Nyt graffikkort søges

Permalänk
Medlem

Nyt graffikkort søges

Hejsa, er en "danskjävel" (dansker) der søger en ny GPU da mit nuværende GTX 780 Ti ikke fungere længere. Søger noget lignende et GTX 980 Ti eller GTX 1060 6gb. Mit budget lige nu er meget lavt (500DKR/650SKR) men kommer til at have ca. 2000DKR (2500SKR) inden længe. Eller ville det ikke være det værd at få et af disse kort hvis NVIDIA snart udgiver deres nye serie?

Permalänk
Medlem

Kom tillbaka när du har 2 500 svenska så kommer du nog få mer resultat, 650 för ett 1060 är inte mycket att skryta om

Permalänk
Medlem

Ett 980Ti går att få för runt 2500kr om du har tur och det är nog bäst 'bang for the buck' i den prisklassen. Prestandan är i de flesta fall likvärdigt GTX1070 som ibland går att hitta begagnade för runt 3000kr.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av StickanN:

Kom tillbaka när du har 2 500 svenska så kommer du nog få mer resultat, 650 för ett 1060 är inte mycket att skryta om

Jeg er godt klar over at man ikke kan få noget nært et 1060 for 650 men det er bare hvad mit budget er på lige nu og det er bare det kort jeg selv helst vil anskaffe mig. Jeg går ikke efter at købe en GPU lige nu med så lavt et budget da jeg ikke kan få noget særligt godt for så lidt
Jeg er dog ikke sikker på om et 1060 6gb ville være bedre end et 980 Ti eller om NVIDIA snart udgiver deres nye 11** serie med endnu bedre kort der er mere "bang for your buck".

En helt 3. mulighed kunne være et GTX 1070 MSI Armor som jeg er sikker på jeg kan købe om 2 måneders tid da jeg får penge fra opsparing til den tid. Det koster bare 3500DKR/4500SKR hvilket er ekstremt dyrt i min mening

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Ett 980Ti går att få för runt 2500kr om du har tur och det är nog bäst 'bang for the buck' i den prisklassen. Prestandan är i de flesta fall likvärdigt GTX1070 som ibland går att hitta begagnade för runt 3000kr.

Hvad ville et 980 Ti SLI setup sælge for (rundt regnet) herinde på siden og blir der ofte lagt sådanne kort op til salg?

Og er folk herinde villige til at sende med Post Nord til Danmark?

Permalänk
Medlem

@Claus_DK: I think it will be a while until Nvidia releases their Volta series, and when they do you will most likely see their top tier graphics cards first than anything equivalent to the current GTX 1060. So if I were you I would simply just save up to 2500 SEK and buy a 1060 card if you truly need a card now. If not, then you will have a lot of options to choose from and more time to decide.

Det är nog ett tag innan Nvidia släpper sin Volta serie. Om du är i behov av ett nytt kort nu så skulle jag vänta tills du hade fått 2500 SEK och köpt ett GTX 1060 6GB.

Visa signatur

CPU: Intel i9 7980XE @ 4.4 GHz | Moderkort: ASUS Rampage VI Extreme | Grafikkort: MSI 1080 Ti Seahawk EK X | RAM: Corsair Dominator Platinum 3000 MHz 64 GB @ 3466 MHz | Chassi: Phantek Enthoo Primo | Nätagg: Seasonic Prime 1000W Titanium | Kylning: Custom singel loop, 4 radiatorer och 2 pumpar | Skärm: LG 38UC99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nephitis:

@Claus_DK: I think it will be a while until Nvidia releases their Volta series, and when they do you will most likely see their top tier graphics cards first than anything equivalent to the current GTX 1060. So if I were you I would simply just save up to 2500 SEK and buy a 1060 card if you truly need a card now. If not, then you will have a lot of options to choose from and more time to decide.

Det är nog ett tag innan Nvidia släpper sin Volta serie. Om du är i behov av ett nytt kort nu så skulle jag vänta tills du hade fått 2500 SEK och köpt ett GTX 1060 6GB.

My pc is currently running off of the integrated Intel HD Graphics 4600, making me unable to play any form of game as it needs all sorts of drivers that i seem unable to install, so a new card soon would be fantastic. Prices here in Denmark, even on used cards, are simply insane though as most people render the cards more valuable than they actually are, thus i was lead here via the LTT site.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claus_DK:

Jeg er godt klar over at man ikke kan få noget nært et 1060 for 650 men det er bare hvad mit budget er på lige nu og det er bare det kort jeg selv helst vil anskaffe mig. Jeg går ikke efter at købe en GPU lige nu med så lavt et budget da jeg ikke kan få noget særligt godt for så lidt
Jeg er dog ikke sikker på om et 1060 6gb ville være bedre end et 980 Ti eller om NVIDIA snart udgiver deres nye 11** serie med endnu bedre kort der er mere "bang for your buck".

En helt 3. mulighed kunne være et GTX 1070 MSI Armor som jeg er sikker på jeg kan købe om 2 måneders tid da jeg får penge fra opsparing til den tid. Det koster bare 3500DKR/4500SKR hvilket er ekstremt dyrt i min mening

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Det kommer alltid att släppas bättre produkter och i trådstarten nämnde du en budget på 500-2500kr, sen pratar du plötsligt om 980Ti i SLI och Nvidias kommande produktserier som ligger i en HELT annan prisklass. Vad har du för budget egentligen? Bäst just nu är helt klart 980Ti om du lyckas hitta ett till bra pris, de går som sagt att hitta kring 2500kr om man har tur och de piskar 1060 och är likvärdiga 1070 fast till ett betydligt lägre pris.

Skrivet av Claus_DK:

Hvad ville et 980 Ti SLI setup sælge for (rundt regnet) herinde på siden og blir der ofte lagt sådanne kort op til salg?

Og er folk herinde villige til at sende med Post Nord til Danmark?

Tja, det varierar ju så klart från annons till annons men de billigaste 980Ti brukar kunna gå för 2500-2800kr vid snabb affär. Jag vet inte hur många som är villiga att skicka till Danmark men beroende på var du bor är det kanske t.o.m. möjligt med möte, man kan ju nästan kasta över paketet Helsingborg-Helsingör.

Finns det inga liknande siter i Danmark? Det finns även en del köp- och säljgrupper på Facebook t.ex. Swerigs. Sök på 980Ti i marknaden så får du upp ett gäng resultat där bl.a. de översta korten säljs för 2800kr.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Jag förstår inte riktigt vad du är ute efter. Det kommer alltid att släppas bättre produkter och i trådstarten nämnde du en budget på 500-2500kr, sen pratar du plötsligt om 980Ti i SLI och Nvidias kommande produktserier som ligger i en HELT annan prisklass. Vad har du för budget egentligen? Bäst just nu är helt klart 980Ti om du lyckas hitta ett till bra pris, de går som sagt att hitta kring 2500kr om man har tur och de piskar 1060 och är likvärdiga 1070 fast till ett betydligt lägre pris.
Tja, det varierar ju så klart från annons till annons men de billigaste 980Ti brukar kunna gå för 2500-2800kr vid snabb affär. Jag vet inte hur många som är villiga att skicka till Danmark men beroende på var du bor är det kanske t.o.m. möjligt med möte, man kan ju nästan kasta över paketet Helsingborg-Helsingör.

Finns det inga liknande siter i Danmark? Det finns även en del köp- och säljgrupper på Facebook t.ex. Swerigs. Sök på 980Ti i marknaden så får du upp ett gäng resultat där bl.a. de översta korten säljs för 2800kr.

Mit budget svinger meget eftersom jeg er studerende og sparer sammen til lejlighed. Lige nu har jeg 1100DKR/1400SKR til rådighed men det kan nemt ændres til mindre hvis jeg skal bruge noget til uddannelse :/ Men ud fra hvad du siger så ville et 980 Ti simpelthen være det aller bedste valg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Claus_DK:

Hvad ville et 980 Ti SLI setup sælge for (rundt regnet) herinde på siden og blir der ofte lagt sådanne kort op til salg?

Og er folk herinde villige til at sende med Post Nord til Danmark?

Varmt velkommen til Sweclockers, herligt med endnu en dansker!

Lite tveksamt om det är värt det med tanke på fraktkostnaden och ev. transaktionsavgifter. Tänk även på att det skiljer en del när det gäller reklamation och begagnade varor. I Sverige gäller reklamationsrätten endast den ursprungliga köparen, vilket ej är fallet i Danmark enligt Tænk.dk och forbrug.dk

Citat:

Køber du en brugt vare af en privat, er du som regel kun dækket af den reklamationsret, som sælger fik med, da han oprindeligt købte varen. Du skal derfor altid huske at få kvittering med, når I handler."

Citat:

Sælgeren er en privatperson
Hvis du køber en vare, der er under to år gammel, og den oprindeligt er solgt af en dansk erhvervsdrivende til en forbruger, vil der stadig være reklamationsret på den efter reglerne i købeloven. Du kan derfor klage i den butik, hvor varen oprindeligt er købt, hvis der er noget galt med den. Det kræver, at du får bon og eventuelle garantibeviser udleveret af sælgeren. Hvis varen stadig er dækket af den oprindelige reklamationsret, kan du gå til Forbrugerklagenævnet, hvis du ikke kan blive enig med den oprindelige sælger.

Skrivet av ågren:

Finns det inga liknande siter i Danmark? Det finns även en del köp- och säljgrupper på Facebook t.ex. Swerigs. Sök på 980Ti i marknaden så får du upp ett gäng resultat där bl.a. de översta korten säljs för 2800kr.

Jodå, det finns bl.a. www.tweak.dk, www.hardwareonline.dk och www.dba.dk.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...