Är denna datorn pris värd? Skulle ni ändra något på den?

Permalänk
Medlem

Är denna datorn pris värd? Skulle ni ändra något på den?

Hej allesammans, jag är en stor gamer some kör alla möjliga spel, en del some kräver ganska mycket från datorn. Jag letar nu efter en bättre rig men jag är inte så bra med vad allt betyder o vad som funkar bra. Skulle upskatta om ni kunde ta er tid att kolla lite på denna rig o säga vad ni tycker!

Är datorn prisvärd? Den ligger på min budget

http://www.itsale.se/shop/alla-produkter/speldatorer/super-in...

I sådana fall, skulle ni rekommendera att lägga till något av det som går?

Tack!

Permalänk
Avstängd

Bra komponenter faktist! Ser billigt ut, tror det blir svårt att komma mycket billigare undan även om du bygger själv. Värt skulle jag säga. Nvm låst prolle, ovärt.

Permalänk
Medlem

Bra komponenter, ja. Du kommer säkert inte billigare undan om du bygger den själv från enskilda komponenter.

Som krusebar påpekar är det en låst processor, dvs inte möjligt att överklocka den. Kanske inte jättestort problem, men gör att datorn inte får riktigt samma hållbarhet i längden.

Om du absolut inte vill bygga ihop den själv, och din budget ligger kring 14000 kr, så är den här bland det bästa du kan få för pengarna.

Av deras tillval är processorkylare det om något som jag skulle lägga till lite pengar för att uppgradera, men jag känner inte till de två som erbjuds.

Det beror också till viss del på vad du har för dator nu, vilka tunga spel du vill spela, och vilken upplösning och uppdateringsfrekvens du har som mål. Om din dator inte är alltför gammal eller low-end kan det räcka med att köpa ett GTX 1080 eller GTX 1080 TI.

Vad har du för något idag?

Visa signatur

Speldator: Fractal Design Meshify C, Core i7-8700k @ 5,0 GHz (AVX -3) luftkyld med Cryorig R1 Universal, Asrock Z370 Fatal1ty Professional Gaming i7, 64 GB Corsair Dominator Platinum @ 3466 MHz CL16 (XMP), ASUS ROG Strix GeForce GTX 1080 Ti Gaming, Win10 Pro, Acer XB271HU (gamla bilder med GTX 970)
i7-8700k 5.0 GHz OC: CPU 50x, Vcore 1,310V, LLC 2 (1=max, 5=min), BCLK 100.0, AVX offset -3, Cache 45x
Server: Xeon E3-1226v3 3,3 GHz, 32 GB ECC DDR3, VMware ESXi 6, 10 Gbps fiber

Permalänk
Medlem
Skrivet av kai:

Bra komponenter, ja. Du kommer säkert inte billigare undan om du bygger den själv från enskilda komponenter.

Som krusebar påpekar är det en låst processor, dvs inte möjligt att överklocka den. Kanske inte jättestort problem, men gör att datorn inte får riktigt samma hållbarhet i längden.

Om du absolut inte vill bygga ihop den själv, och din budget ligger kring 14000 kr, så är den här bland det bästa du kan få för pengarna.

Av deras tillval är processorkylare det om något som jag skulle lägga till lite pengar för att uppgradera, men jag känner inte till de två som erbjuds.

Det beror också till viss del på vad du har för dator nu, vilka tunga spel du vill spela, och vilken upplösning och uppdateringsfrekvens du har som mål. Om din dator inte är alltför gammal eller low-end kan det räcka med att köpa ett GTX 1080 eller GTX 1080 TI.

Vad har du för något idag?

Jag har en egen byggd dator men jag tänker sälja den. Jag vill inte bygga egen igen.

Jag har kollat på datorn igen och jag skulle vilja ha en hårdisk utöver en 250gb SSD. Och jag skulle kunna klara mig på en 1070 kort då det blir mycket billigare. Jag tänkte försöka plocka ihop en egen dator på komplett som är lik den jag länkade.

Skillnaden blir att jag vill lägga till en hårdisk utöver 250gb SSD, jag behöver inte mycket. Tar ofta bort skit some jag inte använder så jag håller datorn "ren". Sen ett 1070 kort för att få ned priset går jättebra. Fortfarande stark datorn. Men om det går att få en dator under 15k som dom monterar är jag intresserad.

Sen vill jag att datorn ska va tyst. Chassi/utseende bryr jag mig inte om.

Permalänk
Medlem

Har satt samman en build
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10574135/

Köp windows från någon annan källa
kan minska till 1TB HDD, och kolla på billigare MOBO för att prispressa
EDIT: Lägg till montering också, och en kylare om du vill överklocka mer

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P