GTX 980 SLI - Skärmen fryser

Permalänk
Medlem

GTX 980 SLI - Skärmen fryser

Installerade två GTX 980 i SLI här om dagen och märker att jag med jämna mellanrum (varannan timme av gaming kanske) får hela skärmen fryst i typ 2-5 sekunder. Sen går den tillbaka till normalt.

Är detta ett vanligt/känt problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av blazyb:

Installerade två GTX 980 i SLI här om dagen och märker att jag med jämna mellanrum (varannan timme av gaming kanske) får hela skärmen fryst i typ 2-5 sekunder. Sen går den tillbaka till normalt.

Är detta ett vanligt/känt problem?

Jag vet inte om problemet är vanligt men skulle börja med att kolla igenom dina drivrutiner och se ifall det är något där som spökar.

Permalänk

Och om det står något i loggen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"

Permalänk
Avstängd

Jag har kört sli i ca 4 år.
Aldrig upplevt frysning av bilden.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp4ceRock3r:

Och om det står något i loggen

Skickades från m.sweclockers.com

Hur läser jag ifrån loggen?

Permalänk

@blazyb: Högerklicka på windowsikonen välj sedan loggboken i menyn som dyker upp. I loggboken kollar du till vänster så finns en flik som heter windowsloggar. Kolla sedan under PROGRAM eller SYSTEM om det loggas något särskilt samtidigt som du upplever frysningarna. Kan ge vägledning vad det är som händer.

Visa signatur

" Less is more... how can that be? It's impossible... more is more"