Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp med bedömning

Tänkte kolla med den eminenta expertisen här.
Pillrar ihop och tänkte beställa en ny dator som nedan.
Har ett Creative Sound Blaster Zx och en Samsung SSD 850 EVO disk där hemma som jag tänkte sätta över i denna.
Räcker dom 850 watten i nätagget till att driva eller behöver jag kliva upp? Så fruktansvärt dålig på strömbiten

Tack på förhand

ASUS Strix Z270E Gaming
Intel Core i7-7700
Noctua NH-U14S
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG...
Corsair Vengeance LED 32GB (4x8GB) 3200MHz / DD...
EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA G2 850W
Fractal Design Define S - Svart (Fönster / Ej PSU)
Samsung SSD 750 EVO 500GB (MZ-750500BW)
Webhallen Custom Config - Montering av dator
Windows 10 Home 64-bit DVD Swedish OEM

Permalänk
Medlem

Jag hoppas du går för en 7700K?

Permalänk
Medlem

Om du kan så välj till k modell av processorn och sedan drar 1080ti inte så mycket. Den kan lätt drivas på 550W om du vill. Så du kan utan problem gå ner till 750W (eller mer om du inte planerar SLI) och spara lite pengar för så mycket effekt behöver du troligtvis inte

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

850w räcker med råge för ditt bygge.

Kika om det är värt att ens föra över ljudkortet dock. Vissa on-board ljudkort är ungefär som de flesta äldre soundblaster i kvalité nu för tiden. Personligen förde jag över mitt trots minimal ljudförbättring bara för att jag föredrog ljudportarna på baksidan av datorn.

Ska du fippla med PCIe och SSD grejer så borde du likväl kunna montera allt från scratch?

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen. Var en bundling dom hade med mobo och processorn.
7700k och kortet löst blev till och med ett par hundralappar billigare.
Beträffande monteringen är det en ren säkerhetsåtgärd. Jag lyckas alltid strula till det med nåt när jag byggt själv och köper jag en burk för 24 000 känns det som en liten avgift att betala nån 700 för att bygga ihop den.
Får se hur jag gör med ljudkortet. Det låter bra och jag gillar dongeln med hörlursförstärkare och volymkontroll på skrivbordet samt mjukvarans snabb-knapp för att växla mellan högtalare/hörlurar.
Extra-disken tänker jag att till och med jag ska kunna utöka med utan att ställa till den övriga byggnationen
Blir så här istället då:

ASUS Strix Z270E Gaming - ATX / Z270
Intel Core i7-7700K - 8 trådar / 4.2GHz (4,5Ghz...
Noctua NH-U14S CPU Kylare
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC (ROG...
Corsair Vengeance LED 32GB (4x8GB) 3200MHz / DD...
EVGA PowerSupply (PSU) SuperNOVA G2 850W
Fractal Design Define S - Svart (Fönster / Ej PSU)
Samsung SSD 750 EVO 500GB (MZ-750500BW)
Webhallen Custom Config - Montering av dator
Windows 10 Home 64-bit DVD Swedish OEM