Fick dubbelt av det jag beställt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Jag förmodar att CDON har övervakning på lagret, då i princip alla lager har det. I alla fall över ut och inlastning.
Om de har det över paketeringen har jag ingen aning om men det kan jag gissa att dom har.
Är bara bekant med kameror på fraktterminaler och det är inte lätt att utläsa information från dessa kameror mer än att man kan kolla om någon pall blivit fellastad eller så. Inte så att man kan zooma in och utläsa fraktlappar med hög kvalité.

Hur kan jag inte vara hjälpsam då jag skrivit flera gånger att han borde kontakta cdon och vara ärlig?

Jag säger bara att inget allvarligt kommer hända. Det värsta som kan inträffa är att han får betala dubbelt, men nekar han och säger att kläderna låg uppdelade i 2 paket så kan han omöjligt bli dömd. Låt paketet vara i ett par månader så är det extremt osannolikt att någon kommer kontakta dig gällande paketet. Jag fick dubbelt utbetalt av komplett en gång, lät pengarna vara och 1 månad senare kom ett mail att dom ville ha pengarna. Snabbt och gjort betalade jag tillbaka pengarna. Men att någon skulle komma och kräva pengar för något flera år efter ditt köp? Nej, det håller inte.

Jag har både en polis som utreder miljöbrott och en försvarsadvokat i relativt nära krets så vet en del.
Men som sagt, lättare och bara vara ärlig. Lönar sig i längden.

Det här är vad som gör dig våldsamt ohjälpsam, du uttalar dig tvärsäkert om saker du inte har koll på och det gör att TS skulle kunna råka rätt illa ut.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

När jag var med om det fast då var det att jag fick någon annans exemplar av samma, det gällde när jag skulle få en ny Wii U eftersom min hade pajats i systemminnet så skulle jag få en helt ny en av Webhallen dock. Då hade jag av misstag fått en extra Wii U till som tillhörde någon annan med namn och adress, du vet jag tänkte inte själviskt, jag sa och erkände till dom via ett e-post meddelande oom vad som hade skett till Webhallen och dom blev jätteglada för jag hade lika gärna haft 2st Wii U. Jag fick en belöning av att välja nånting gratis från dom precis vad som helst och det fick jag.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Det har jag ej påstått heller

Har jag påstått att du har påstått, då?

Skrivet av PWR-RST:

Jo.

Skrivet av PWR-RST:

Kontexten var att han bad mig åka och göra ärende åt OP vilket jag sade nej, OP får traska bort själv.

Du citerade hela meningen och gjorde inga som helst försök till att tala klarspråk. Kontexten är då i bästa fall tolkningsbar, det vill säga; 'nej, OP kan inte använda sig av budbil, han får snällt promenera'.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon218639:

Sant att alla är olika och har olika hem. Uppenbarligen var du en av de som hade en säker ekonomisk uppväxt.

Skickades från m.sweclockers.com

Så bara för att man tycker det är moraliskt fel o behålla något som jag inte betalat för, så är man rik?
Jag samt mina föräldrar jobbar vanligt. Vi jobbar precis som vilken annan person. Vi äger inga företag eller liknande. Det handlar inte om att vara ekonomiskt säker utan om vad som är moraliskt rätt.

Vi säger att jag och du går ut o käkar. Jag har glömt kortet. Du payar o jag swishar. Jag äter för säg 70 spänn. Swishar dig 100 liksom, det är vad jag antar att maten kostar.
Du som vän borde ju säga, detta då vi är vänner i denna scenario, "fan du swisha för mkt, o swishar tbx 30spänn".
Nu personligen hade jag inte brytt mig om 30-50-70. Jag bjuder ofta mina vänner och det går fram o tbx, vi är vänner. Men just moraliskt så ska man ändå erbjuda o fixa felet. Just lunch nu kanske är ett dåligt exempel för det handlar inte om lika mycket. Men det jag vill komma fram till är moralen.

Du sa att du skiter i o göra något ifall de inte kräver de utav dig för felet ligger på dem? Jag menar, komien? Vah?

Sen kommer detta;
"Deras misstag o de tjänar nog med pengar till skillnad från mig som har usel inkomst och fick snällt be om lån av mor o far för denna beställning av kläder..."

Alltså på något jävla sjukt sätt försöker du få detta att se okej ut. Du har dålig inkomst, vilket jag hoppas förändras med tiden. Du kanske finner ett bättre jobb, antar att vi snackar om sommarjobb nu då du bett din mor o far om lån, så du kanske inte ens är 18. Men det spelar ingen roll. Du kan inte skylla på mig o säga att jag hade det ekonomiskt bra, vafan har det med moralen i det hela o göra? Du som människa ska göra rätt ifrån dig, och inte be andra göra rätt. CDON fucka upp, sure, hjälp dem fixa felet.

Ifall du som du skrivit senare nu hade sagt att du undrar vad som kan hända med en finare uppbyggnad av ditt första inlägg, kanske man kan säga exakt vad som kan hända o så. Men du starta tråden med fel inställning och blicken jag och förmodligen många andra fick var att du på något sätt försöker få oss o säga att det är lugnt, behåll kläderna..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Du citerade hela meningen och gjorde inga som helst försök till att tala klarspråk. Kontexten är då i bästa fall tolkningsbar, det vill säga; 'nej, OP kan inte använda sig av budbil, han får snällt promenera'.

Nu vet du hur det ligger till, nu kan du sova gott!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Nu vet du hur det ligger till.

Nu, ja. Men om du inte vill bli missförstådd i onödan får du prata ur skägget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av VresiBerba:

Nu, ja. Men om du inte vill bli missförstådd i onödan får du prata ur skägget.

Ja jo, om jag hade skrivit öppet ja, men nu citerade jag honom och då kan jag inte påstå att det intresserar mig ifall någon missförstår det. Det var endast ämnat till honom då jag citerade honom.

Skulle han däremot missuppfattat det är det en annan femma.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PWR-RST:

Att du sedan kommer in och tror annat...

Jag kommenterade din uppenbara motsägelse, det behöver jag ingen polis för att göra.

Skrivet av PWR-RST:

ring polisen antar jag!

Oj, shitt-pomfritt, blev du ledsen, nu?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §8*

Tråd låst pga. upprepade uppmaningar till brott, urspårning och en otrevlig stämning.

Citat:

§8 Brott
Det är inte tillåtet att uppmana till brott eller sprida uppmaningar till brottsliga handlingar. Allt innehåll regleras av svensk lagstiftning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...