Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Efter uppdatering av dator.. hjälp?

Hej!
Jag har fått ett problem jag inte riktigt vet hur jag ska lös..

Jag hade Sandy bridge samma dator som i min signatur,

Men nu för ett par dagar sedan har jag bytt till Kaby lake och det som händer är att jag vid uppstart snurrar alla fläktar precis som vanligt tyst och bra. Men så fort jag spelar (under spel vet jag att det kan låta lite så det är inget som stör mig, eller att fläktarna snurrar på lite mer än vanligt) Men problemet är att när jag stänger av spelet så fortsätter alla fläktar att snurra på max typ låter som en mini damsugare och det enda sättet att bli av med ljudet är att stänga av datorn och starta om den..

Har testat att formatera om datorn från början men samma sak händer även då..
Någon som har någon erfarenhet av detta problem och som vill hjälpa mig?

Jag har just nu ett moderkort: ASUS ROG Strix Z270H Gaming - ATX / Z270
Gpu - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING OC (STRIX-GTX1070-O8G-GAMING)
Kylning: Corsair H80

Tacksam för hjälp.

MVH

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Skrivet av shqiptari:

Hej!
Jag har fått ett problem jag inte riktigt vet hur jag ska lös..

Jag hade Sandy bridge samma dator som i min signatur,

Men nu för ett par dagar sedan har jag bytt till Kaby lake och det som händer är att jag vid uppstart snurrar alla fläktar precis som vanligt tyst och bra. Men så fort jag spelar (under spel vet jag att det kan låta lite så det är inget som stör mig, eller att fläktarna snurrar på lite mer än vanligt) Men problemet är att när jag stänger av spelet så fortsätter alla fläktar att snurra på max typ låter som en mini damsugare och det enda sättet att bli av med ljudet är att stänga av datorn och starta om den..

Har testat att formatera om datorn från början men samma sak händer även då..
Någon som har någon erfarenhet av detta problem och som vill hjälpa mig?

Jag har just nu ett moderkort: ASUS ROG Strix Z270H Gaming - ATX / Z270
Gpu - ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1070 8GB GAMING OC (STRIX-GTX1070-O8G-GAMING)
Kylning: Corsair H80

Tacksam för hjälp.

MVH

OCZ ZX-series nätagget är säkert jätte bra, (var det inte snack om att vissa nätagg redan på skylake inte klarade av känna av när processorn pressas) ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

@shqiptari: använder du Aura? Jag hade problem ett tag med att det hängde sig på nåt sätt under last så när datorn gick ner till idle så såg man i resurshanteraren att Aura fortf drog 20 % cpu. Det räckte för att fläktarna snurrade och väsnades. Kör Z270F.