Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

Ljud problem

Hej, det har hänt nått riktigt konstigt med ljudet på min dator.

Vet inte riktigt hur jag ska förklara hur det ligger till men jag ska försöka.

I vissa program såsom Spotify och Google Chrome fungerar ljudet, jag hör det i hörlurarna. Men i så gott som alla andra applikationer fungerar ljudet inte alls.

Men när jag väl hör ljud från Spotify och Google Chrome så syns det inte i "inställningar för uppspelningsenheter" att enheten spelar ljud. Detta gäller alla enheter. Ingen av dom spelar ljud enligt fönstret.
Wallpaper engine fungerar inte heller.

Jag har kollat så jag har dom senaste drivrutinerna, och det har jag. Har också testat att byta port för hörlurar och högtalare. Jag har inget ljudkort utan använder det jag har på moderkortet (msi gaming carbon z170).

Permalänk

@StrangeShrimp: de program du ej får ljud ifrån, går det att kika så dom spelar via rätt ljudenhet? och du har kikat så du har rätt ljudenhet vald i windows?

har du fler grejer uppkopplade kan du ju prova att inaktivera oönskade ljudkällor så som skärmar osv

Permalänk

@Seraphim4: Dom program jag får ljud ifrån spelas upp i rätt ljudenhet. Men det syns att det spelas ljud i "inställningar för ljudenhet".

Och jag har valt rätt ljudenhet i windows. För när jag byter enhet i windows bytas även outputen. Och detta fungerar ju såklart bara i Spotify och Chrome.

Jag har nu inaktiverat alla onödiga ljudkällor.

Permalänk

@StrangeShrimp: hjälpte inte det kan det kanske vara på sin plats att helt ominstallera drivrutinerna om du inte redan gjort det