Permalänk

Windows search hittar inte allt

Så jag har lite problem med WIndows search, eller ganska mycket...

jag kan t.e.x söka på Origin,chrome osv, men när jag ska söka på "OBS" som är ett streaming program så dyker det inte upp, inte blizzards app heller av någon anledning, men bilder kan dyka upp också...

Någon aning vad detta kan bero på någon? har googlat lite testat det mesta men det verkar inte funka

Permalänk
Medlem

Jag gissar på att du sitter på W10, eller? Hela indexet är totalt fucked i windows numera. Om du vill att det ska fungera som det ska så behöver du bygga om sökindexet som inkluderar alla program och mappar. Gjorde det två gånger men efter varje större windowsuppdatering så gick den tillbaka till default på alla mina datorer, så nu orkar jag inte göra om det igen.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Skrivet av infigo:

Jag gissar på att du sitter på W10, eller? Hela indexet är totalt fucked i windows numera. Om du vill att det ska fungera som det ska så behöver du bygga om sökindexet som inkluderar alla program och mappar. Gjorde det två gånger men efter varje större windowsuppdatering så gick den tillbaka till default på alla mina datorer, så nu orkar jag inte göra om det igen.

Hur gör man det då? in via indexgrejen antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liiightning:

Hur gör man det då? in via indexgrejen antar jag?

Jag hade någon länk men jag hittar den inte nu.
Googlade bara.
Gjorde det nu så första exemplet på google som jag tror bör fungera:
https://www.tekrevue.com/tip/how-to-solve-windows-search-issu...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14