Få android mess till min dator

Permalänk
Medlem

Få android mess till min dator

Hej!

just nu får jag bara meddelanden på min dator från apple mobiler, men förut fick jag också meddelanden från anroid till datorn. Hur kollar fixar man tillbaka det?

Permalänk
Avstängd

Dum fråga från en som inte är så teknisk......

Kan man svara på på sms från datorn då också om man har funktionen att få Android sms??

Visa signatur

----------------------------------

-Skitbra sa Bill.
-Brakskit sa Bull.

Permalänk
Medlem

@heyymel: Har du en apple dator och apple telefon?

då ska du i imessage (på datorn och telefonen, osäker var) kunna ställa in så SMS skickas till/från dator och andra enheter du har i apples ekosystem.

du får dock googla på detaljerna, men det ska inte vara så svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av boibo:

@heyymel: Har du en apple dator och apple telefon?

då ska du i imessage (på datorn och telefonen, osäker var) kunna ställa in så SMS skickas till/från dator och andra enheter du har i apples ekosystem.

du får dock googla på detaljerna, men det ska inte vara så svårt.

Det enda som krävs är att man loggar in med sitt Apple ID på macen och aktiverar messages.

Nu har han dock en Android verkar det som och jag tror inte det finns någon jätte bra lösning.

Till TS:

Kanske finns något Chrome plugin som tillåter det här med någon typ av app installerad på telefonen?

Permalänk
Medlem

Som de andra skriver, har du Apple lur och dator så här detta att lösa.
Funktionen heter hands off om jag minns rätt. Detta möjliggör att du får både samtal sms osv på datorn så länge som du är ansluten till samma wifi.

@p.jönns
Ja du kan svara på smsen också. Jag använder knappt min mobil längre eftersom allt går till laptopen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Pushbullet kan lösa detta åt dig. Finns till iOS/Android och desktop.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800X | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair Vengence LPX 32GB 3200MHz | Fractal Design Meshify S2 | Fractal Design Celsius S36 | ASUS GeForce RTX 2080 Ti | Corsair Force MP600 1TB + Sandisk Ultra II SSD 480 GB + Western Digital Red 3 TB |

Permalänk
Medlem

@boibo: ja jag har apple tele å mac,

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Jag antar att du menar att din Mac bara tar emot iMessages, och inte vanliga SMS?
Skit i pushbullet osv, detta ska fungera utan någon ytterligare app.

Testa att på iPhonen gå in på
Inställningar->Meddelanden->SMS-Koppling
Kolla så din Mac finns i listan och är aktiverad(grön knapp på högersidan). Om den är aktiverad så kan du testa att bara inaktivera och aktivera igen.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

@ddog: var fixar man det?

Permalänk
Medlem

@heyymel: på telefonen ligger den för mig under inställningar > allmänt > fjärde alternativet upp ifrån.

Sedan behöver de vara samma iCloud konto på både datorn och telefonen. Båda behöver också vara anslutna till samma nätverk.
Hur man gör på datorn är jag osäker på just nu. Men googla Mac hands off så lär du hitta grejer

Visa signatur

Desktop: Intel 4790K @ 4,7GHz, MSI 1080 ti SeaHawk EK X, ASUS Maximus VII Hero, 2x 500GB 850 EVO, 256GB Crucial MX100, 32GB 2133 HyperX, EVGA G2 850W, Custom Loop
Server: Synology DS918+
Laptop: Macbook Pro /w touchbar 15", i9 2,9GHz, 32GB, 512GB.

Permalänk
Medlem

Jag använder Airdroid dagligen, är supernöjd. http://web.airdroid.com/