automatisk radering av vebhistoriken på google sökmotor

Permalänk
Medlem

automatisk radering av vebhistoriken på google sökmotor

hej.
går det få så att historiken inte sparas.
har inställt på att den ska raderas när ja stänger webbläsaren,men den är kvar.
jag klickar på genvägen till google sökmotor.
är inne på något.
stänger ner vebbläsaren.
när ja öppnar den igen efter 1-2 min o klivkar på historik,finns den kvar.
trycker på krysset så historiken försvinner.då e de rent på historiken
men när ja går ut på nätet på google besöker en sida
släcker ner , o öppnar finns historiken där.
eller går de bara radera den manuellt

Permalänk
Medlem

Det beror helt på vilken webbläsare du använder. I t.ex. Firefox kan man öppna ett nytt privat fönster om du inte vill att någon historik ska sparas, och Chrome har ett inkognitoläge som gör samma sak.

Permalänk
Medlem

@ottoj: kan man få fråga vad poängen med alltid radera historiken ? gör du nått skumt eller?

Permalänk
Medlem

Är det historiken som säger vilka hemsidor du varit inne på, eller är det senaste sökningarna i google?
Svårt att hänga med i din post.

Är du rädd att spara hemsidorna så kan du ju alltid som @perost säger, använda Privat/Incognito fönster för att inte spara något.
Dock så tror jag att sökorden sparas annorlunda, och de får man ju ta bort manuellt, om man inte kan hitta något plugin som kan göra det åt dig.

Sen är det ju skillnad på att stänga av och stänga av. Vissa program går ner i ett bakgrunds läge vilket gör att de inte stängs av helt när man trycker på krysset för att stänga av. Och i de fallen får du ju stänga ner alla bakgrunds delar av programmet innan den raderar datan.

Permalänk
Inaktiv

Iaf firefox har möjligheten att automatiskt radera historiken när webbläsaren stängs ned

Permalänk
Medlem

Är du inloggad på Google? Då sparas sökhistoriken även hos dem. Går att inaktivera genom att klicka på användarnamnet/loggan uppe till höger på google.se > hantera din aktivitet på Google > öppna aktivitetsinställningar > stäng av det du känner för.

Tror jag. Inte testat själv.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Avstängd

Det finns som sagt olika sorters historik. Webbläsarens funktioner för sekretess gör att det inte sparas något på din dator, vill du rensa detta i efterhand så brukar det funka bra med Ctrl+Shift+Delete och sen välja att ta bort vad du vill. Googles historik kan du rensa via din profil, men annars kan du använda exempelvis Duckduckgo istället för Google för dina sökningar som inte sparar någon historik.

Permalänk
Medlem

nej ,jag håller inte på me nått skumt.
o de e inte för o dölja porrsidor mm.
tänkte mer allmänt,om ja tex använder google på en annans dator o inte vill att hitoriken skall synas ,kan ja ju licka bort den.
de går ju få fram i alla fall.
ja kan ju gå in på hubben o klicka på historik upp till höger när ja öppnat google.
där kan jag välja radera historik,men de måste väll finnas att ställa in så ja inte behöver klicka på krysset. utan att det raderas när ja stänger ner webläsaren.
eller att den inte reggar alls.