Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Fel kylare till AM4

Hej!
Köpte en Zalman CNPS12X kylare till mitt SI X370 GAMING PRO CARBON Socket AM4 moderkort. Noterar att det inte passar även om det var listat som passande kylare. Finns det prylar att få ett AM3+ att passa AM4 eller är det bara att köpa ny kylare? Blir inte helt smart på Zalmans hemsida. Verkar över huvud taget vara problem med det här om man googlar.
Tack för svar!

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Alopex:

Hej!
Köpte en Zalman CNPS12X kylare till mitt SI X370 GAMING PRO CARBON Socket AM4 moderkort. Noterar att det inte passar även om det var listat som passande kylare. Finns det prylar att få ett AM3+ att passa AM4 eller är det bara att köpa ny kylare? Blir inte helt smart på Zalmans hemsida. Verkar över huvud taget vara problem med det här om man googlar.
Tack för svar!

Jag ser inte att det är listat som passande. Jag har inte sett att det finns adaptrar mellan AM3+ och AM4.

Btw, Zalman har väl i princip gått i konkurs två gånger senaste 5 åren så tveksamt vad det är för support på grejerna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom:
Det var listat som passande kylare av Proshop men jag såg att de tog bort det sen. Synd, den var jäkligt snygg...

Visa signatur

||Corsair Crystal 570X RRG, MSI X370 AM4 ATX, AMD Ryzen 7 1800X CPU - 3,6 GHz - AMD AM4, Sapphire Radeon RX 580 Nitro+ 2xHDMI 2xDP 4GB, Corsair Vengeance LPX Red 32GB (4x8GB) / 2666MHz, Corsair HXi 750W, GigaWorks S750 7.1, Windows 10/Ubuntu 14, Philips Brilliance 272C4, Benq W750||