efter några rundor är en taktik från motståndarna att placera ut snipers på samma ställen hela tiden.
Gissa vilka som blir skjutna varje gång i alla rundor av dessa snipers...... Tyvärr går detta inte att framföra vare sig via mic eller chat.
Kan inte avbryta matchen då man får varning.

Har även märkt att det förekommer mycket fuskare som spelar, i form av wallhacks m,m
Man blir skjuten genom väggar, och kan tömma ett helt magasin på en motståndare utan att han dör.

Mitt sista hopp står till er seriösa spelare som vill samarbeta i spelet och försöka vinna på ett ärligt sätt.

* Var hittar jag servers med seriösa spelare, som helst pratar iaf engelska?

Hur rapporterar man och undviker att möta fuskspelade människor?

Finns flertal ställen du kan pröva istället för MM. ESEA, Faceit, Esportalen etc. Fast vet inte riktigt om det är kul att spela där innan du kommit upp till en "skillad" nivå. Det bästa hade annars varit om du hittar ett gäng som du kan spela med.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Medlem

Om du tömmer ett helt mag utan att få ihjäl en spelare så är det du som är dålig. Finns många fuskare men då talar vi aim assist och wallhacks.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LillaGrynet:

Finns flertal ställen du kan pröva istället för MM. ESEA, Faceit, Esportalen etc. Fast vet inte riktigt om det är kul att spela där innan du kommit upp till en "skillad" nivå. Det bästa hade annars varit om du hittar ett gäng som du kan spela med.

Ok, inget fusk och seriösa spelare där?

Hur menar du att man skall komma upp i en skillad nivå när man spelar med oseriösa spelare och fuskare?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karazhan:

Om du tömmer ett helt mag utan att få ihjäl en spelare så är det du som är dålig. Finns många fuskare men då talar vi aim assist och wallhacks.

Är inte direkt dålig, men ditt påstående får stå för dig.

Låter som du är bekant med fusktermer?

Kanske har stött på dig i någon match?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sleepyoh:

Bästa är ju att lära känna andr som spelar och teama up, skapa vänner och bjuda in och få ett nätverk. Så toxic med matchmaking att det inte är värt att spela om man inte har 5 i laget.

Skickades från m.sweclockers.com

nåt tips på hur man kommer i kontakt med andra seriösa spelare?

Är det MM i Competitive så ställer till det för mig?

Permalänk
Medlem

@mikael_a1: Testa prime matchmaking eller hitta ett par vänner att köra med.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av runicgol:

@mikael_a1: Testa prime matchmaking eller hitta ett par vänner att köra med.

ok, funkar Prime Matchmaking när man skall köra Competitive?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, funkar Prime Matchmaking när man skall köra Competitive?

Har du inte Prime är risken att du möter fuskare många gånger större. Prime Matchmaking finns endast till competitive.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DozeN:

Har du inte Prime är risken att du möter fuskare många gånger större. Prime Matchmaking finns endast till competitive.

ok, tack för tipset

hur skaffar jag Prime?

Spelar nästan enbart Competitive.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

ok, tack för tipset

hur skaffar jag Prime?

Spelar nästan enbart Competitive.

Du kopplar din mobil mot steam, finns säkert guider. Tror tom det är en på start fönstret av steam om man inte har det.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Missa ett helt mag talar en del det låter som du är ganska ny på cs.

Wallbanging är relativt vanligt specielt om dom vet var du är men också vanliga vinklar och positioner.

Ljud är en annan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

Är inte direkt dålig, men ditt påstående får stå för dig.

Låter som du är bekant med fusktermer?

Kanske har stött på dig i någon match?

Du är i silver (från tidigare tråd) och påstår att du inte är dålig? Ursäkta mig, jag vill inte vara taskig men, jo du är dålig.
Någon form utav "God mode" som det kallas när du är odödlig finns mig veterligen inte i CS - Och om det fanns så skulle VAC få dig avstängd.

Att du sedan inte kör i prime förstår jag inte. Det bör du fixa direkt. Att spela utan prime är totalt omöjligt idag då i princip ALLA fuskar annars. Sen i Silver-rankerna kommer du möta "Smurfar" väldigt ofta, d.v.s. högre rankade spelare som rankat ner med flit / ett annat konto med lägre rank, för att sedan antingen bara leka runt och inte bry sig, eller totalt utklassa andra laget eftersom de är bättre.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Ok, inget fusk och seriösa spelare där?

Hur menar du att man skall komma upp i en skillad nivå när man spelar med oseriösa spelare och fuskare?

Om jag har förstått rätt så är du väldigt ny när det kommer till CS. Silver rank1? För att spela på andra plattformar än MM så skulle jag rekommendera minst LE/LEM i rank. Att bara spela competitive på din nivå skulle jag inte rekommendera. Först och främst så gå igenom settings och utrustning. Har du en bra mus/musmatta? t.ex. Zowie EC/FK serie, musmatta som är ca 40x50cm stor. En bra sens dvs vanligtvis ganska låg edpi t.ex. 500-1000 (ingen musacceleration). En skärm som minst klarar 120hz. Sen kan man bli bättre på många olika sätt i CS. Titta på POV när proffs spelar, där får du många tips. Nöta DM för att få upp aimet. Gå igenom crosshairplacement, hur du peekar, movement, hur du använder granater, lära dig banor utan till, possar osv. CS är en hel jävla vetenskap och du har inte ens skrapat på ytan. Du behöver minst 1000-2000 timmar väl spenderade (om du ej spelat t.ex. 1.6) för att du ska bli någorlunda bra.

Visa signatur

Fractal Design Meshify C | Asus Z370-A | i7 8700K@4.8ghz | Noctua NH-D15 | Corsair DDR4 3000 16GB | Corsair RM750X 750W v2 | Red Devil 5700 XT | OCZ 240GB SSD | BENQ ZOWIE XL2546 | Corsair K70 Rapidfire RGB | Zowie FK2 | Zowie G-SR-SE | AKG K712 Pro | AKG K371 | Sennheiser HD6xx | Schiit Audio Asgard 2 | THX AAA 789 | Topping E30 |

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

Alla utom jag rusar mot döden utan att välja vapen, när jag kommer fram en stund senare är alla redan döda och ligger i en hög.
Alltså är det jag mot 5 st andra, ni kan säkert räkna ut hur lätt det är att vinna.....

Oavsett hur ditt lag spelar är det nästan alltid bättre att gå med på deras strategi än att låta dom gå 5 mot 6 för att sedan låta dig gå 1 mot 6.

Sen låter det som om ditt resterande lag går på eko i vilket fall du absolut inte ska köpa mer än kanske en pistol och någon granat. Det är viktigt att laget tillsammans sparar ihop pengar så att alla kan skaffa full utrustning (AK/SG/P90/AWP + granater och armor) samtidigt vilket kräver att laget har minst 4k (helst över 4.5K) per person på T-sidan. Att forcera ett köp varje runda leder ingen vart då man alltid kommer vara i underläge. Enda undantaget (generellt) till denna regel är under halvans första och sista par rundor eller när man vunnit förra rundan.

Det låter som om du är ganska ny och det är absolut inget fel med det, vi började alla någonstans. Men för att du ska kunna bli bättre måste du inse att du troligtvis gör en massa saker "fel" just nu. Den bästa mentaliteten i alla tävlingsinriktade spel är att alltid vara självkritisk och försöka hitta saker man hade kunnat göra bättre i en match. Oavsett vilken nivå man är på.

En bra början vore kanske att kolla på lite grundläggande guider som denna https://www.youtube.com/watch?v=JxwNDHTFerk och kanske kolla på lite twitch streams lite då och då för att förstå strategin bättre. För att träna ditt sikte är FFA death match serverar jättebra.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Att du sedan inte kör i prime förstår jag inte. Det bör du fixa direkt. Att spela utan prime är totalt omöjligt idag då i princip ALLA fuskar annars.

Kräver inte prime att man är minst level 20 eller liknande? Om man är ny har man inte så mycket val då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Kräver inte prime att man är minst level 20 eller liknande? Om man är ny har man inte så mycket val då.

Ingen aning. Det åkte igång direkt det kom till CS för min del.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk

@Fönstrputtsaren:
När prime först kom ut så kunde man regga sig utan någon lvl har jag för mig. Nu måste man vara lvl 20 eller 21.
Antagligen för att göra det svårare för fuskare/boost/smurfs.

Permalänk
Skrivet av Pamudas:

Ingen aning. Det åkte igång direkt det kom till CS för min del.

Hittade lite info kring prime: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2235-QYCN...

"Who qualifies for Prime Matchmaking?
Players with a qualifying phone number whose rank is at least Lieutenant Rank 21 are eligible for Prime Matchmaking."

Har man inte levlat till 21 kan du alltså inte aktivera Prime. Det tar rätt många timmar innan man når dit som nybörjare.

Sen är inte problemet med fuskare så utbrett som många hävdar av min erfarenhet. Har själv varit tvungen att spela utan prime då jag slutade spela (tills att jag spelade en period för typ 5-6 månader sen) innan levlingsystemet infördes. Smurfs finns det dock gott om. Sen kan det ju iof ha blivit värre de senaste månaderna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pamudas:

Du är i silver (från tidigare tråd) och påstår att du inte är dålig? Ursäkta mig, jag vill inte vara taskig men, jo du är dålig.
Någon form utav "God mode" som det kallas när du är odödlig finns mig veterligen inte i CS - Och om det fanns så skulle VAC få dig avstängd.

Att du sedan inte kör i prime förstår jag inte. Det bör du fixa direkt. Att spela utan prime är totalt omöjligt idag då i princip ALLA fuskar annars. Sen i Silver-rankerna kommer du möta "Smurfar" väldigt ofta, d.v.s. högre rankade spelare som rankat ner med flit / ett annat konto med lägre rank, för att sedan antingen bara leka runt och inte bry sig, eller totalt utklassa andra laget eftersom de är bättre.

som sagt, vill du kalla mig för dålig så får det stå för dig. säger mer om dig som person bara.
om jag hade fått spela i samma lag med personer som vill hjälpas åt, hade jag varit högre rank vid detta laget.

är det fel på hela rank-systemet när personer kan bete sig med ranken som du beskriver?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Hittade lite info kring prime: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2235-QYCN...

"Who qualifies for Prime Matchmaking?
Players with a qualifying phone number whose rank is at least Lieutenant Rank 21 are eligible for Prime Matchmaking."

Har man inte levlat till 21 kan du alltså inte aktivera Prime. Det tar rätt många timmar innan man når dit som nybörjare.

Sen är inte problemet med fuskare så utbrett som många hävdar av min erfarenhet. Har själv varit tvungen att spela utan prime då jag slutade spela (tills att jag spelade en period för typ 5-6 månader sen) innan levlingsystemet infördes. Smurfs finns det dock gott om. Sen kan det ju iof ha blivit värre de senaste månaderna.

ok, verkar som jag får sikta på att levla så jag kan aktivera Prime.
kan jag endast levla till Prime om jag spelar Competitive?

varför slutade du spela CSGO?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Oavsett hur ditt lag spelar är det nästan alltid bättre att gå med på deras strategi än att låta dom gå 5 mot 6 för att sedan låta dig gå 1 mot 6.

Sen låter det som om ditt resterande lag går på eko i vilket fall du absolut inte ska köpa mer än kanske en pistol och någon granat. Det är viktigt att laget tillsammans sparar ihop pengar så att alla kan skaffa full utrustning (AK/SG/P90/AWP + granater och armor) samtidigt vilket kräver att laget har minst 4k (helst över 4.5K) per person på T-sidan. Att forcera ett köp varje runda leder ingen vart då man alltid kommer vara i underläge. Enda undantaget (generellt) till denna regel är under halvans första och sista par rundor eller när man vunnit förra rundan.

Det låter som om du är ganska ny och det är absolut inget fel med det, vi började alla någonstans. Men för att du ska kunna bli bättre måste du inse att du troligtvis gör en massa saker "fel" just nu. Den bästa mentaliteten i alla tävlingsinriktade spel är att alltid vara självkritisk och försöka hitta saker man hade kunnat göra bättre i en match. Oavsett vilken nivå man är på.

En bra början vore kanske att kolla på lite grundläggande guider som denna https://www.youtube.com/watch?v=JxwNDHTFerk och kanske kolla på lite twitch streams lite då och då för att förstå strategin bättre. För att träna ditt sikte är FFA death match serverar jättebra.

tack för tipsen, men du vet att CSGO är ett lagspel?
så din taktik är att springa tanklöst mot en Sniper som bara väntar på att få krama avtryckaren 6 ggr?

håller med till fullo om att jag skall vara självkritisk men jag kan ju bara göra så mycket på egen hand.

eller klarar du av att planta en bomb helt på egen hand eller desarmera en bomb helt själv utan någon hjälp från de övriga i laget?

isåfall lyfter jag på hatten ödmjukt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Boombox21:

@Fönstrputtsaren:
När prime först kom ut så kunde man regga sig utan någon lvl har jag för mig. Nu måste man vara lvl 20 eller 21.
Antagligen för att göra det svårare för fuskare/boost/smurfs.

ok, så personer spelar schysst tills de når level 20/21?

sedan tröttnar de och börjar att smurfa?

låter inte riktigt som seriösa och personer man vill ska få vistas i CSGO.

Kan inte Steam sortera bort dessa fuskarna / smurfarna på något sätt?

Permalänk
Skrivet av mikael_a1:

som sagt, vill du kalla mig för dålig så får det stå för dig. säger mer om dig som person bara.
om jag hade fått spela i samma lag med personer som vill hjälpas åt, hade jag varit högre rank vid detta laget.

är det fel på hela rank-systemet när personer kan bete sig med ranken som du beskriver?

Jag tror inte han menar det på ett taskigt sätt utan mer att du som ny måste inse att du kommer vara sämre än de som spenderat hundratals om inte tusentals timmar på spelet. Det första steget till att bli bättre i CS:GO (eller vilket tävlingsriktat spel som helst) är genom att ha mentaliteten att man är dålig. Även profs har denna mentalitet.

Skrivet av mikael_a1:

tack för tipsen, men du vet att CSGO är ett lagspel?
så din taktik är att springa tanklöst mot en Sniper som bara väntar på att få krama avtryckaren 6 ggr?

håller med till fullo om att jag skall vara självkritisk men jag kan ju bara göra så mycket på egen hand.

eller klarar du av att planta en bomb helt på egen hand eller desarmera en bomb helt själv utan någon hjälp från de övriga i laget?

isåfall lyfter jag på hatten ödmjukt

En rush kan fungera om man använder rätt granater. Försök smokea/flasha av AWPn och be ditt lag vänta på din smoke/flash innan de springer ut. Det funkar inte alltid men det ökar dina chanser att vinna.

Det suger att hamna med dåliga spelare. Ibland hamnar man i matcher som är nästan helt omöjliga att vinna. Du ska dock komma ihåg att motståndarlaget har en ännu större chans att få dåliga spelare än vad ditt lag har eftersom motståndarna består av 5 slumpmässiga spelare medan ditt lag består av dig + 4 slumpmässiga spelare. Så länge du sköter dig och spelar bättre än genomsnittet kommer du så småningom gå upp i rank. Det handlar bara om att köra tillräckligt många spel.

En ofta avgörande runda på lägre nivåer är pistolrundan så om du ska försöka bli bättre på just ett moment så är det nog där. Ofta snöbollar halvan därifrån. Annars är det nyttigt att lära sig av bättre spelare så youtubeguider eller liknande kan vara väldigt lärorika.

Skrivet av mikael_a1:

ok, verkar som jag får sikta på att levla så jag kan aktivera Prime.
kan jag endast levla till Prime om jag spelar Competitive?

varför slutade du spela CSGO?

Du kan levla med vilket game mode du vill tror jag. Det är bara att köra det som du själv tycker är roligast.

Kommer inte exakt ihåg varför jag slutade men efter att ha kört det rätt intensivt ett längre tag blev jag lite less på det tror jag. Det är ett kul spel men som du märkt kan det vara rätt frustrerande ibland Kom även i kontakt med det digitala heroinet känt som Hearthstone och lade ner större delen av mitt spelande där istället.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Jag tror inte han menar det på ett taskigt sätt utan mer att du som ny måste inse att du kommer vara sämre än de som spenderat hundratals om inte tusentals timmar på spelet. Det första steget till att bli bättre i CS:GO (eller vilket tävlingsriktat spel som helst) är genom att ha mentaliteten att man är dålig. Även profs har denna mentalitet.

En rush kan fungera om man använder rätt granater. Försök smokea/flasha av AWPn och be ditt lag vänta på din smoke/flash innan de springer ut. Det funkar inte alltid men det ökar dina chanser att vinna.

Det suger att hamna med dåliga spelare. Ibland hamnar man i matcher som är nästan helt omöjliga att vinna. Du ska dock komma ihåg att motståndarlaget har en ännu större chans att få dåliga spelare än vad ditt lag har eftersom motståndarna består av 5 slumpmässiga spelare medan ditt lag består av dig + 4 slumpmässiga spelare. Så länge du sköter dig och spelar bättre än genomsnittet kommer du så småningom gå upp i rank. Det handlar bara om att köra tillräckligt många spel.

En ofta avgörande runda på lägre nivåer är pistolrundan så om du ska försöka bli bättre på just ett moment så är det nog där. Ofta snöbollar halvan därifrån. Annars är det nyttigt att lära sig av bättre spelare så youtubeguider eller liknande kan vara väldigt lärorika.

Du kan levla med vilket game mode du vill tror jag. Det är bara att köra det som du själv tycker är roligast.

Kommer inte exakt ihåg varför jag slutade men efter att ha kört det rätt intensivt ett längre tag blev jag lite less på det tror jag. Det är ett kul spel men som du märkt kan det vara rätt frustrerande ibland Kom även i kontakt med det digitala heroinet känt som Hearthstone och lade ner större delen av mitt spelande där istället.

tack för ett bra och uttömmande svar fick tillbaka spellusten lite nu iaf

tänkte lite på Steam Community; går det att efterlysa spelare som vill vara med ens lag där?

vill minnas att jag spelade några rundor med mina polare när de var fler i laget. dock när de bara var 3 st kvar i laget kunde/fick jag ej vara med längre.

beror det på att jag inte hade tillräckligt hög rank?

hur bra rank måste jag ha för att kunna spela tillsammans i lag?

hur ofta kommer jag att levla upp i rank?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mikael_a1:

som sagt, vill du kalla mig för dålig så får det stå för dig. säger mer om dig som person bara.
om jag hade fått spela i samma lag med personer som vill hjälpas åt, hade jag varit högre rank vid detta laget.

är det fel på hela rank-systemet när personer kan bete sig med ranken som du beskriver?

Inte för att vara sådan men han vill ju bara få dig att inse vad problemet är så du kan lösa det, du skyller på fusk som inte existerar och säger att du är ju inte dålig när det är du som missar. Du skjuter ett magasin och killen dör inte, då är det fusk, du skulle vara högre rank om dina medspelare hjälptes åt, undanflykter. Sluta skylla ifrån dig och ta itu med problemet, det är så man blir bättre på spelet.

Om vi går efter statistik och du är Silver 1 som skrevs innebär det att ca 97% av alla som har rank i CS:GO har högre rank än vad du har, vad du kallar det får stå för dig men för de flesta andra som faktiskt vill bli bättre på spelet är det dåligt.

Notera att det inte är någon som säger att du inte kan bli en bra spelare men steg 1 för att bli bättre är att erkänna sina brister. Om jag plockar upp ett nytt spel är jag riktigt kass på det, totalt värdelös och får helt enkelt acceptera det och lära mig spelet.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Aktsu:

Inte för att vara sådan men han vill ju bara få dig att inse vad problemet är så du kan lösa det, du skyller på fusk som inte existerar och säger att du är ju inte dålig när det är du som missar. Du skjuter ett magasin och killen dör inte, då är det fusk, du skulle vara högre rank om dina medspelare hjälptes åt, undanflykter. Sluta skylla ifrån dig och ta itu med problemet, det är så man blir bättre på spelet.

Om vi går efter statistik och du är Silver 1 som skrevs innebär det att ca 97% av alla som har rank i CS:GO har högre rank än vad du har, vad du kallar det får stå för dig men för de flesta andra som faktiskt vill bli bättre på spelet är det dåligt.

Notera att det inte är någon som säger att du inte kan bli en bra spelare men steg 1 för att bli bättre är att erkänna sina brister. Om jag plockar upp ett nytt spel är jag riktigt kass på det, totalt värdelös och får helt enkelt acceptera det och lära mig spelet.

håller tyvärr inte med dig här, skall förklara varför.

igår spelade jag som vanligt några matcher Competitive, och spelet valde slumpmässigt ut spelare till vårt lag.
spelet började, och som vanligt var det ett gäng ryssar som inte kunde engelska. fulla verkade de vara med, då ordet vodka förekom flitigt i micen. hursomhelst, direkt när spelet började drog alla järnet i klunga till samma ställe. tänkte att jag håller mig bakom gruppen för att se hur motståndarlagets strategi var. efter några rundor märktes ett tydligt mönster, då de placerade ut 2 snipers i vardera väg, som du måste ta för att placera ut bomben (spelade som T).

vi låg under med 4-0 då jag märkte vart detta var på väg. försökte kommunicera detta till laget på engelska att vi måste ändra taktik.
fick tillbaka nåt svar på ryska, och uppenbarligen struntade de fullständigt i vad jag sa eller försökte kommunicera till dem.

så jag märkte att jag var tvungen att fixa detta själv, och tog den enda kvarvarande vägen runt deras snipers. (vid detta läget var såklart alla mina s k "lagkamrater" döda och låg i en hög strax efter start). fick chansen att komma runt bakvägen och dra några salvor i bakhuvudet på deras ena sniper. gjorde samma procedur med sniper nr.2 och lyckades med nöd och näppe placera ut bomben innan tiden hade gått ut. konstigt nog var laget vi mötte inte sugna på att ändra taktik, då denna taktiken fungerade även i rundan efter då man byter lag.

så nej, tycker inte att jag är dålig, dock kanske på denna / min nivå.

dock säger detta mycket om CSGO, och de som spelar det. hade de jag spelar med samarbetat, och lagt upp en taktik, samt kommunicerat under matchens gång, bytt taktik tillsammans så hade jag förmodligen vunnit mer matcher tillsammans.

jag kommer att ranka upp, det kommer bara att ta extra och onödigt mycket längre tid än vad det skulle gjort med samarbete

förstår du nu då?

kommentarer på detta?

Permalänk
Medlem

Det är vä bara att köra på då om du anser dig vara bättre än silver 1. Tar väl två vunna games att ranka upp.
Dina motståndare är väl i samma nivå som dina medspelare, så borde väl inte vara något problem om du är bättre än dina medspelare.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Hitta lite folk att spela med så du kan ranka upp?
Det finns en bra funktion i CS sedan ett tag tillbaka, nearby lobbies. Då kommer du enbart att hamna med svenskar (oftast) och du ser vilka ranker de har vilket gör det lättare att hamna med likvärdiga spelare.

Jag kan delvis hålla med dig om att ryssar kan vara otroligt jobbiga och vägrar samarbeta. Men det är då man får bära laget. Om du nu är bättre än vad din rank visar så kommer du inte ha några problem att vinna matcher trots dåliga lagkamrater.

Visa signatur

:: Fractal Design Define 7 :: ASUS Prime Z490-A :: Intel i9 10900K @ 5 GHz :: Corsair 32GB RAM @ 3600Mhz CL18 :: Kingston A2000 1TB M2 :: MSI RTX 3080 Gaming X Trio... :: Seasonic Focus PX 750W 80+ Platinum :: Noctua NH-D15 chromax.black ::